جاده سی‌سخت به پادنا تا بهار ۱۴۰۳ مسدود شد / قطع راه ۵۰ روستای مارگون

سرپرست فرمانداری شهرستان دنا از مسدود شدن راه ارتباطی سی سخت به پادنای استان اصفهان خبر داد و گفت: بارش برف در گردنه بیژن به ۵۰ سانتی متر رسید.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، پارسا شعبانی در یاسوج اظهار داشت: راه ارتباطی سی سخت مرکز شهرستان دنا به پادنای استان اصفهان به دلیل بارش برف مسدود شده و به احتمال زیاد این مسدود شدن تا بهار ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

سیلاب شدید در ایلام / خودروها زیرِ آب رفتند + فیلم

وی با بیان اینکه بارش برف در گردنه بیژن واقع در جاده سی سخت به پادنا به ۵۰ سانتی متر رسیده است، عنوان کرد: همه ساله با اولین بارش برف جاده سی سخت به پادنای استان اصفهان به دلیل کوهستانی و ناایمن بودن مسدود می‌شود و در زمستان میزان برف در این جاده به بیش از ۵۰ متر می‌رسد.

مختار اندرخور فرماندار مارگون نیز به تسنیم گفت: به دلیل بارش شدید باران راه ارتباطی ۵۰ روستای بزرگ و کوچک این شهرستان قطع شده است که به محض پایان بارش‌ها اقدامات لازم توسط راهداری برای بازگشایی انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بازدید از راهدارخانه ها و پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر بر آمادگی دستگاه های مدیریت و پاسخ به بحران با توجه به وضعیت قرمز آب و هوایی تاکید کرد.

علی محمد روستا به همراه مدیرکل بحران استانداری در پی اعلام سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز بارندگی در این استان جهت بررسی سطح آمادگی راهدارخانه ها و پایگاه های امداد هلال احمر از این پایگاه ها بازدید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان کرد: جهت جلوگیری از آب‌گرفتگی گسترده، طغیان رودخانه‌ها، انسداد راه‌های روستایی و تخریب تاسیسات و تسهیل در عبور و مرور درون و برون شهری از دیشب به همه دستگاه های مربوطه اعلام و با برگزاری جلسات مستمر، نکات لازم به مدیران یادآوری شده است.

روستا همچنین بیان کرد که بازدیدهای میدانی و رصد عملکرد مدیران و دستگاه های مرتبط انجام و در صورت کم کاری تذکرات لازم داده خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد روز گذشته از ورود سامانه بارشی به این استان و وضعیت هشدار سطح قرمز هواشناسی خبر داده بود و صبح امروز دوشنبه نیز بارش ها آغاز شده و هم اکنون شدت بالایی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =