آخرین تلاش‌های ایران برای دستیابی به راه حل سیاسی در غزه چیست؟

تحولات منطقه نشان می‌دهد اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی باید انتخاب کنند که آیا تحمل ضربات مهلک جبهه مقاومت را دارند و یا با پذیرش راه‌حل‌های سیاسی به کودک‌کشی‌ها پایان خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در چهارمین هفته از جنگ علیه مردم غزه تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ همچنان ادامه دارد؛ اما یک تفاوت واضح در مسیر گفت‌وگوهای سیاسی اخیر با هفته ابتدایی جنگ به خوبی دیده می‌شود.

حسین امیرعبداللهیان در روزهای ابتدایی بحران در غزه و در بیست مهرماه سفر منطقه‌ای خود را آغاز کرد. عراق، لبنان، سوریه و قطر مقصد سفرهای وزیر امور خارجه بود.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی |هلاکت 4 نظامی دیگر صهیونیست در شمال نوار غزه / مجلس آمریکا به طرح کمک مالی 14 میلیارد دلاری به تل‌آویو رأی داد

پیام واضح این دیدارها اخطار به استمرار جنایت و نسل‌کشی مردم غزه توسط صهیونیست‌ها بود.

حسین امیرعبداللهیان در جریان این سفر با رهبران حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله لبنان دیدار کرد و پس از آن صراحتا اعلام داشت در صورت ادامه این وضعیت ناگزیر جبهه‌های مقاومت منطقه به مساله ورود خواهند کرد و آمریکا و رژیم صهیونیستی هزینه آن را خواهند پرداخت.

این هشدارها به سرعت واقعیت خود را در ابعاد محدود نشان داد. حملات مکرر گروه‌های مقاومت منطقه از یمن تا عراق، سوریه و لبنان هزینه‌های بالایی به پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در منطقه و همچنین رژیم صهیونیستی وارد کرد. پنتاگون در آخرین گزارش خود چند روز قبل مدعی شد ۲۷ حمله به پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه صورت گرفته و حزب‌الله لبنان نیز گزارش داد در حملات اخیر ۱۲۰ نفر از نیروهای صهیونیست کشته و تعداد زیادی از سامانه‌های جاسوسی و ادوات نظامی این رژیم را منهدم کرده است.

آمریکا میدان‌دار اصلی نسل کشی در غزه

گرچه آمریکایی‌ها تلاش داشتند تا این اقدامات را به ایران منتسب کنند اما مقامات کشورمان اعلام کردند گروه‌های مقاومت منطقه از اتفاقات اخیر عصبانی هستند و برای اقدامات خود از جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌گیرند.

آمریکایی‌ها همواره تلاش داشته‌اند تا عاملیت و سوژگی گروه‌های مقاومت را زیر سوال ببرند اما به خوبی آگاه هستند که چه کسانی واقعیات میدان را رقم می‌زنند و مردم در کشورهای اسلامی تا چه میزان برای ضربه زدن به دشمن انگیزه و اشتیاق دارند.

موضع واحد جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با باز شدن جبهه‌های جدید در سخنان رئیس جمهور و همچنین سخنرانی‌های حسین امیرعبداللهیان در نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل و نشست ویژه کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده بارها گوشزد شد.

با این حال جنون رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع فلسطین ادامه پیدا کرد و منطقه را که به مثابه یک انبار باروت بزرگ درآمده در آستانه تحولاتی جدید قرار داد.

آمریکایی‌ها بارها به ایران و گروه‌های مقاومت پیغام خویشتن داری ارسال کردند اما خود به ملزومات خویشتن داری پایبند نبوده و با ارسال کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی و با در دست گرفتن فرمان عملیات‌های نظامی و میدانی رسما به عنوان طرف اصلی جنگ نشسته‌اند.

تحولات اخیر نشان داده است رژیم صهیونیستی علی رغم پروپاگاندا و تبلیغات دروغین خود به تنهایی قادر به حضور در جنگ نیست. این رژیم در شرایطی در برابر مردم در محاصره غزه و گروه‌های چریکی در این باریکه به نفس نفس افتاده است و پاسخ عملیات‌های هوشمندانه را با نسل کشی و جنایت علیه غیرنظامیان می‌دهد که بدون حمایت‌های واشنگتن توان حفظ موجودیت خود را ندارد.

اکنون نیز واشنگتن و پایتخت کشورهای غربی رسما از پیشنهاد آتش بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه امتناع کرده و چشم خود را در برابر حملات مکرر رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها، مدارس و منازل مسکونی مردم و غیرنظامیان بسته‌اند.

غافل‌گیری بزرگ در انتظار جنگ افروزان

در چنین شرایطی حسین امیرعبداللهیان با دستور کار توقف نسل کشی مردم فلسطین توسط صهیونیست‌ها به قطر و ترکیه سفر کرد.

آنگونه که وزیر امور خارجه در روز ابتدایی سفر خود (نهم آبان‌ماه) در دوحه اعلام کرد، این آخرین تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی برای حل مسائل اخیر است.

امیرعبداللهیان همچنین در آنکارا به بیان این مساله پرداخت که در صورت عدم توقف فوری جنگ، یک عملیات غافل گیرانه بزرگ در انتظار صهیونیست‌ها قرار دارد.

این موضع‌گیری در کنار تحولات منطقه گویای آن است که در صورت عدم تغییر رفتار آمریکا و صهیونیست‌ها اتفاقات جدیدی رقم خواهد خورد که قربانی آن اشغالگران و پشتیبانان‌ آن خواهند بود.

اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی باید انتخاب کنند؛ آیا تحمل ضربات مهلک جبهه مقاومت را دارند و یا با پذیرش راه‌حل‌های سیاسی و مسالمت آمیز به خونریزی‌ها و کودک‌کشی‌ها پایان خواهند داد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1204825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =