جذب 500هزار ورودی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال دانشگاه 500 هزار ورودی جدید داشته است و 400 هزار نفر دانش آموخته نیز از دانشگاه فارغ التحصیل شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم معارفه و تکریم رئیس جدید و سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور سروری مجد قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، علی اکبر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، سیدعلی هاشمی فرماندار عسلویه، مدیران ارشد سازمان مرکزی و استان بوشهر، رؤسای دانشگاه های استان و جمعی از مسئولان، کارکنان و استادان دانشگاه های استان بوشهر برگزار شد. 

بیشتر بخوانید:

سروری‌مجد: تحقق برنامه ۵ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در اولویت است

سروری مجد قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با اشاره به فجایع رژیم صهیونیستی درغزه و وعده پروردگار در آیه 40 سوره مبارکه حج، گفت: امروز زنان و کودکان، مظلومانه توسط رژیم خونخوار و غاصب اسرائیل به شهادت می رسند اما جهانیان بدانند وعده خداوند متعال که فرمود: قطعاً خدا هر که او را یاری نماید، یاری خواهد کرد؛ چرا که خدا بس توانای پیروزمند است. محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در هیچ قانونی، به افراد مظلوم و بی گناه و بی پناه، ظلم روا نیست، اظهار کرد: این نهایت استیصال و درماندگی رژیمی است که ادعای توانمندی و برتری می کند اما آنقدر خوار، زبون و عاجز شده که زورش تنها به بمباران بیمارستان و مناطق مسکونی می رسد.

سروری مجد با بیان اینکه از سال 2006 و جنگ 33 روزه، اسرائیل نتوانسته یک قدم در خاک فلسطین پیش روی کند، گفت: این اقدام جنایتکارانه، نهایت عقب شینی اسرائیل است که ان شاء اله منجر به نابودی شان خواهد شد.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه همواره با 2 هدف در جمع همکاران در استان ها حاضر می شود، اظهار کرد: ابتدا ابراز احترام و بیان خداقوت به عزیزان و سپس بازدید نزدیک از دستاوردها و اقدامات همکاران پرتلاش در استان ها است.

سروری مجد با اشاره به پخش کلیپ دستاوردها و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت حیدری سنگستانی، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در سنوات اخیر فعالیت های ارزشمندی را بنا نهاد و از آنجایی که خود سابقه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان را داشته ام، کاملا متوجه زحمات و تلاش ها شبانه روزی صورت گرفته، هستم.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دکتر طهرانچی در تمام ایام از 7 صبح تا 11 شب به امور دانشگاه می پردازد، بر نیاز دانشگاه به کار و فعالیت شبانه روزی تأکید و افزود: انصافا دکتر طهرانچی دغدغه دانشگاه را داشته و ایشان از نزدیک تمام امور تک تک استان ها را پیگیری می کند. 

سروری مجد با بیان اینکه این تلاش ها، نتایج ارزشمندی را نصیب دانشگاه کرده است، توضیح داد: 5 سال پیش، بودجه کل دانشگاه آزاد اسلامی، 5 هزار میلیارد تومان بوده اما امروز این رقم به 33 هزار میلیارد افزایش یافته است. امسال دانشگاه 500 هزار ورودی جدید دانشجو داشته و 400 هزار نفر دانش آموخته از دانشگاه فارغ التحصیل شدند. یک میلیون 300 هزار دانشجو در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. از مسئولین رده اول کشور تا مشاغل مختلف، جزء دانشگاه آزاد اسلامی هستند چرا که یا در این دانشگاه ولایی و مردمی درس خوانده یا سابقه تدریس داشته اند که نشان از توان بالای دانشگاه ازاد اسلامی است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، مجموعه ای تعیین کننده و تأثیرگذار در کشور است، توضیح داد: تمام تحولات دانشگاه با دقت رصد می شود و دستاوردهای دانشگاه با عملیات رسانه ای کم رنگ جلوه داده می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی یکپارچه است، تشریح کرد: در تمامی حوزه های پژوهشی، علمی، فرهنگی، آموزشی به دنبال ایجاد دفتر همکاری مشترک در استان ها هستیم. به طور مثال دو هفته گذشته، دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان در عسلویه حضور داشت و از نزدیک در جریان ظرفیت های استان بوشهر قرار گرفت تا زمینه همکاری ها ایجاد شود و این روند در دیگر استان ها نیز انجام خواهد شد.

سروری مجد با بیان اینکه دانشگاه دیگرهمچون گذشته تنها صرفا به دنبال آموزش دانشجو نیست، گفت: عصر امید، یک نماد برای نشان دادن تلاش دانشگاه در عرصه علمی و فناوری بود. همچنین پویش اشتغال دانشگاه که مورد تأکید ریاست محترم جمهور قرار گرفت نمونه دیگر اقدامات دانشگاه در این بخش است که طبق آمار وزارت علوم، 33 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی و 44 درصد دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی، شاغل هستند که این افتخاری برای ما است که صحه بر تحقق شعارهر دانشجو یک مهارت است که می تواند دغدغه والدین را نسبت به آینده شغلی فرزندان رفع کند.

این مقام مسئول با اشاره مدیریت به هنگام دانشگاه در بحث اغتشاشات سال گذشته، متذکر شد: از همان روز اول اغتشاشات، تمام امور با مدیریت مناسب کنترل شد به نحوی که از دفتر ریاست جمهوری پیگیر بودند که واقعا در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گونه تحرکی انجام نپذیرفته است چرا که در سال 78، اتفاقات بسیاری در دانشگاه انجام شده بود.

وی با اشاره به ماهیت جلسه تکریم و معارفه اذعان کرد: شورای دانشگاه آزاد اسلامی کشور، متشکل از 78 نفر از مدیران سازمانی و رؤسای استانی است که دکتر حیدری سنگستانی جوان ترین و یکی از پرنشاط ترین و پرکارترین رؤسای استانی بودند. زمانی که دکتر طهرانچی در خصوص فعالیت رؤسای دانشگاه های استان ها از بنده سوال پرسیدند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر را به عنوان یکی از فعال ترین رؤسای استانی معرفی کردم.

سروری مجد افزود: در سوی مقابل، دکتر رازقی تجربه حضور در یک استان پهناور با 35 واحد و مرکز دانشگاهی را دارد و قطعا تجربه آن دروان، مدد رسان وی خواهد بود. ضمن اینکه خود و خانواده ایشان اهل همین استان بوده و با شناختی که نسبت به استان بوشهر دارند، با پشتکار و تلاش امور استان را به سامان خواهند رساند.

وی در پایان با قدردانی از تمامی تلاش های صورت گرفته و نیز حضور دکتر رازقی متذکر شد: آینده درخشانی برای دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر پیش رو است و خوشبختانه برای این دانشگاه دغدغه خاصی در سازمان مرکزی وجود ندارد.

خبرنگار: صفر حسن زاده

انتهای پیام/   

کد خبر: 1202739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =