راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران| قالیباف: مقاومت و منافع ملی تعارضی ندارد / سخنگوی نیروهای مسلح: آمریکا ‌حریف ‌حماس نمی‌شوند + عکس و فیلم

رئیس مجلس در سخنرانی ۱۳ آبان گفت: تاریخ شهادت می‌دهد که آمریکایی‌ها همیشه در مقابل امنیت ملی ما ایستادند، در مقابل پیشرفت کشور و استقلال ما ایستادند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، اقشار مختلف مردم و دانش آموزان تهران از دقایقی پیش راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» را از میدان فلسطین به سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز کردند.

بیشتر بخوانید:
درخواست حماس برای برگزاری راهپیمایی «قتل عام قرن را متوقف کنید» در سراسر جهان

گردهمایی راهپیمایی‌کنندگان مقابل سفارت سابق آمریکا خواهد بود و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی اصلی این مراسم است.

راهپیمایی ۱۳ آبان

مداحی، قرائت بیانیه، گروه سرود و امضای طومار شکایت قضایی علیه آمریکا از جمله برنامه‌های تدارک‌ دیده‌ شده برای این مراسم خواهد بود.

راهپیمایی ۱۳ آبان


بیانیه وزارت دفاع به مناسبت ۱۳ آبان

در بیانیه وزارت دفاع به مناسبت گرامیداشت ۱۳ آبان آمده است: ۱۳ آبان یادآور وقایع بزرگ و تاریخی همچون تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ در واکنش به تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلابی توسط دژخیمان رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است به واقع این روز نماد گسستن زنجیر استعمار و ویرانی بنای استکبار آمریکا توسط ملت مسلمان ستمدیده و آزاده ایران است، این روز برای ملت ما یادآور جهاد و نبرد دائمی و مستمر حق علیه باطل است.

امسال، تلاقی بزرگداشت این روز مهم با جنایات وحشیانه رژیم منفور و کودک کش صهیونیستی، بار دیگر چهره کریه و ریاکار آمریکا در حمایت و همدستی با این رژیم غاصب و جنایات وحشیانه آن را نمایان کرد تا بار دیگر بر همه جهانیان و ملت عزیز ایران حقانیت و حکمت کلام نورانی امام خمینی (ره) مشخص گردد که فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است.

سال‌هاست که وجود منحوس آمریکا منشأ دخالت، اختلاف، کودتا، اغتشاش و دست اندازی به منابع ملت‌ها و هم چنین کشتار، جنایت، ناآرامی و بحران در مناطق مختلف جهان است. ایجاد، تحمیل و مشارکت در ده‌ها جنگ کوچک و بزرگ در یک قرن اخیر موید خوی پلید و خبیث این دولت آتش افروز است که شعله‌های شرارتش در اقصی نقاط جهان زبانه می‌کشد و دامن ملت‌های جهان را گرفتار نموده است. ایستادگی و مقاومت در برابر این شیطان بزرگ تنها راه نجات و رهایی از آن و درست‌ترین مسیر است، درسی که ملت بزرگ ایران از قیام عاشورایی امام حسین علیه السلام آموخت و امروز الگویی موفق برای ملت‌های مستضعف و مظلوم جهان شده است.

میهن عزیز و اسلامی ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با گذر از حوادث و توطئه‌های مختلف، روزبه‌روز با اقتدار و با پشتوانه‌ی ملت غیور و انقلابی و فرماندهی داهیانه رهبر عظیم الشان انقلاب، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) به پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های گونان نائل آمده است و با فتح قله‌های علم و فن‌آوری و توفیق در دستاوردهای علمی، صنعتی، نظامی و اقتصادی موجب تحیّر و سرخوردگی دشمنان شده و سال هاست با موفقیت‌هایی که کسب نموده مورد بغض و کینه‌ی آمریکا و اذنابش قرار گرفته است. به فضل الهی ایران اسلامی کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه و جهان است که به دلیل همین پیشرفت‌های چشمگیر، خاری در چشم دشمنان شده و همیشه به طرق مختلف با انواع جنگ ترکیبی، جنگ رسانه‌ای، جنگ محاسباتی، توطئه، براندازی و تحریم روبرو شده است. ولیکن با اعتقاد و اعتماد به الطاف و تفضلات حق تعالی و با غیرت دینی و ملی ضمن خنثی سازی این فتنه‌ها و تبدیل آن به فرصت، از پیچ تاریخی حساس عبور کرده و ان‌شاءالله نقش مهمی در هندسه نظم نوین جهانی ایفا خواهد نمود و صد البته دشمنان انقلاب اسلامی در این مسیر با توجه به وعده الهی، شکست مفتضحانه‌ای خواهند خورد.

مدیران، دانشمندان، متخصصان، مهندسان و کارکنان وزارت دفاع و خانواده آنان، ضمن ادای احترام به همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای ۱۳ آبان، بار دیگر با آرمان‌های بلند امام راحل، شهدا و انقلاب تجدید بیعت نموده و با فرماندهی معظم کل قوا میثاقی دوباره بسته و از همه مردم با بصیرت، متدین و غیور همیشه در صحنه ایران سرفراز اسلامی برای شرکت پرشور و شعور، دشمن شکن و الهام بخش در راهپیمایی ۱۳ آبان در این مقطع زمانی حساس دعوت می‌نماید و اعلام می‌کند همانند گذشته بر سر عهد، تداوم تلاش‌ها در راه پیشرفت و تولید قدرت و امنیت برای میهن عزیزمان پایبند و پایمردیم و به دشمنان هشدار می‌دهیم آنچه را قبلاً آزمودند دوباره نیازمایند.

صحرایی: ۱۳ آبان امسال متفاوت‌ترین ۱۳ آبان تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود

صحرایی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان امسال متفاوت از هر سال است؛ نفرت ما از ظالم و همدلی‌مان با مظلوم روز به روز بیشتر می‌شود. یقین دارم ۱۳ آبان امسال متفاوت‌ترین ۱۳ آبان تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود چرا که بیداری ما روز به روز بیشتر، نفرت ما از ظالم بیشتر و همدلی ما با مظلوم بیشتر می‌شود. نتانیاهو و سردمداران صهیونیست بدانند که به عنوان زباله‌های تاریخ محو خواهند شد و خداوند وعده داده که حق ماندگار خواهد شد. دربلندمدت پیروزی با حق و مستضعفان است، امام حسین امروز در قلب یکایک آزادگان جهان زنده است، تاریخ قضاوت خواهد کرد. امروز خون کودکان مظلوم فلسطین در رگ دانش‌آموزان باغیرت و شجاع ایرانی به جوشش درآمده است.

قطعنامه پایانی مراسم راهپیمایی سراسری یوم الله ۱۳ آبان

متن قطعنامه پایانی مراسم راهپیمایی سراسری یوم الله ۱۳ آبان به شرح زیر است:
قطعنامه تظاهرات سراسری یوم الله ۱۳ آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سال ۱۴۰۲

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ

«سیزدهم آبان ماه»، یکی از مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی و تجلی اراده و ظرفیت‌های مقاومت مقدس در مصاف با استکبار جهانی است. گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌آموزان و دانشجویان شهید و غیوری که به تأسی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) این روز را به یکی از مهم‌ترین روزهای عزت و سربلندی و ایستادگی در مقابل استکبار تبدیل نمودند و اینک اقتدار عظیم حاصل از همان گفتمان استکبارستیزی، معادلات منطقه و جهان را تغییر داده و مانع یکه‌تازی آمریکای جنایتکار و شجره خبیثه استکبار در منطقه راهبردی غرب آسیا شده است.

راهپیمایی ۱۳ آبان

اینک خونین‌ترین باریکه محصور در توحش مدرن استکبار جهانی با قدرت سلاح ایمان و مقاومت، با یدالله بر آمده از آستین مقاومت حلاوت و شیرینی، و پیروزی و ظفرمندی را با عملیات همه‌جانبه و ترکیبی طوفان الاقصی رقم زده و با تازیانه الهی ضربه غیر قابل ترمیم بر چهره سیاه و متعفن رژیم ضد انسانی و نژاد پرست صهیونیستی وارد و ادراک‌ها و ذهنیت‌های آلوده و دکترین‌های زاینده رژیم جعلی را بهم ریخته است.

ما شرکت کنندگان در تظاهرات سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان که روز تبلور خشم الهی و انقلابی ملت ایران علیه «شیطان بزرگ» آمریکای جنایتکار و ایادی استکبار جهانی است، با اعتماد به نصرت الهی و اعتقاد بر استکبارستیزی عقلانی و ندای هیهات منا الذله، مواضع خود را با بانگ رسای الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱. ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، ضمن تجدید میثاق با معمار گفتمان استکبارستیزی، حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) رمز مقاومت در برابر سلطه جهانی آمریکا و صهیونیزم را پیروی از فرامین رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌دانیم.

راهپیمایی ۱۳ آبان

۲. ما ملت مسلمان و ظلم‌ستیز ایران، سیاست‌های دوگانه حکام غربی و خانه پوشالی حقوق بشر و نمایندگان غربی در شورای مضحک امنیت را محکوم و خواستار آتش‌بس فوری در سرزمین‌های اشغالی بوده؛ اعلام می‌داریم بحران منطقه‌ای کنونی غرب آسیا حاصل سیاست‌های تبهکارانه آمریکای جنایتکار در تسلیح، تأمین مالی و تحریک دولت وحشی و تروریستی صهیونیست است.

۳. به آمریکا، انگلستان و فرانسه اعلام می‌کنیم که محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست و اگر بمباران و کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه متوقف نگردد، هیچ سناریویی را دور از ذهن ندانید و آگاه باشید که هویت ما با هراس‌افکنی در جان اشغالگران گره‌خورده و سلاح‌های ما بی‌تاب و جمجمه‎های شما در تیررس ماست و بهای جان بی‌گناهان، منافع و جان‌های شما خواهد بود.

۴. از تمامی کشورهای اسلامی و دولت‌های مستقل می‌خواهیم ضمن محکومیت جدی جنایات ضد بشری و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه توسط رژیم نژاد پرست صهیونیستی در مجامع بین‌المللی نسبت به قطع روابط سیاسی، همکاری‌های اقتصادی و صادرات نفت و گاز به وظیفه انسانی خود عمل نمایند.

راهپیمایی ۱۳ آبان

۵. ضمن تقدیر از ملت‌های آزاده دنیا و مردم کشورهای اسلامی خاصه ملت انقلابی ایران بخاطر حضور باشکوه، پرمعنا و الهام‌بخش درحمایت از مردم مظلوم غزه و مبارزان فلسطینی اعلام می‌کنیم: تا پیروزی نهایی فلسطین در کنار این ملت مقاوم و قهرمان خواهیم ماند و از مواضع مقتدرانه و دیپلماسی فعال دولت محترم حمایت می‌نمائیم.

قالیباف: مقاومت و منافع ملی تعارضی ندارد

رئیس مجلس در سخنرانی ۱۳ آبان گفت: تاریخ شهادت می‌دهد که آمریکایی‌ها همیشه در مقابل امنیت ملی ما ایستادند، در مقابل پیشرفت کشور و استقلال ما ایستادند.

آمریکایی‌ها دنبال این هستند که ما را از قدرت بازدارندگی باز دارند.

می‌خواهند ما را از پیشرفت به ویژه در زمینه‌های اقتصادی باز دارند.

مقاومت و منافع ملی تعارضی ندارد؛ مقاومت اهل هوشمندی و متانت است، اهل تدبیر است و شجاعت، اهل حساب و کتاب است البته امید داریم به خدایی که از آنجایی که در محاسبات ما و دشمن نیست پیروزی را نصیبمان کند.

سخنگوی نیروهای مسلح: آمریکا ‌حریف ‌حماس نمی‌شوند

سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در اجتماع پایانی راهپیمایان یوم الله ۱۳ آبان در کرمان با بیان اینکه از عمر نکبت بار آمریکای جنایتکار ۲۴۷ سال می‌گذرد و در این مدت ۲۲۷ جنگ را یا مستقیماً به راه انداخته و یا با حمایت آمریکا به راه افتاده است، اظهار داشت: طی این جنگ‌ها میلیون‌ها انسان بر روی این کره خاکی به خاک و خون کشیده است.

وی با اشاره به اینکه فلسطین، ایران، افغانستان، عراق، یمن و لبنان از جمله کشورهایی هستند که در چند دهه گذشته مورد ظلم و ستم آمریکا قرار گرفتند و مردم بی‌گناه زیادی در آنها به خاک و خون کشیده شدند، گفت: در زمانی که اروپاییان پای خود را به آمریکا گذاشتند فقط ۱۰۰ میلیون نفر سرخپوست را قتل‌عام کردند برای اینکه جای پای خود را در این سرزمین محکم کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بایدن ملعون رسماً اعلام کرده ‌که اگر امروز اسرائیل نبود آن را ایجاد می‌کردیم، افزود: هنوز هم سیاهپوستان و سرخپوستان در کشور خودشان زیر چکمه‌های آمریکایی‌ها له می‌شوند و عده‌ای تبهکار تحت عنوان صهیونیسم بین الملل بر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان حکمرانی می‌کنند و خط مقدم آنها اسرائیل خبیث است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی از حضور خودشان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین علناً رونمایی کردند، گفت: بعد از عملیات قهرمانانه، موفق، پیروزمندانه و غرورشکن علیه اسرائیل اکثر کشورهای عضو ناتو از اسرائیل حمایت می‌کنند و ظلم آنها به مردم مظلوم غزه بیشتر و نمایان‌تر شده است.

سردار شکارچی با بیان اینکه امروز این کشورهای ابرقدرت تحمل مقاومت برابری یک گروه کوچک به نام حماس را ندارند، افزود: این گروه خط مقدم و جان فدای مردم فلسطین است و به دنبال حق طلبی و آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده خود هستند.

وی با اشاره به اینکه وقتی این کشورها حریف گروه کوچک حماس نمی‌شوند به سراغ زنان و کودکان رفته و خانه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس را زیر بمباران خود قرار دادند، گفت: بیش از ۳ هزار کودک طی این چند روز قتل‌عام شدند و هنوز تعداد زیادی زن و کودک سالمند زیر آورها مانده‌اند و امکاناتی برای نجات آنها نیست.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز بزرگترین موفقیت برای جهان اسلام بعد عملیات طوفان الاقصی اجماع ملت‌های جهان از مسلمان و غیرمسلمان علیه این رژیم ستمگر و خونریز است، ادامه داد: روح مقاومت و پایداری و مقابله با ظلم و ستمگری و ایستادگی در برابر استکبار جهانی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به مظلومان و مستضعفان جهان هدیه شده است.

وی با بیان اینکه حضور آمریکایی‌ها در جنگ غزه برای بازیابی روحیه ارتش نیمه جان اسرائیل است چرا که ابهت این ارتش پس از عملیات طوفان الاقصی شکسته شده است، تصریح کرد: هر روز که از این جنگ می‌گذرد اسرائیل بیشتر در باتلاق فروپاشی فرو می‌رود و راهی جز فروپاشی برای رژیم کودک‌کش اسرائیل نمانده است.

سردار شکارچی با اشاره به اینکه امروز آمریکا حتی در نظم نوین جهانی هم جایی ندارد و این پرچم اسلام است که برافراشته شده است، بیان کرد: ملت مقاوم ایران از شهدایی چون حاج قاسم سلیمانی آموختند که در برابر زورگویی و ظلم فقط باید با اقتدار جنگید و یقه مستکبران را فشرد تا زمانی که خفه شوند و از کرسی قدرت به زیر بیایند.

وی با بیان اینکه این منطق انقلاب اسلامی است که امروز در دستان پر قدرت مقاومت ظهور و بروز پیدا کرده است، گفت: لشکرکشی قدرت‌های دنیا در دریای مدیترانه و محاصره غزه نتیجه زانو زدن آنان در برابر گروه حماس است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه قدرت‌های دنیا امروز توان مقابله با گروه کوچک حماس را ندارند و گفت: آنان از جنگیدن رو در رو با حماس وحشت دارند و ذلیلانه و شکست‌خورده زنان و کودکان را هدف بمباران خود قرار می‌دهند اما این جنایات و خونریزی‌ها دوامی نخواهد داشت و پیروزی از آن فلسطین و گروه‌های مقاومت است.

در حال تکمیل ...

کد خبر: 1204877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =