افزایش توحش رژیم غاصب صهیونیستی با سکوت کشورهای مسلمان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به مواضع نه چندان جدی کشورهای مسلمان گفت: به جز ایران و چند کشور معدود، متاسفانه سایر کشورهای مسلمان با سکوت در مقابل جنایت علیه بشریت رژیم غاصب صهیونیستی، زمینه توحش این رژیم را افزایش می دهند.

به گزلرش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین رنجبر در نشست ۳۰ هزار نفری جبهه علمی فرهنگی بسیج اساتید کشور که به طور همزمان و زنده با حضور رئیس قوه قضائیه، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر علوم، رئیس بسیج اساتید کشور، روسای دانشگاه ها در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار می شد و در دانشگاههای سراسر کشور نیز به طور همزمان پخش می شد در نشست بندرعباس که به میزبانی دانشگاه آزاد بندرعباس و با حضور بسیج اساتید دانشگاه های استان هرمزگان، با حضور جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) برگزار شد با اشاره به حمله ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی به کودکان، زنان و بیماران نوار غزه، سکوت برخی کشورهای مسلمان را مایه ننگ آنان دانست و گفت: به فرمایش بنیان گذار جمهوری اسلامی اگر هر مسلمانی یک سطل آب به سمت کشور اسرائیل بریزد سیل آن را خواهد برد و از صفحه روزگار حذف خواهد کرد.

وی اشتقاق و عدم اتحاد کشورهای مسلمان را زمینه رشد و طغیان این غده سرطانی دانست و بیان کرد: از سال ۱۹۴۸ میلادی این رژیم غاصب گستره رشد خود را با تسلط بر کشورهای مسلمان منطقه آغاز کرد و با کشیدن سیم خاردار، کشتار جمعی و ... سعی کرد تا مردم مظلوم منطقه را زیر فشار خود و ایادی استکبار بگذارد و خود را مالک منطقه بخواند.

افزایش توحش رژیم غاصب صهیونیستی با سکوت کشورهای مسلمان

رنجبر نقش دانشگاهیان را در این برهه زمانی حساس خواند و بیان داشت : روشنگری و تبیین مواضع انقلابی در کنار جهاد تبیین می تواند مقاصد رسانه های صهیونیستی را در اشاعه دروغ و اخبار زرد کم رنگ نماید و اعتبار بنگاه های شایعه پراکنی دشمن را ساقط کند.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) نیز در این نشست، بسیج را برخاسته از بطن ملت خواند و گفت: تشکلهای مردمی در اکثر کشورها فعال هستند ولی تفاوت بسیج مردمی با این تشکلهای مردم نهاد به مفهوم مردم پایه بودن ب و شرکت داوطلبانه آنان در بسیج و همچنین ایمان و توکل راسخ آنان به خداوند است که وجه تمایز بسیج را با سایر تشکلاهای مردم نهاد در سایر کشورها رقم زده است.

هدایت الله امیری با اشاره به سند اعتلا بسیج که به تایید مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) رسیده است افزود: جذب ۸ هزار جوان بسیجی با کادر سازی بر اساس نیروهای جذب شده در هر منطقه و پیش برندگی انقلاب اسلامی پیش بینی شده است که بسیج باید مدافع امنیت و بر اساس فرامین رهبری در گام دوم انقلاب باید دارای راهبرد مدون باشد.

وی با تاکید بر هم افزایی در حوزه بسیج و پیشگیری از هویت زدایی دشمن، گفت: بسیج به خصوص بسیج اساتید باید در گفتمان سازی و، مطالبه گری و تولید محتوا در کنار توسعه مخاطب از تضعیف هویت ایرانی و اسلامی جلوگیری نماید و نقشه دشمن را در حوزه هویت زدایی خنثی سازد.

رئیس بسیج دانشگاه های استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به آیات کلام الله مجید، بسیج را لشگر مخلص خدا خواند که تمام توان خود را در طبق اخلاص گذارده و برای رفاه و امنیت ملت و قرب الهی، در مقابل دشمن سر خم نمی کند.

علی بهرامشهای با اشاره به تغییر رویه و رویکرد مقاومت در جهان افزود: تحولات بزرگی در حوزه مقاومت در جهان رقم خورده است و این رویکرد با شیب تند در حال گذر است و امروز رویکرد و نماد مقاومت به سمبلی علیه استکبار جهانی مبدل شده که می تواند با تجهیزات نظامی و دست پر دشمن را به ضلالت و خواری بکشاند.

رئیس بسیج اساتید هرمزگان با بیان اینکه دشمن سعی دارد، حماس را به عنوان نیروی تروریست و جنایات دشمن در به خاک و خون کشیدن کودکان و زنان غزه را، دفاع از خود نشان دهد و با نگاه آپارتایدی و دوگانه و درجه بندی شده اسرائیل غاصب و دارای سلاح هسته ای را که تا کمر غرق در خون ملت بی گناهان و بی دفاع فلسطین است را مظلوم و مدافع حق جلوه دهد.

وی سیطره رسانه ای صهیونیست ها را با پشتیبان استکبار جهانی آمریکا رو به افول خواند و بیان داشت: امروز با جهاد تبیین و روشنگری علیه استکبار، پایه های رسانه ای وبنگاه های دروغ پراکنی آنان در حال ریزش است و انقلاب انتفاضه که با سنگ آغاز شد امروز با محور مقاومت به طوفان الاقصی مبدل می شود و قلب دشمن را به شماره می اندازد.

این مقام مسئول، نوآوری، تولید علم و آمیختن اخلاق با علوم را از صفات بسیج خواند و گفت: امروز جهش تولید و همت در کنار نوآوری، ایجاد امید و نشاط باید در دستور کار بسیج اساتید باشد و زمینه های رشد علمی از نظر دور نشود.

بهرامشاهی تشکیل ده حوزه معاونت در بسیج اساتید هرمزگان را در کنار توسعه اندیشکده های اقتصاد دریا محور به عنوان اولویت اول توسعه استان هرمزگان و اندیشکده کشاورزی و آب را به عنوان ضرورت دوم مورد تحلیل و بررسی قرار داد و گفت : راه اندازی اندیشکده تعلیم و تربیت در کنار این دو اندیشکده می طلبد تا اساتید با تخصص های خود وارد این حوزه ها شوند و با تولید محتوا و تولید علم بر توسعه همه جانبه بسیج اساتید در استان و کشور همت گمارند.

در این نشست سراسری، گوش دادن به سخنرانان کشوری این همایش علمی و فرهنگی بسیج، صدور بیانیه و قرائت آن در بندهای مختلف و غبار روبی از گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد بندرعباس از دیگر برنامه این نشست به مناسبت بزرگ داشت هفته بسیج بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1207552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =