واکنش کاخ سفید به سخنرانی سیدحسن نصرالله درباره رژیم صهیونیستی

یک مسئول عالی‌رتبه در کاخ سفید تاکید کرد، مقامات آمریکایی سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان را دلیلی برای گشودن جبهه جدیدی علیه رژیم صهیونیستی تلقی نمی‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، این مسئول عالی‌رتبه در کاخ سفید اعلام کرد: «من معتقدم سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اساساً همان چیزی بود که انتظارش را داشتیم. ما بر این باور نیستیم که این سخنان دال بر گشوده شدن جبهه شمالی علیه اسرائیل یا هر چیز دیگری از این قبیل باشد.»

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، وی در ادامه افزود، مشخص است که در مرزهای شمالی تنشی وجود دارد. این تنش از ابتدای بحران وجود دارد.

این مقام کاخ سفید همچنین گفت: «من بر این باور هستم که این تنش ادامه خواهد داشت اما دوست داریم از تنش در مرزهای شمالی اجتناب شود.»

وی همچنین تاکید کرد، مقامات آمریکا در حال بررسی این موضوع با همتایان صهیونیستی خود هستند.

پیشتر سید حسن نصرالله اعلام کرد: تمامی احتمال‌ها در جبهه لبنان وارد است و تمامی گزینه‌ها روی میز است و می‌توان در هر زمانی به سمت آن برویم.

سید حسن نصرالله افزود: اگر موضع ما فقط اعلام همبستگی سیاسی با غزه بود، یقیناً اسرائیل خیالش از مرزهای شمالی راحت می‌شد و نیروهایش را به غزه می‌برد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: شهرک‌نشین‌هایی که از شمال و جنوب خارج شده‌اند فشاری را در سطح روانی و اقتصادی ایجاد می‌کنند. عملیات در مرزها باعث ایجاد وضعیتی از نگرانی و ترس در بین رهبری اسرائیل و آمریکایی‌ها شده است.

وی تاکید کرد: احتمال سوق یافتن جبهه لبنان به سمت یک نبرد گسترده یک احتمال واقعی است و دشمن باید روی آن کاملاً محاسبه کند.

نصرالله افزود: عملیات مقاومت در جنوب، بیانگر همبستگی ما با غزه و مردم آن است تا فشارها بر آنها کاسته شود. از روز نخست به ما گفته شد که ناوگان‌های آمریکایی به خاطر شما و برای بمباران شما آمده‌اند. مساله جبهه لبنان و تشدید آن به هر سمتی، در گرو دو امر است؛ نخست روند رخدادها در غزه و توسعه آن و مساله دیگر رفتار دشمن در قبال لبنان است.

انتهای پیام

کد خبر: 1204929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =