امکان تحصیل همزمان دانشجویان در دانشگاه علمی-کاربردی فراهم شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان علاقه‌مند باید بتوانند همزمان با تحصیل خود در دانشگاه، یک رشته حرفه‌ای را نیز در دانشگاه علمی کاربردی بگذرانند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی که ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: دانشگاه علمی کاربردی تکه‌ای از جورچین علمی است که نقش خودش را تاکنون به خوبی انجام داده و باید انجام دهند و با پویش رشته‌های کاربردی باید اثر بخشی آن افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

آغاز طراحی نظام سطح‌بندی دانشگاه‌ها

وی افزود: دانشجویان علاقه مند باید بتوانند همزمان با تحصیل خود در دانشگاه، یک رشته حرفه‌ای را نیز در دانشگاه علمی کاربردی بگذرانند.

وزیر علوم اضافه کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم عنایت ویژه ای به علم و پژوهش داشتند؛ بنابراین بهره‌وری را باید در دانشگاه ها جدی بگیریم.

زلفی گل افزود: اساس تحول را راهکار بزرگان در نظر گرفتیم. اگر بخواهیم از استعدادها و امکانات استفاده کنیم باید دانایی داشته باشیم. ما به دنبال جامعه دانا هستیم که عقل و علم در بستر قانون باید و در بستر مناسب شکل بگیرد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه یک کشور فرهنگ آن است که باید روی آن کار شود. بنابراین نوع نگاه در برنامه ریزی باید هم جامعه را در کلان و هم در غرب دید. یکی از مشکلات کشور ناهمسویی منافع ملی با منافع گروهی و فردی است که مجلس شورای اسلامی باید بر روی آن کار کند.

وزیر علوم یاد آور شد: در قوانینی که مصوب می کنیم باید منافع ملی و نافع فردی و گروهی در نظر گرفته شود و در وزارت علوم نیز کمیته‌ای را برای این منظور در هیات امنا تشکیل دادیم که به این موارد توجه کند.

زلفی گل با اشاره به مسئله شفافیت در فرآیندها گفت: باید به گونه‌ای باشد که شفافیت لازم در فرآیندها و اقدامات باشد. توسعه با توصیه امکان پذیر نیست بلکه جامعه با قانون مدیریت می‌شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه: مراکز آموزشی ما دچار علم لاینفع هستند

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در این مراسم گفت: طوفان الاقصی یک نقطه عطفی بود که می تواند به دو مرحله تقسیم شود؛ اینکه با چشمان خودمان معجزه انقلاب تماشا می کنیم و دوم اینکه ترس نورعلی که به اندام استکبار جهانی انداخته است، باید محاسباتشان را مجددا تنظیم کنند.

وی افزود: به تعبیر رهبر انقلاب حاج قاسم دست نیروهای مقاومت را پر کرد. ملتی که دارد از آپارات خودش دفاع می کند خداوند یاری کند که این رژیم منحوس از صفحه روز گار حذف شود.

وی افزود: تفسیری از علم داریم که علم نافع و غیر نافع است. علمی که نافع نباشد مضر است و ضرر می رساند. ما در مراکز آموزشی از جمله دانشگاه ها و حوزه علمیه و ... دچار علم لاینفع هستیم، دانشگاه علمی کاربردی علمی که ارائه می کند دارای سود است هم برای دانشجو و هم برای جامعه . 

حاج علی اکبری ادامه داد: آنچه که به شدت آزار دهنده است در جامعه این است که جوان ما احساس می کند مفید نیست؛ در صورتی که در همین نظام تحصیل کرده و باید این جنبه تربیتی را دست کم نگرفت. وقتی سخن از اشتغال دارید باید زمینه را فراهم کنید. نقشه کلی آموزش عالی کشور باید جایگاه دانشگاه علمی و کابردی را کشف کند. دانشگاه علمی کاربردی باید به مسیر اصلی خودش برگردد و امیدوارم این نگاه در آموزش و پرورش باشد

اساسنامه سازمان ملی سنجش تا سه ماه آینده تدوین می‌شود

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در خصوص تاسیس سازمان ملی سنجش و انتقال آن از وزارت علوم به نهاد ریاست جمهوری گفت: تاسیس سازمان ملی سنجش از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده و تا سه ماه فرصت است که اساسنامه این سازمان تدوین شود.

وی افزود: قوانین و اقدامات قبلی به قوت خود باقی است و تغییری در فعالیت ها ایجاد نمی شود.

رئیس سازمان سنجش در خصوص تغییرات صورت گرفته در سازمان سنجش با تاسیس سازمان ملی سنجش اضافه کرد: تغییر خاصی صورت نخواهد گرفت، تنها از یک سازمان به ریاست جمهوری انتقال پیدا می کند و نظارت آن از سوی ریاست جمهوری خواهد بود.

پورعباس در مورد شورای سنجش و پذیرش هم گفت: این شورا کماکان به فعالیت خود مانند گذشته ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =