وضعیت حق بیمه دهک‌های درآمدی اعلام شد

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: پنج دهک اول جامعه به طور کامل و رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. برای دهک‌های بالاتر نیز تخفیف حق بیمه در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،‌ مهدی رضایی، درباره پوشش بیمه سلامت در دولت سیزدهم گفت: برای ایجاد عدالت در سلامت پوشش جمعیتی بیمه یکی از گام‌های نخست دراین زمینه محسوب می‌شود و خوشبختانه سازمان بیمه سلامت طی ۳ سال اخیر قدم‌های خوبی برای ایجاد فراگیری پوشش بیمه‌ای برداشته است.

بیشتر بخوانید:

کدام گروه‌ها مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند؟

بیمه رایگان سلامت برای بیش از ۲۰ میلیون روستایی

وی افزود: در همین راستا در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون روستایی تحت پوشش بیمه رایگان بیمه سلامت هستند؛ ضمن اینکه ۱۷ میلیون نفر جمعیت شهری شاغل غیر رسمی نیز تحت نام بیمه همگانی سلامت شناخته شدند که طی سال‌های اخیر با توجه به سیاست‌ها و اولویت دولت‌ها پوشش بیمه‌ای آنها تغییر کرده است.

وضعیت حق بیمه دهک‌های درآمدی

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: حدود ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند. در سال گذشته طبق مصوبه مجلس ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که از این تعداد ۳ میلیون نفر بیمه شده جدید محسوب می‌شوند. همچنین با تمهیدات قانونی، دهک‌های رایگان از دهک‌های اول تا سوم به ۵ دهک یعنی بالغ بر ۱۲ میلیون نفر دیگر نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرارگرفتند.

وی تاکید کرد: دهک ۶ تا ۱۰ نیز شامل تخفیفات بیمه‌ای شدند. بنابراین در مجموع پنج دهک اول جامعه به طور کامل و رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. برای دهک‌های بالاتر نیز تخفیف حق بیمه در نظر گرفته شده است، بنابراین در مجموع ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی در بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ها در حوزه سرپایی در مراکز دولتی دانشگاهی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

رضایی افزود: بر همین اساس میزان پرداختی دهک ششم از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد و پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافت و در مجموع هم براساس رصدهای صورت گرفته و برآوردها، جمعیت قابل قبولی از کشور تحت پوشش بیمه هستند.

پوشش بیمه‌ای ۶۳ قلم داروی تخصصی درمان ناباروری

رضایی با بیان اینکه در خدمات درمان ناباروری نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است، گفت: در این زمینه بیش از ۶۳ قلم داروی تخصصی، ۲۸ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۶ قلم آزمایشات تخصصی، ۷ خدمت تصویربرداری و بیش از ۲۰ کد خدمت جراحی با تعرفه دولتی در مراکز دولتی و در سایر مالکیت‌ها با تعرفه عمومی غیردولتی تحت پوشش بیمه است.

هزینه‌ بیش از ۳۷۵ میلیارد تومانی بیمه سلامت برای درمان ناباروری در ۶ ماه اول امسال

وی گفت: در مجموع در شش ماه نخست امسال بیش از ۳۷۵ میلیارد تومان درحوزه درمان ناباروری از سوی سازمان بیمه سلامت هزینه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =