تلویزیون بازهم محبوبیت را تاب نیاورد / به‌افق فلسطین برنامه‌ای که قربانی بی‌مهری برخی مسئولان شد

برنامه به‌افق فلسطین یکی از برنامه‌های محبوب تلویزیون است که پس از جذب نسبی مخاطب، عواملش کنار گذاشته شدند و این اقدام با انتقادهای زیادی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، تلویزیون این روزها با بحران مخاطب روبروست و به‌ندرت می‌توان برنامه‌ای را در میان شبکه‌های گوناگون صدا و سیما یافت که در جذب مخاطب به‌خوبی عمل کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

عوامل برنامه موفق «به افق فلسطین» از تلویزیون کنار گذاشته شدند! / توضیح مدیریت شبکه افق

در این میان صدا و سیما نه تنها سعی در بهبود اوضاع نداشته، بلکه با عملکرد منفی خود باعث شده برنامه‌هایی که تا حدودی در جذب مخاطب خوب عمل کرده‌اند به ورطه نابودی کشیده شوند.

برنامه نود، کلاه قرمزی و کتاب باز از جمله برنامه‌هایی هستند که پس از کسب موفقیت نسبی از صدا و سیما کنار گذاشته شدند و حالا طی یک اقدام عجیب مسئولان صدا و سیما عوامل برنامه "به افق فلسطین" را کنار گذاشتند.

برنامه‌ای که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی و با عنایت به شکل‌گیری یک هماورد بزرگ میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی شکل گرفت تا از یک سو واقعیت میدان را به نحو بهتری به مخاطب ایرانی عرضه کند، هم تحلیل‌های به‌روزی ارائه دهد و هم اینکه با دعوت از میهمان‌هایی با سلایق سیاسی متفاوت، یک همدلی تقریباً کم‌سابقه را در ساحت سیاسی ـ اجتماعی ایران به نمایش بگذارد؛ آن هم حول مسئله‌ای بسیار کلیدی با عنوان فلسطین، اما با وجود موفقیت این برنامه و بازخوردهای مثبتی که نسبت به آن وجود داشت،‌ روز گذشته خبر رسید که مسئولان شبکه افق با عوامل این برنامه خداحافظی کرده و اعلام کرده‌اند که این مسئله را با تیم دیگری پیگیری می‌کنند! و تنها کانال این برنامه در ارتباط با تغییرات صورت گرفته نوشت: مدیریت شبکه افق تصمیم گرفت برنامه «به افق فلسطین» از شنبه ۲۰ آبان ماه با گروه دیگری ادامه پیدا کند. تیم طراح و تهیه برنامه در سازمان اوج به این تصمیم احترام می‌گذارد.

اقدامی که گفته می‌شود به دلیل عدم تحمل مهمانان متفاوت برنامه به افق فلسطین و حواشی حضور آنها صورت گرفته است.

با همه اینها، به نظر می‌رسد یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که صدا و سیما از آن رنج می‌برد، نداشتن یک چارچوب مشخص برای تولید برنامه‌های جذاب و پرمخاطب است و عملکرد سلیقه‌ای اصلی‌ترین چالش موجود در این زمینه است، مسئله‌ای که شاید در شروع بسیاری از برنامه‌ها اهمیت چندانی نداشته باشد اما به مرور موجب ایجاد اختلاف بین تولیدکننده برنامه و مدیران صدا و سیما می‌شود و همه این مسائل دال بر نبودن یک چارچوب و قاعده مشخص و جاری یا حداقل اجرایی نشدن آن و در مقابل عملکرد سلیقه‌ای برخی مدیران صدا و سیماست.

با توجه به رویکردی که در پیش گرفته شده، مدیران بهتر است توجه داشته باشند که این عملکرد صدا و سیما در نهایت به ضرر این سازمان تمام خواهد شد و نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت جز کوچ مخاطبان از تلویزیون و رجوع به شبکه‌های خارجی و باید دید که صدا و سیما چه زمانی از چنین اقداماتی دست بر خواهد داشت؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1206219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =