احتکار سهام، عامل آشفتگی بازار بورس ایران است

کارشناس بازار سرمایه گفت: ۴ عامل؛‌ نرخ بهره واقعی، حمایت‌های دولتی، هجوم در بازار بورس و احتکار سهام سبب می‌شود چیزی به نام بورس در ایران نداشته باشیم.

سایروس معصوم پور امیرآبادی کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بورس اظهار کرد: برای به دست آوردن شاخص واقعی بورس باید ابتدا قیمت نفت، دلار، طلا و غیره را بررسی کنیم. بازارهای مالی پیش از جنگ میان اسرائیل و فلسطین شرایط خوبی را داشت، اما اتفاقات اخیر خاورمیانه مسیر بازارهای مالی را تغییر داد.

بیشتر بخوانید:

آینده‌ای روشن در انتظار بورس / کاهش شاخص‌ها جزئی و گذراست

وی افزود: در بازارهای مالی دنیا شاخص بورس باتوجه به خبرهایی که منتشر می‌شوند، تغییر می‌کند. خبرهایی چون نرخ بیکاری، اشتغال، تراز تجاری و نرخ بهره بانکی از دسته خبرهایی هستند که باعث تغییر شدید در بازار می‌شوند و با توجه به این شاخص‌های جهانی پیش بینی می‌شود در سه ماه سوم امسال وضعیت بازارهای مالی بهتر خواهد شد.

پور امیرآبادی گفت: ۴ عامل؛‌ نرخ بهره واقعی، حمایت‌های دولتی، هجوم در بازار بورس و احتکار سهام سبب می‌شود چیزی به نام بورس در ایران نداشته باشیم.

کارشناس بازارهای مالی تصریح کرد: ایران برای جبران کسری بودجه خود هر بشکه نفت را باید ۳۵۲ دلار بفروشد، اما به دلیل شرایط تحریمی در حال حاضر هر بشکه نفت زیر ۷۰ دلار به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به قیمت واقعی دلار در زمان حاضر بیان کرد: قیمت واقعی دلار در حال حاضر در کانال ۷۰ هزار تومان است، اما دولت به جای ایجاد عرضه و تقاضا واقعی؛ توانسته است به صورت دستوری قیمت دلار را در کانال ۵۰ هزار تومان کنترل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =