دبیر: مدیرکل ورزش کرمانشاه فرار می‌کند / تصمیم‌گیری درباره مدیران بدون رودربایستی

رییس فدراسیون کشتی با انتقاد شدید از عملکرد مدیرکل ورزش استان کرمانشاه بیان کرد: وی وظیفه دارد که پاسخگوی مردم و جامعه کشتی درباره شرایط کشتی این استان باشد ولی فرار می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، علیرضا دبیر با انتقاد شدید از عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه و بی توجهی او به وضعیت کشتی این استان، گفت: باید قبول کنیم کشتی کرمتنشاه در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته افت داشته است. یک روزی اشتباه نکنم آقای درویشی بود ۱۴ سال پیش به مراسم تجلیل از قهرمانانشان رفتم. آقای یزدانی بود، آقای طلوعی بود. خیلی ها بودند ، من گفتم با این حرکتی که کشتی کرمانشاه دارد افت می کند که از دست من ناراحت شدند. من بعد از المپیک ۲۰۰۸ وقتی ورزش و کشتی چین را دیدم گفتم اقتصاد چین در حال رشد است کشتی چین قوی می شود. یا کشتی هند را گفتم. شک‌ نکنید کشتی هند ۲۰۳۰ رقیب ما و آمریکاست.

بیشتر بخوانید:

توضیحات پزشک فدراسیون کشتی درباره آخرین وضعیت حسن یزدانی

وی افزود: اینکه بگوییم فقط هیات کشتی کرمانشاه برای این وضعیت مقصر است نه اما حتما بیشترین سهم را دارد. خود استان هم باید تصمیم بگیرد. یا صدا و سیمای کرمانشاه هم باید مثل مازندران و استان های دیگر یک برنامه تخصصی کشتی داشته باشد.

رییس فدراسیون کشتی که در شبکه استانی زاگرس صحبت می کرد، خاطرنشان کرد: من بیشتر از همه اداره کل ورزش کرمانشاه را مقصر می دانم. مدیر کل و اداره کل ورزش کامل خودش را عقب کشیده است، حالا یا می ترسد یا دلیل دیگری دارد که کامل عقب کشیده است. من هیچ اختیاری ندارم. من رییس فدراسیون هیچ کاری نمی توانم در استان بکنم. مدیرکل فرار کرده است. او را روی خط بیاورید.

رییس فدراسیون کشتی ادامه داد: آقای حاتمی برادر عزیز ماست اما من یک بار از او خواهش کردم، سوالی کردم رفته بود چیز دیگری به بقیه گفته بود. به او گفتم نظرت را درباره عملکرد هیات کرمانشاه به من بده. او رفته بود گفته بود فلانی می خواهد شما را بردارد. بعد از آن دو سه بار با من تماس گرفت که جواب تلفنش را هم ندادم چون من یک چیزی گفته بودم او رفته بود چیز دیگری گفته بود. روزی ۲۰ نفر از کرمانشاه به من پیام می دهند، تعریف می کنند نقد می کنند آقای مدیرکل باید جلسه بگذارد پیگیری کند به من گزارش بدهد. من که آنجا واقعا ابزاری ندارم بخواهم تصمیمی بگیرم. من کاری نمی توانم آنجا بکنم.

دبیر ادامه داد: احترام به برادران محبی بر همه ما واجب است، حسین آقای عزیز، حسن آقا احترامشان واجب است اما مدیرکل و استاندار باید ورود کنند ببینند چرا کشتی کرمانشاه به اینجا رسیده است. من ۴ سال پیش درباره کشتی مازندران حرفی زدم سر من ریختند نقد کردند اما ببینید الان کشتی نونهالان و نوجوانان مازندران عقب رفته است و حرف من شد. من یک کوچولو در این موضوع کارشناسم. من هم کشتی گرفته ام هم کار مدیریتی می کنم، اطلاعات دارم. من در کرمانشاه یک رفیق ندارم که، صد تا رفیق دارم که از جاهای مختلف به من اطلاعات می دهند. شما شک نکنید کشتی تهران حتما تا یکی دو سال بعد بالا می آید، چون ما با شهرداری نشستیم یکسری باشگاه ها داده است. خیلی از باشگاه هایی که بسته بود باز شده است. کشتی گیران تهران را از ۲۰۰۰ نفر به ۲۱ هزار نفر رساندیم. ما باید ببینیم در کرمانشاه این اتفاق افتاد یا نه؟ چند تا باشگاه توانستیم باز کنیم؟ چقدر کلاس برای مربیان گذاشتیم؟ چقدر مربی آمدند؟ باید جذب کنیم. من دیشب نزدیک ۳ ساعت منزل آقای برزگر بودم. محبت دارند اما من از تجربه آقای برزگر استفاده می کنم. این وظیفه اداره کل است که بنشیند و کار را درست کند.

وی تصریح کرد: من در برنامه ای درباره فلسطین بودم. حرفی زدم که واقعا مدیریتی بود. در همه حوزه ها درباره نظام گفتم. آنجا گفتم جمهوری اسلامی باید درباره یکسری مدیران تصمیم بگیرد و رودربایستی نکند. اینجا هم من نمی خواهم بگویم چه کسی بد کارکرده یا خوب کار کرده است. بررسی کنید. الان مدیرکل در برنامه شما کجاست؟ معاون ورزش قهرمانی او بیاید صحبت کند با امار و ارقام به مردم گزارش بدهد. کرمانشاه جزو ۴ استان برتر کشتی ایران است. همه می دانند چقدر بچه های کرمانشاه را دوست دارم. خود حسن آقای محبی مربی من بوده، حسین آقا استاد من بوده. هنوز هم آن ها را ببینم جلوی آن ها خبردار می ایستم و تا کمر هم خم می شوم اما این یک بحث مدیریتی است.

رییس فدراسیون کشتی، در پاسخ به این سوال که یک مدیر چند سال باید کار کند تا ثمره تلاش او دیده شود و اینکه آیا ۱۲ سال مدیریت رییس هیات کشتی کرمانشاه کافی نبوده است، گفت: قانون خیلی قشنگ گفته است رییس جمهور ۴ سال فرصت دارد می تواند برای ۴ سال دیگر هم بماند. یک مدیر اگر مدیر باشد بعد ۲ سال کارهایش را می بینند. یکسری اهداف کوتاه، میان و بلند مدت دارد. برای طلای المپیک که بالاتر از آن نداریم بین ۸ تا ۱۰ سال فرصت کافی است. روزی که ما کشتی را تحویل گرفتیم کل جامعه کشتی ما ۳۰ هزار نفر بوده است. در پایان ۴ سال به ۴۰۰ هزار نفر رساندیم. هدفمان این است در پایان ۴ سال دوم به بالای یک میلیون نفر برسانیم.

دارنده مدال های طلای جهان و المپیک، ادامه داد: الان کرمانشاه باید بگوید کجای کار است؟ چند تا باشگاه اضافه کرده است؟ ارتباط کشتی کرمانشاه با استانداری، سپاه، شهرداری، اداره کل ورزش، برنامه و بودجه و سایر ادارات به چه صورتی است؟ من هفته پیش کرمان رفتم که در کشتی با کرمانشاه قابل قیاس نیست. رفتیم از شهردار آنجا یک سالن بزرگ‌ و ۳ تا زمین گرفتیم. با یک کارخانه صحبت کردیم. من می روم جوش می دهم قرارداد می بندم اما هیات ما باید پیگیری کند. در جمهوری اسلامی دستور گرفتن مهم نیست، پیگیری مهم است.

رییس فدراسیون کشتی افزود: من چند بار خواهش کردم برای هیات کرمانشاه یکسری جوان بیاورید فعال کنید با انگیزه کار کنید. مربیان جوان را بیاورید. من کشتی کرمانشاه را خیلی دوست دارم. من سال ۷۱ که کرمانشاه کشتی گرفتم تا الان از آنجا خاطره دارم. عاشق کشتی و بچه های کرمانشاه هستم و جاهایی هم غصه می خورم.

رییس فدراسیون کشتی در واکنش به صحبت های مجری برنامه که گفت ما از مدیرکل ورزش کرمانشاه خواستیم و امیدواریم پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: مدیر کل وظیفه دارد پاسخگو باشد. همه رابطه من را با نظام می دانند اما وظیفه همه مدیران در جمهوری اسلامی این است که پاسخگو باشند. منی که می آیم در نظام جمهوری اسلامی پست می گیرم وظیفه دارم به مردم جواب بدهم. یعنی چه امیداوریم بیاید؟ باید بیایند مسئولان جواب بدهند. این حرف ها چیه؟ مردم به من و امثال من رای می دهند، باید به آن ها جواب بدهیم. وظیفه ما کار کردن است و باید پاسخگو باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به کرمان رفته اما به کرمانشاه نمی آید، گفت: من سال گذشته کرمانشاه آمدم. یکسری قول ها داده شد اما چه کسی پیگیری کرد؟ می بینم انجام نمی دهند. هیات ما باید پیگیری کند. وقتی کاری را پیگیری می‌کنیم با یک نه که نباید خسته شویم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1207870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =