ایسکانیوز: «دیلما روسف»، رئیس جمهوری کنونی و نامزد حزب کارگر برزیل در یکی از تنگاتنگ ترین رقابت های انتخابات ریاست جمهوری چند دهۀ اخیر برزیل اندکی از رقیب خود آئسیو نِوِس پیشی گرفته است.
به گزارش یورونیوز، روسف در کارزار انتخاباتی بر دستاوردهای دولتش در مبارزه با فقر تاکید می کند. وی در بازدید از یک کارخانه گفت: «چه کسی مایل به کمرنگ شدن نقش بانک های دولتی است؟ این ایده تنها کسانی است که درک درستی از واقعیت موجود برزیل ندارند، یا کسانی که می خواهند از بخش خصوصی سود ببرند و یا سرمایه گذارانی که نمی خواهند به برنامه ها و طرح های اجتماعی بودجه اختصاص یابد.»
آئسیو نوس، نامزد سوسیال دموکرات ها، دولت تحت رهبری روسف را به مدیریت بد اقتصاد، فساد مالی و رشوه گیری در بزرگترین شرکت ملی نفت برزیل، پتروبراس، متهم می کند.
نوس گفت: «هر فردی مسئول اعمال خود است. واقعیت این است که دولت در طول ۱۲ سال گذشته با سلطه حزب کارگر بطور نظام‌مند، باندی تشکیل داده و در طول این ۱۲ سال به این طریق برای خود پایگاهی ساخته و جلب حمایت کرده است.»
بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط «دیتافولها» محبوبیت دیلما روسف در دور دوم انتخابات ۴۷ و محبوبیت آئسیو نوس ۴۳ درصد است. «دیتافولها» میزان آرای سرگردان را همچنان ۶ درصد برآورد می کند.
این درحالی است که پیش از این موسسه سنسوس برزیل بر اساس نظرسنجی‌هایی که انجام داد اعلام کرد آئسیو نوس در رقابت با دیلما روسف با اختلاف زیادی ، پیروز انتخابات یکشنبه چهارم آبان ۹۳ خواهد شد.
در دور اول انتخابات، دیلما روسف، نامزد حزب کارگر ۴۲ درصد و آئسیو نِوِس، نامزد سوسیال دموکرات ها ۳۴ درصد آراء را به خود اختصاص داده بودند.
هر دو نامزد بدلیل عدم کسب اکثریت قاطع آراء راهی دور دوم انتخابات شده اند که در روز یکشنبه، بیست و ششم ماه اکتبر برگزار می شود.
کد خبر: 120479

وب گردی

وب گردی