طوفان الاقصی| ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشتی در غزه از کار افتادند / واکنش آمریکا به آزادی ۲ اسیر صهیونیست

شهادت ۵۳ فلسطینی و زخمی شدن‌ ده‌ها تن دیگر در بمباران خان‌یونس در جنوب غزه، هشدار درباره اتمام سوخت بیمارستان‌های غزه و خارج شدن یکی از بیمارستان‌ها از خدمات دهی در اثر اتمام سوخت از مهم‌ترین تحولات بامدادی هجدهمین روز از طوفان الاقصی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جنگنده های رژیم اسرائیل بامداد امروز سه شنبه (هجدهمین روز متوالی از زمان آغاز طوفان الاقصی) مناطق مختلفی در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار دادند که تا این لحظه بیش از ۵۰ نفر شهید شده و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| آمار شهدای فلسطین از ۵هزار نفر فراتر رفت / ارتش اسرائیل: پهپاد ناشناس وارد آسمان حیفا شده بود

درخواست پکن برای برگزاری کنفرانس صلح فراگیر برای فلسطین، تردید دولت بایدن در آمادگی ارتش رژیم اسرائیل برای ورود و حمله زمینی به غزه و شهادت دو رزمنده حزب الله لبنان در حملات رژیم اسرائیل از تحولات مهم بامدادی پیرامون فلسطین اشغالی است.

مهمترین تحولات هجدهمین روز عملیات طوفان الاقصی بدین شرح است: 

هشدار درباره وضعیت بیمارستان‌های غزه

سخنگوی وزارت بهداشت غزه بامداد امروز در مصاحبه با شبکه الجزیره از نحوه کمک رسانی به این منطقه انتقاد کرد و گفت: مکانیسم مورد استفاده برای کمک رسانی کند است و نمی‌تواند واقعیت را تغییر دهد.

به گفته این مسئول فلسطینی، نوار غزه کمتر از ۴۸ ساعت فرصت دارد تا تمام ژنراتورهای برق متوقف شوند.

شهادت ۸ شهید در حمله به خان‌یونس

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که ۸ نفر در حملات جنگنده‌های رژیم اسرائیل به خان یونس در جنوب نوار غزه شهید شده و ۴۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

منابع بیمارستانی ساعتی بعد از افزایش شمار شهدای حمله بامدادی جنگنده های رژیم اسرائیل به خان‌یونس و رفح به ۵۳ شهید خبر دادند. این آمار در مقایسه با ۱۷ روز گذشته بی‌سابقه است.

ژنراتورهای یکی از بیمارستان‌های غزه از کار افتاد

اتمام سوخت ژنراتورهای تولید برق بیمارستان اندونزی‌ در غزه باعث شد این بیمارستان در تاریکی مطلق فرو برود.

واکنش آمریکا به آزادی دو اسیر صهیونیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دقایقی پیش در واکنش به اقدام حماس در آزادسازی اسرای صهیونیست، از آزادی دو اسیر زن صهیونیست سالخورده در نوار غزه ابراز خرسندی کرد.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه تلاش آمریکا برای آزادی دیگر اسرای صهیونیست ادامه دارد، گفت: «ما از هفتم اکتبر در حال کار بوده‌ایم و وزیر خارجه نیز با همتای قطری خود در تماس است».

حماس طی این هفته دو شهروند آمریکایی اسیر را آزاد کرد و درباره آزادی دو اسیر فوق نیز اعلام آمادگی کرده بود ولی تل‌آویو حاضر به تحویل آن‌ها نشده بود.

اسماعیل هنیه: غرب بار دیگر در امتحان انسانیت مردود شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با انتقاد از سکوت غرب در برابر جنایت‌های رژیم اسرائیل که بین کشتن نظامیان و غیر نظامیان و بزرگ و کودک فرقی قائل نیست، گفت که موافقت شما با کشتار و خونسردی در برابر این جنایت‌ها یک بار دیگر نشان داد که غرب در «امتحان انسانیت» مردود شده است.

شهادت دو رزمنده حزب الله

مقاومت اسلامی در لبنان اعلام کرد که علی عدنان أرطیل و ابراهیم محمد قشمر حین انجام وظیفه جهاد در جنوب این کشور به شهادت رسیده ‌اند.

وانگ‌ یی، وزیر خارجه چین در تماس تلفنی‌ای که بامداد امروز سه شنبه با ریاض مالکی، همتای فلسطینی خود داشت گفت که کشور خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح قوی‌تر، گسترده‌تر و مؤثرتر در سریع‌ترین زمان ممکن برای حمایت از از سرگیری مذاکرات صلح و مسئله فلسطین است.

تردید آمریکایی‌ها در آمادگی ارتش رژیم اسرائیل

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسئولان ارشد آمریکایی امروز سه شنبه نوشت که دولت بایدن احساس می‌کند ارتش رژیم اسرائیل همچنان آماده حمله زمینی به غزه نیست.

۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشتی در غزه از کار افتادند

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشتی نوار غزه از کار افتاده‌اند و بیم آن را داریم که تعداد بیشتری از این مراکز به دلیل هدف قرار گرفتن و تمام شدن سوخت از دسترس خارج شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه: فروپاشی کامل نظام سلامت در بیمارستان‌های نوار غزه را اعلام می‌کنیم. باز نگه داشتن درهای بیمارستان‌ها در نوار غزه به معنای خدمت‌رسانی به مجروحانی که به سوی آن‌ها هجوم می‌آورند، نیست.

بمباران مراکز بهداشتی و درمانی از سوی رژیم صهیونیستی منجر به شهادت ۶۵ کادر پزشکی و انهدام ۲۵ دستگاه آمبولانس شد.

کد خبر: 1203424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =