اجرای طرح استعدادیابی «از پایه تا ستاره» در مدارس سما/ استان تهران صاحب زورخانه دانش‌آموزی می‌شود

مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما گفت: یکی از برنامه‌های تربیتی در حوزه ورزش توسعه زورخانه‌های دانش آموزی است تا بتوانیم فرهنگ پهلوانی، جوانمردی و اخلاق مداری را توسعه دهیم و در این راستا استان تهران هم به زودی صاحب زورخانه دانش آموزی می‌شود.

جمشید همتی؛ مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز استعدادیابی ورزشی را از مهمترین برنامه های این سازمان دانست و اظهار کرد: در حوزه مدارس سما هم در بخش همگانی و هم در بخش قهرمانی برنامه های ویژه‌ای داریم. 

بیشتر بخوانید: 

طرح غربالگری استعدادهای دانش‌آموزان در مدارس سما اجرا می‌شود

وی با اشاره به طرح "از پایه تا ستاره" خاطرنشان کرد: در این طرح استعدادیابی تا کنون دو دوره تخصصی استعدادیابی را در تابستان گذشته برای معلمان ورزش استان تهران برگزار کردیم.

همتی با بیان اینکه در این طرح همه معلمان ورزش مدارس سما استان تهران حضور داشتند، افزود: این معلمان به عنوان استعدادیاب در سه رشته کشتی، تکواندو و ووشو کار خود را آغاز کرده اند که به مرور این طرح برای تمام استان ها نیز در مدارس سما اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما این است تا استعدادیابان در تمامی ۸۰۰مدرسه سما در سراسر کشور حضور یابند و نسبت به شناسایی استعدادها اقدام کنند، ادامه داد:در حوزه درآمدهای غیرشهریه ای نیز  بخش ورزش مدارس سما ظرفیت های بسیار خوبی دارد. 

مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما اضافه کرد: با راه اندازی باشگاه های فرهنگی و ورزشی در استان‌ها از منظر درآمد غیرشهریه ای خروجی بسیار خوبی شامل مدارس سما شده است. 

درآمدزایی یک میلیارد و 500 میلیون تومانی باشگاه فرهنگی ورزشی سمای یزد 

وی با اشاره به آموزش تخصصی رشته های ورزشی در باشگاه های فرهنگی ورزشی مدارس سما بیان کرد: استان یزد در تابستان گذشته با ثبت نام حدود ۱۰۰۰ دانش آموز بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد غیرشهریه ای داشته است. این نمونه ها به خوبی نشان میدهد که چه ظرفیت های عظیمی در حوزه ورزش وجود دارد. 

همتی با اشاره به توسعه زیرساخت های ورزشی در سراسر کشور گفت: چمن های مصنوعی در بیشتر مناطق در حال راه اندازی است چرا که وقتی یک مدرسه زمین چمن فوتبال داشته باشد با استقبال بی نظیر خانواده ها مواجه میشود و این امکان در مدارس سما یک مزیت رقابتی نیز محسوب میشود.

وی خاطرنشان کرد: یک زمین چمن مصنوعی به تازگی در استان خراسان جنوبی و در استان اردبیل هم سالن تخصصی تیراندازی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش افتتاح و به بهره برداری رسید.  

استان‌های مازندران و سیستان و بلوچستان به زودی صاحب هنرستان تربیت بدنی می‌شوند  

مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما با اشاره به اینکه اولین مرکز استعدادیابی ورزشی در کن به افتتاح رسید، افزود: یکی دیگر از برنامه های ما توسعه هنرستان‌های تربیت بدنی است که دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم وارد این هنرستانها می‌شوند و بیش از ۹۰درصد این دانش آموزان جذب دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجوی تربیت بدنی می‌شوند.

وی با اشاره به کمبود این هنرستان‌ها گفت: در شهر تهران تنها یک هنرستان تربیت بدنی داریم و در یک سری شهرستان‌ها نیز به طور کلی راه اندازی نشده است و در برخی دیگر هم صرفا یا دخترانه یا پسرانه است که به دنبال توسعه این هنرستان‌ها هستیم. 

همتی با بیان اینکه در تازه ترین اقدام توسعه ای در مازندران و زاهدان هنرستان تربیت بدنی راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: برنامه ما بر این است تا در هر استان یک مرکز استعدادیابی ورزشی داشته باشیم که با توجه به ظرفیت های موجود یزد و خراسان رضوی در اولویت هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه تا کنون تیم های ما به صورت حرفه ای وارد لیگ نشده اند؛ افزود: انتظار ما بر این است تا در قالب باشگاه فرهنگی ورزشی سما که تاسیس کرده ایم تیم های رده های سنی تشکیل شود و بتوانند در مسابقات لیگ شرکت کنند. 

طراحی برنامه‌های ویژه برای انتقال مفاهیم تربیتی از طریق ورزش 

همتی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بزرگسالان حدود ۲۰ تیم لیگ برتری از دانشگاه آزاد اسلامی داریم، اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا کارکرد فرهنگی ورزش نمود بیشتری پیدا کند چرا که اعتقاد داریم ورزش هم بخشی از فرهنگ است بنابراین در حال طراحی برنامه هایی هستیم تا بتوانیم از طریق ورزش موضوعات تربیتی را انتقال و آموزش دهیم. 

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های تربیتی در حوزه ورزش توسعه زورخانه های دانش آموزی است تا بتوانیم فرهنگ پهلوانی، جوانمردی و اخلاق مداری را توسعه دهیم.

مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما با اشاره به اجرای آیین زنگ پهلوانی در مدارس سما خاطرنشان کرد: طی تفاهم نامه ای که با فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای منعقد کرده ایم این آیین هرچند وقت یکبار برگزار و مرشد و پهلوانان در مدارس سما حضور پیدا می‌کنند.

فارغ التحصیلان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در اولویت جذب مدارس سما

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همدان، یزد و خراسان رضوی صاحب زورخانه دانش آموزی هستند؛ ادامه داد: به زودی استان تهران هم صاحب زورخانه دانش آموزی می‌شود. 

همتی با تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در اولویت جذب در مدارس سما قرار دارند، گفت: امسال بیش از ۹۰درصد معلمان ما از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این مهم خوشبختانه در همه استان‌ها رعایت شده است.  

انتهای پیام/    

کد خبر: 1204079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =