معرفی نانوامولسیون‌های گیاهان دارویی توسط واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

آزمایشگاه فناوری نانو (تحقیقات اولتراسونیک) دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در نمایشگاه نانوی امسال نانوامولسیون‌ گیاهان دارویی را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ آزمایشگاه فناوری نانوی واحد علوم و تحقیقات با حمایت شرکت «تلاشگران صنعت و تجارت آریا» در زمینه تولید نانوامولسیون‌های گیاهان دارویی کاربردی در علوم و صنایع غذایی متمرکز است و تاکنون توانسته سه نانوامولسیون گیاهی شامل دارچین، زعفران و گل‌محمدی تولید کند.

نانوامولسیون زعفران تاکنون توانسته مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین مجوز نانومقیاس را از ستاد نانو کسب کند و هم‌اکنون در مرحله نیمه‌صنعتی است. نانوامولسیون گل‌محمدی نیز مجوز نانومقیاس را از ستاد نانو کسب کرده است.

آزمایشگاه فناوری نانو (تحقیقات اولتراسونیک) عضو فعال شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است و توانسته است مجوز معتبر «آزمایشگاه آکرودیته» (آزمایشگاه مجاز تولیدی) را از وزارت بهداشت بگیرد.

بیشتر بخوانید:

معرفی گوشی هوشمند صددرصد ایرانی توسط واحد علوم و فناوری پردیس دانشگاه آزاد

این آزمایشگاه که در شهریورماه سال ۱۴۰۰ با حمایت مستقیم معاونت توسعه و مدیریت واحد علوم و تحقیقات با حضور ریاست واحد افتتاح شده از ابتدا با رعایت اصول ایمنی و طراحی بر اساس GLP (عملیات خوب آزمایشگاهی) پیش رفته و توانسته به همت سه نفر از اعضای هیات علمی واحد از دانشکده‌های محیط زیست و منابع طبیعی، علوم تخصصی دامپزشکی و علوم کشاورزی و صنایع غذایی و همینطور سه نفر از کارشناسان دکتری گروه علوم و مهندسی صنایع غذایی موفق به اخذ گواهینامه استاندارد 22000ISO محصول نانوامولسیون گل محمدی و نیز رتبه دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری شود.

در این مرکز علاوه بر برگزاری کلاس‌های عملی سه درس تخصصی دوره تحصیلات تکمیلی برای دانشکده‌های علوم پایه همگرا، علوم کشاورزی و صنایع غذایی، علوم تخصصی دامپزشکی و محیط زیست و منابع طبیعی، بیش از ۲۸۰ دانشجوی کارشناسی دوره کارآموزی خود را سپری کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =