کمبودهای دارویی بسیار بیشتر از اعداد اعلامی سازمان غذا و دارو است

رئیس انجمن داروسازان ایران، به تشریح وضعیت بازار دارویی کشور و مشکلات و چالش‌های داروخانه‌ها پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،‌ شهرام کلانتری خاندانی رئیس انجمن داروسازان ایران، بعد از ظهر شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ در نشست خبری که در سالن کنفرانس انجمن داروسازان ایران برگزار شد، گفت: کمبودهای دارویی از دیدگاه سازمان غذا و دارو و مردم، متفاوت است.

بیشتر بخوانید

هزینه‌های ‌سرسام‌آور ویزیت پزشک و دارو ‌برای یک سرماخوردگی ساده

وی افزود: سال گذشته با کمبود شدید دارو مواجه بودیم، اما سازمان غذا و دارو اصرار داشت که کمبودها روی عدد ۱۰۰ قلم بوده است.

کلانتری ادامه داد: در دو مصاحبه از مدیران سازمان غذا و دارو، خواندم که اصرار داشتند امسال کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته از ۴۰۰ به ۱۰۰ قلم رسیده که باید پرسید در کدام بازه زمانی بوده و ملاک تصمیم گیری چه بوده است.

وی افزود: آنچه ما می‌بینیم، کمبودهای دارویی نسبت به اعداد سازمان غذا و دارو، خیلی بیشتر است.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: سازمان غذا و دارو در اعلام کمبودهای دارویی، بر اساس داروهای حیاتی و داروهایی که نمونه مشابه خارجی ندارند و همچنین، بدون در نظر گرفتن داروهای وارداتی اقدام می‌کند.

وی افزود: سازمان غذا و دارو بدون توجه به برندهای مختلف داخلی، کمبودها را اعلام می‌کند و اگر یک نمونه از برندها در بازار داخلی باشد، آن دارو را موجود اعلام می‌کند و به بقیه برندها که موجود نیست، توجه نمی‌کند.

کلانتری ادامه داد: مردم به کمبودهای دارویی به این شکل نگاه نمی‌کنند، بلکه بر اساس کمبود کارخانه است.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: کمبودها در استان‌های مختلف بر اساس توزیع و مصرف دارو، با یکدیگر فرق دارد و بعضاً یک قلم دارو در یک استان دچار کمبود بیشتری است که باید به این موضوع توجه داشت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1205016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =