پیشکسوت فوتبال: کیفیت مسابقات لیگ برتر پایین است

مربی سابق تیم ملی و کارشناس فوتبال با انتقاد از کیفیت تیم های حاضر در بیست و سومین دوره لیگ برتر گفت: فوتبال زیبایی را از سوی تیم ها شاهد نیستیم که پرسپولیس هم یکی از آنهاست.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، ناصر ابراهیمی مربی اسبق پرسپولیس در رابطه با مسابقات لیگ برتر و ارزیابی خود از تیم‌ها اظهار داشت: متأسفانه بازی‌های خوبی را از تیم‌ها شاهد نیستم و کیفیت مسابقات بسیار پایین است. نحوه برگزاری مسابقات هم باعث شده تا مربیان نتوانند برنامه ریزی مدونی داشته باشند و همین موضوع هم باعث شده تا کیفیت لیگ برتر از گذشته هم پایین‌تر باشد.

بیشتر بخوانید:

کورس استقلال و پرسپولیس در اعتصاب!

او ادامه داد: تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور در همه فصول جز مدعیان قهرمانی به شمار می‌روند. من بازی‌های پرسپولیس را بیشتر را از سایر تیم‌ها در این فصل مشاهده کرده ام اما کیفیت تیم یحیی ثبات دار نیست.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: پرسپولیس یک بازی در میان خوب بازی می‌کند و اگر می‌توانست مانند دیدار با الدحیل قطر در سایر بازی‌ها هم حاضر می‌شد، بدون شک هیچ تیمی نمی‌توانست مقابل آنها قد علم کند.

مربی اسبق پرسپولیس افزود: در بازی با گل گهر سیرجان پرسپولیس خوب نبود و به نظرم توپی که بازیکن گل گهر با ضربه سر زد از خط دروازه رد شد و داور در آن صحنه اشتباه کرد.

دستیار سابق علی پروین در پرسپولیس ادامه داد: پاسکاری در بین بازیکنان پرسپولیس بهتر از فصل گذشته است اما این پاسکاری ها فقط در یک سوم میانی زمین رخ می‌دهد و بازیکنان باید این نحوه پاسکاری بین خود را در تمام زمین داشته باشند تا کیفیت بازی آنها بالاتر رود. در اینگونه مواقع مربیان باید برنامه ریزی اصولی داشته باشند تا سبک بازی تیم خود را بهتر کنند.

ابراهیمی با انتقاد از نبود کمک داور ویدئویی (VAR) در مسابقات لیگ برتر گفت: واقعاً نبود VAR باعث آبروریزی فوتبال ایران در میادین بین المللی است. مشخص نیست که مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون و دوستان او چه فعالیتی در این زمینه انجام داده اند. تاج از زمان کفاشیان در فدراسیون فوتبال بوده و سوال من این است که او چه کار مفیدی برای فوتبال ایران انجام داده است که بعدها از او به نیکی یاد کرد؟ پیشنهاد می‌دهم که تاج کاری کند تا هرچه سریع‌تر VAR وارد ایران شود تا او هم پس از سال‌ها یک کار مثبت در پرونده کاری خود داشته باشد.

پیشکسوت فوتبال ایران در ارتباط با حضور تیم ملی در تورنمنت اردن و مصاف با تیم‌هایی از جمله اردن، عراق و قطر بیان کرد: اعتقادم بر این است که شرکت در همه تورنمنت‌ها به سود تیم ملی خواهد بود. امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی باید شناخت خوبی از همه بازیکنان خود داشته باشد که این امر منوط به برگزاری دیدارهای دوستانه یا حضور در چنین تورنمنت‌هایی است.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال خاطر نشان کرد: اگر تیم‌های ملی و باشگاهی ما در آسیا نتیجه نمی‌گیرند نباید همه مسائل را تقصیر سرمربی تیم دانست. متأسفانه وقتی تیم‌ها نتیجه نمی‌گیرند، مدیران در مصاحبه‌های خود سرمربیان را مقصر اعلام می‌کنند. حتی اگر در جام ملت‌های پیش رو هم تیم ملی نتیجه نگرفت باید به قلعه نویی فرصت ۴، ۵ ساله داد تا سبک بازی خود را به تیم دیکته کند.

ابراهیمی درباره استعدادیابی در فوتبال ایران گفت: در دهه‌های گذشته باشگاه‌هایی وجود داشتند که بازیکن ساز بودند. همچنین مربیان هم فقط به بازیکنان لیگ برتر توجه نمی‌کردند و بسیاری از آقای گل‌های فوتبال در سال‌های گذشته فوتبال خود را در لیگ‌های دسته پایین شروع کردند و پله به پله به سمت باشگاه‌های بزرگ آمدند. اما متأسفانه الان اینطور نیست.

او ادامه داد: مهم‌ترین روش استعدادیابی این است که به دانش آموزان توجه زیادی شود. از مدارس می‌توان بازیکنان بزرگی به فوتبال کشور تقدیم کرد. در گذشته استعدادیابی در مدارس شکل می‌گرفت که متأسفانه به دلیل مدیریت‌های ضعیف شاهد از بین رفتن استعدادها هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =