درخواست انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا درباره غزه

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در بیانیه‌ای خواستار دسترسی فوری مردم غزه به کمک های بشردوستانه از جمله غذا، آب و دارو شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در بیانیه‌ای خواستار پایان فوری بمباران و محاصره غزه شدند. 

بیشتر بخوانید:

بیانیه فعالان نشریات دانشجویی درباره حملات صیونیست‌ها به غزه/ سرنوشت فلسطین امروز وابسته به اتحاد جوانان آزادی‌خواه جهان است

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه جنایتی علیه بشریت بود که صدها غیرنظامی فلسطینی از جمله کودکان و زنان را به قتل رساند. رژیم صهیونیستی علاوه بر بمباران وحشیانه نوار غزه، استفاده از بمب های فسفر سفید و قتل هزاران زن و کودک بیگناه، مبادرت به محاصره کامل آن نموده و با قطع دسترسی ساکنین آن به امکانات اولیه زندگی از جمله آب، برق، غذا و سوخت، فاجعه انسانی دیگری را رقم زده است.

در این بیانیه مطرح شده است: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال ساخت شهرک های غیرقانونی در اراضی اشغالی فلسطین بوده و اکنون در حال آواره کردن میلیونها غیرنظامی از جمله کودکان و زنان فلسطینی است. ما دانشجویان مسلمان تمام موارد فوق را به شدت محکوم می کنیم و صراحتا اعلام می‌نماییم که این اقدامات نقض قوانین بین الملل از جمله، ماده‌های 7 و 8 اساسنامه رم دیوان کیفری بین المللی، ماده‌های 33 و 49 کنوانسیون چهارم ژنو، پروتکل 3 کنوانسیون منع استفاده از برخی سلاح های متعارف ژنو و لایحه بین المللی حقوق بشر است.

در این بیانیه تصریح شده است: ما دانشجویان مسلمان خواهان پایان فوری بمباران غزه، پایان فوری محاصره غزه، به غیرنظامیان فلسطینی اجازه دسترسی فوری به کمک های بشردوستانه از جمله غذا، آب و دارو داده شود؛ هستیم.

در بخش پایانی این بیانیه خاطرنشان شده است: نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همدستانش به دلیل نقض قوانین بین المللی، ارتکاب جنایات علیه بشریت، جنایات جنگی و نسل کشی از جمله مجازات دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی، آواره سازی اجباری و دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی،  گرسنگی دادن غیرنظامیان فلسطینی به عنوان روشی برای مبارزه و جنگ، ساخت شهرک‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی فلسطین و استفاده از سلاح های آتش زا علیه غیرنظامیان فلسطینی تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =