پوشش بیمه‌ سالمندان افزایش خواهد یافت؟

نماینده مجلس گفت: سازمان‌های بیمه‌گر همواره گزارش می‌دهند که ما پوشش بیمه‌ای کامل داریم اما بیمه مراقبتی ندارند و پوشش بیمه‌ای آن‌ها محدود است. ما در فراکسیون سالمندان مجلس شورای اسلامی تلاش کرده‌ایم تا پوشش بیمه‌ای سالمندان را گسترده و فرانشیز را برای سالمندان کاهش دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،‌ محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات سلامت سالمندان، اظهار کرد: تنها راه برون رفت ما نه تنها برای سالمندان بلکه برای آحاد جامعه، پرداختن به نظام ارجاع است. امروز از محل جی دی پی(GDP) سهم قابل توجهی را به نظام سلامت اختصاص داده‌ایم این در حالی است که نه مردم، نه کادر سلامت و نه قانون‌گذاران از شرایط فعلی نظام سلامت رضایت ندارند.

بیشتر بخوانید:

کدام گروه‌ها مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند؟

وی با مهم توصیف کردن راه‌اندازی نظام پزشک خانواده و نظام ارجاع، ابراز کرد: این مسأله می‌تواند به پیشگیری، حفظ کرامت و بی‌نیازی سالمندان منجر خواهد شد و بی‌نیازی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و سلامت را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اگر ما به کرامت سالمندان در سلامت معتقدیم باید نیاز این گروه از جامعه را به خدمات سلامت به مقدار لازم برسانیم.

محسنی بندپی به برخی خطرات پیش روی سالمندان در حوزه سلامت اشاره و عنوان کرد: نرخ شکستگی و پوکی استخوان میان سالمندان در سنین ۷۰ تا ۷۵ سالگی ۲برابر می‌شود و در آن زمان ما باید به سراغ پرتزهای مختلف برویم که به دلیل گرانی‌های بیش از حد، هزینه‌های سنگینی را به دلایل پوشش ندادن بیمه‌ها برای سالمندان به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر همواره گزارش می‌دهند که ما پوشش بیمه‌ای کامل داریم اما بیمه مراقبتی ندارند و پوشش بیمه‌ای آن‌ها محدود است. ما در فراکسیون سالمندان مجلس شورای اسلامی تلاش کرده‌ایم تا پوشش بیمه‌ای سالمندان را گسترده و فرانشیز را برای سالمندان کاهش دهیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قدم‌های خوبی از سوی صندوق‌های بیمه‌ای برای بازنشستگان برداشته شده است اما اگر جلوتر برویم اولین سؤالم از وزیر کار این خواهد بود که عملکردش را در حوزه سالمندان در صحن یا کمیسیون گزارش دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1202727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =