توقیف کشتی صهیونیست‌ها توسط انصارالله / تمام کشتی‌های اسرائیلی‌ هدف یمنی‌ها هستند

شبکه العربیه از توقیف یک فروند کشتی صهیونیستی توسط نیروهای وابسته به جنبش انصارالله یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، منابع موثق المیادین اعلام کردند: نیروهای دریایی یمن موفق شدند کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر را در اعماق دریای سرخ توقیف کنند و ۵۲ نفر در این کشتی اسرائیلی بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| عقب‌نشینی اسرائیل از مناطق مختلف غزه

طبق گفته این منابع، خدمه کشتی و سرنشینان آن در حال حاضر تحت بازجویی هستند و ملیت آنها توسط نهادهای مربوطه یمن تایید شده است.

کشتی گلکسی لیدر یک کشتی باری با پرچم باهاما (از کشورهای آمریکای لاتین) است که محموله های وسایل نقلیه را جابجا می‌کند. سازنده، مالک و مدیر این کشتی مشخص نیست.

به گزارش ایسکانیوز، پیش از این، نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرده بودند، کشتی های اسرائیلی و وابسته به شرکت های صهیونیستی را مورد حمله قرار خواهد داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای رسمی اعلام کرد، در پاسخ به درخواست های مردم یمن و بر اساس مسئولیت دینی، ملی و اخلاقی و همچنین در راستای اقدامات نظامی یمن علیه تجاوز وحشیانه اسرائیل و آمریکا به نوار غزه، کشتی های اسرائیلی و شرکت های وابسته به آنها را مورد حمله قرار خواهد داد.

اسرائیل

سرتیپ سریع افزود: کشتی های حامل پرچم رژیم صهیونیستی، کشتی های متعلق به شرکت های اسرائیلی و کشتی هایی که توسط اسرائیلی‌ها مدیریت می‌شوند، اهداف نظامی نیروهای مسلح یمن به شمار می‌روند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از همه کشورهای مختلف جهان خواست تا از ورود شهروندان و کارگران خود به این کشتی ها جلوگیری کرده و از حمل بار با آنها خودداری کنند. همچنین کشتی های کشورهای دیگر باید از کشتی های اسرائیلی دوری کنند تا از تبعات حمله به آنها در امان بمانند.

اعلام هشدار رسمی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های اسرائیلی در حالی است که این نیروها تاکنون ۹ عملیات رسمی موشکی و پهپادی علیه مواضع اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی اجرا کرده‌اند. این بیانیه تحولی جدید در جنگ فلسطین و اسرائیل است و آن را می‌توان آغاز جنگ دریایی نیروهای مقاومت با اسرائیل تلقی کرد.

پیشتر نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود که هرگونه کشتی‌ رژیم صهیونیستی را که برای رژیم اشغالگر کار می‌کند، هدف قرار خواهد داد.

نیروهای مسلح یمن همچنین از همه کشورهای جهان خواسته است تا شهروندان خود را که بر روی این کشتی‌ها کار می‌کنند، خارج کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که به خاطر مسئولیت دینی و اخلاقی و تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا به نوار غزه، تمامی کشتیها صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش شبکه العربی، صنعا این کشتی‌ها را هدفهای مشروعی برای خود عنوان کرد:

١. کشتیهایی که پرچم رژیم صهیونیستی دارد.

٢. کشتیهایی که مورد استفاده شرکتهای اسرائیلی است.

٣. کشتیهایی که مالکیت آن متعلق به شرکتهای اسرائیلی است.

نیروهای مسلح یمن همچنین مطالبات زیر را از همه کشورهای جهان مطرح کرد:

الف) خارج کردن شهروندان خود که به عنوان خدمه در این کشتیها کار می‌کنند.

ب) از حمل بار یا استفاده از این کشتیها خودداری کنید.

ج) به کشتیهای خود اعلام کنید که از کشتیهای اسرائیلی دوری کنند.

واکنش اسرائیل به توقیف کشتی توسط انصارالله

رسانه‌های صهیونیستی نیز با تایید این خبر اعلام کردند: این کشتی که تحت کنترل انصارالله قرار گرفته است متعلق به رامی اونگر یک تاجر اسرائیلی است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به توقیف کشتی متعلق به این رژیم توسط نیروهای یمنی، گفت که این اقدام، «رخداد بسیار خطرناکی در سطح جهانی» است.

هاگاری با این ادعا که این کشتی، متعلق به رژیم صهیونیستی نیست، مدعی شد: این کشتی با خدمه غیر نظامی بین‌المللی، ترکیه را به مقصد هند ترک کرد و هیچ اسرائیلی در آن حضور ندارد».

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این اقدام را محکوم کرد و مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران، عامل توقیف این کشتی به شمار می‌رود.

نتانیاهو در عین حال گفت که ربودن این کشتی، پیامدهای بین‌المللی به همراه خواهد داشت که مربوط به امنیت خطوط کشتیرانی جهانی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =