طوفان الاقصی| انهدام ۳۳ خودروی زرهی اسرائیل در ۷۲ ساعت اخیر / حمله هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

در حالی وارد چهل‌وهشتمین روز جنگ غزه شدیم که در آستانه اجرای توافق آتش بس چهار روزه در غزه حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، همزمان با توافق آتش بس چهار روزه در غزه حملات هوایی و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| اعلام آتش‌بس چهار روزه در غزه

در جدیدترین این حملات، جنگنده‌های صهیونیستی هدفی را در شمال اردوگاه «المغازی» نزدیک خیابان صلاح الدین در مرکز نوار غزه بمباران کردند.

برخی منابع خبری هم از درگیری شدید بین مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر در منطقه برج‌های شیخ زاید در شمال نوار غزه خبر می دهند.

در حالی که موسی ابومرزوق، یکی از رهبران جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در مصاحبه با شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرده بود: آتش بس در نوار غزه روز پنجشنبه از ساعت 10 صبح به وقت فلسطین (11:30 به وقت تهران) آغاز می‌شود، مقامات صهیونیست از تاخیر در تبادل اسرا تا روز جمعه سخن می‌گویند.

کاربران محترم می توانند مهم‌ترین تحولات روز چهل و هشتم جنگ غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنند:

بمباران منطقه‌ای در شمال غزه دهها شهید و زخمی برجای گذاشت

شبکه خبری الجزیره قطر اعلام کرد که در بمباران منطقه «ابوسکندر» در شمال نوار غزه دهها فلسطینی شهید و زخمی شدند.

ادعای سنتکام از سرنگون کردن پهپادهای انصارالله یمن

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی رهگیری و سرنگون کردن پهپادهای هجومی شد که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها (انصارالله یمن) به پرواز در آمده بود.

سنتکام مدعی شد که پهپادها توسط ناو هواپیمابر «یو اس اس هادنر» سرنگون شدند و آسیبی به آن و خدمه آن وارد نشد.

حمله هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

منابع خبری از حمله هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و شنیده شدن صدای این انفجار در شهر صیدا در عمق لبنان خبر دادند.

پایگاه آمریکا در فرودگاه اربیل هدف قرار گرفت

مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله پهپادی جدید به پایگاه اشغالگران آمریکا در فرودگاه اربیل را بر عهده گرفت.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه خود با اعلام اینکه «پهپاد به طور مستقیم به هدف مدنظر اصابت کرده است» تاکید کرد که این حمله در پاسخ به جنایت دشمن صهیونیستی در حق فرزندان ملت فلسطین در غزه صورت گرفته است.

شهادت یک فلسطینی در یورش نظامیان اسرائیلی به اردوگاه «بلاطه»

رسانه‌های محلی فلسطین از شهاد یک فلسطینی و زخمی شدن یک نفر دیگر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان حمله به اردوگاه بلاطه بزرگترین اردوگاه پناهندگان فلسطینی در کرانه باختری خبر دادند.

«عزالدین الحافی» جوان فلسطینی پس از ضرب گلوله نظامیان صهیونیست برای مداوا به بیمارستان رفیدیا در نابلس منتقل شد ولی به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

حمله هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب غزه

منابع محلی از حمله شدید و سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند.

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

نیروهای اشغالگر صهیونیستی به مناطق مختلف در شهرهای کرانه باختری رود اردن یورش بردند.

نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین به شهرک «عزون» در نزدیکی قلقیلیه در شمال کرانه باختری یورش بردند و به تعدادی از منازل هم حمله کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به اردوگاه «قلندیا» در شمال قدس اشغالی یورش بردند.

درگیری مبارزان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در شمال غزه

منابع خبری از درگیری‌های شدید مبارزان فلسطینی با نظامیان صهیونیستی در اطراف منطقه الشیخ زاید در شمال نوار غزه خبر می‌دهند. از جزئیات بیشتر این درگیری گزارشی منتشر نشده است.

رایزنی بایدن با امیر قطر درباره فلسطین

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماسی با امیر قطر، از این کشور و بویژه ایفای نقش شخص امیر و تیمش در انعقاد توافقنامه آتش بس در غزه قدردانی کرد.

بر اساس گزارش الجزیره، کاخ سفید افزود: بایدن و امیر قطر توافق کردند به منظور ایجاد شرایط برای صلح پایدار، از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطینی، به طور مستمر رایزنی کنند.

شهادت 5 تن از رزمندگان مقاومت / فرزند رئیس فراکسیون پارلمانی حزب‌الله به شهادت رسید

مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه ای از شهادت 5 تن از رزمندگان این جنبش از جمله عباس محمد رعد«سراج» فرزند محمد رعد رئیس فراکسیون پارلمانی حزب‌الله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر داد.

پیش از این برخی منابع خبری از شهادت «سراج رعد» فرزند محمد رعد رئیس فراکسیون پارلمانی حزب‌الله در میان شهدای حمله رژیم صهیونیستی به بیت یاحون خبر داده بودند.

بایدن در گفت‌وگو با نتانیاهو بر حفظ آرامش در مرزهای لبنان تاکید کرد

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن و بنیامین نتانیاهو در مورد توقف موقت درگیری‌ها با هدف فراهم شدن امکان افزایش کمک‌های بشردوستانه در غزه با یکدیگر گفتگو کردند.

بایدن در تماس خود با نتانیاهو بر اهمیت حفظ آرامش در امتداد مرزهای لبنان و کرانه باختری تاکید کرد.

مقامات صهیونیستی: تبادل اسرا تا قبل از جمعه انجام نمی‌شود

خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آزادی گروگان‌ها(اسرا) تا قبل از جمعه انجام نخواهد شد.

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که توافق آزادی اسرا قبل از روز جمعه انجام نمی‌شود.

رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل نیز گفت که تماس‌ها برای آزادی گروگان‌ها(اسرا) رو به پیشرفت است و عملیات آزادسازی اسرا طبق توافق طرف‌ها انجام می شود ولی این امر تا قبل از جمعه اتفاق نخواهد افتاد.

سی ان ان به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش داد که تاخیر در آزادی اسرا اقدامی خطرناک(تهدیدی برای آتش‌بس) به شمار نمی‌رود و دلیل آن به جزئیات ساده مربوط به امور فنی و اجرا بر می‌گردد.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرکی در جنوب لبنان

منابع خبری از حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در شهرک «بیت یاحون» در جنوب لبنان خبر دادند.

این منابع گزارش دادند که در این حمله 5 نفر شهید و زخمی شده‌اند.

برخی منابع خبری از شهادت «سراج رعد» فرزند محمد رعد رئیس فراکسیون پارلمانی حزب‌الله در این حمله خبر دادند.

احتمال تمدید آتش بس موقت در غزه

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرد، مقامات ارشد اسرائیل به صراحت گفتند آنگونه که به نظر می‌رسد، آتش‌بس برای چند هفته تمدید خواهد شد.

انهدام ۳۳ خودروی زرهی اسرائیل در ۷۲ ساعت اخیر

 سخنگوی گردان‌های قسام گفت: در ۴۷امین روز نبرد طوفان الاقصی مجاهدان ما در تمامی محورهای نبرد به رویارویی با اشغالگران اسرائیلی ادامه می‌دهند.

به یاری خداوند از آغاز حمله زمینی به غزه ۳۳۵ خودروی زرهی دشمن (تانک، نفربر، بولدوزر و بیل مکانیکی) را به طور کلی یا جزئی منهدم کردیم که ۳۳ خودروی زرهی در ۷۲ ساعت اخیر منهدم شده است.

کد خبر: 1207755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =