معرفی گوشی هوشمند صددرصد ایرانی توسط واحد علوم و فناوری پردیس دانشگاه آزاد

واحد علوم و فناوری پردیس دانشگاه آزاد در نمایشگاه نانوی امسال گوشی‌های موبایل صددرصد ایرانی و همچنین چندین دستگاه از جمله پاسپورتخوان هوشمند خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ گوشی هوشمند «ایلا» توسط شرکت دانش‌بنیان «سیستم‌های پیشگام هوشمند ایرانیان» معرفی شد که ۱۷ سال است در ساخت انواع ابزارهای هوشمند فعالیت می‌کند. این شرکت تراشه‌های هوشمند جدیدی را در ابعاد سه در پنج میلی‌متر و ضخامت ۴۰۰ میکرون تولید می‌کند که به دلیل ویژگی خاصش یعنی انعطاف‌پذیری و سبکی خیلی راحت در فناوری‌های پوشیدنی و پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند ۳۸۸ کیلوبایت داده را در خود ذخیره کند و با انواع اپلیکیشن‌های گوشی و همچنین حسگرهای دیگر ارتباط برقرار و داده‌ها را رد و بدل کند.

به گفته فاطمه تهرانی، معاون فنی این شرکت دانش‌بنیان، ساخت این تراشه‌ها در دنیا بسیار جدید است و هنوز محصولات زیادی مبتنی بر آنها تولید نشده است، اما در این شرکت گجت‌های هوشمند پوشیدنی براساس این تراشه توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی طراحی و نمونه‌سازی شده است که طی ماه آینده وارد مرحله تولید انبوه می‌شود.

گوشی‌های هوشمند این شرکت تحت برند ایلا در سه سری عرضه شده است. به غیر از گوشی‌های هوشمندی که شبیه به نمونه‌های خارجی هستند، یک سری موبایل‌هایی هستند که خاطرات بچگی را برای ما زنده می کنند، اما با این تفاوت که به‌روز رسانی شده‌اند. این گوشی‌ها یک گوشی هوشمند کامل در ابعاد کوچک و با دکمه‌هایی است که گوشی‌های قدیمی را در ذهن تداعی می‌کنند، ولی قابلیت لمسی دارند و تمام قابلیت‌های یک گوشی هوشمند لمسی را در ابعادی کوچک‌تر و قیمتی کمتر دارند.

سری سوم گوشی‌های هوشمند شبیه به گوشی‌های «کاترپیلار» هستند که بسیار مقاوم هستند، عمر باتری بالایی دارند و چراغ قوه‌ای دارند که برای کارهای فنی بسیار مناسب است و به مدت طولانی می‌تواند روشن بماند.

تمام قطعات از جمله برد مدار چاپی (PCB) و همچنین مرحله مونتاژ این گوشی‌ها در داخل کشور تولید و انجام شده است.

معرفی گوشی هوشمند صددرصد ایرانی توسط واحد علوم و فناوری پردیس دانشگاه آزاد

به گفته تهرانی، پاسپورتخوان هوشمند یکی دیگر از محصولات این شرکت است که جهت خواندن صفحات گذرنامه الکترونیکی تولید و تجاری‌سازی شده است. این دستگاه برای شناسایی و تصدیق گذرنامه الکترونیکی، ویزا و دیگر مدارک منطبق بر استاندارد ICAO است و باعث کاهش چشمگیر زمان کنترل مدارک می‌شود.

از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به کارت گواهی‌نامه، هندهلدهای پلیس و پوز بانکی اشاره کرد که دومی به دلیل عدم دریافت استانداردهای بین‌المللی ناشی از تحریم هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده است. این شرکت همچنین اولین تولید کننده مودم‌های نسل پنجم در ایران است.

تهرانی در مورد ارتباط این شرکت با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این شرکت رابطه تنگاتنگی با مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد پردیس دارد تا بتواند پلی میان دانشگاه و صنعت ایجاد کند.

به گفته او، این شرکت مرکزی در دانشگاه آزاد واحد پردیس دایر کرده است که به تمام دانشجوها -به ویژه رشته علوم کامپیوتر- در مقاطع مختلف آموزش‌های فنی می‌دهد تا آنها مهارت‌های لازم را برای ورود به بازار کار یاد بگیرند.

بیشتر بخوانید:

معرفی سیستم مشخصه‌یاب سلول خورشیدی و گسیل میدانی توسط دانشگاه آزاد واحد اهواز

انتهای پیام/

کد خبر: 1205116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =