طوفان الاقصی|  احتمال تمدید آتش‌بس در غزه / نتانیاهو وارد غزه شد

درپی ورود ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارنتانیاهو امروز یکشنبه با کلاه و جلیقه ایمنی وارد مناطق اشغالی نوار غزه شد و با نظامیان اسرائیلی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در حالی وارد پنجاه و یکمین روز از جنگ غزه می شویم که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه شنبه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تلفنی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| نقض آتش‌بس موقت در غزه از سوی رژیم صهیونیستی / شکست دوم اطلاعاتی اسرائیل مقابل حماس

بایدن و آل ثانی در این تماس تلفنی آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین به ویژه روند اجرای توافقنامه آتش‌بس انسانی در نوار غزه را بررسی کردند.

خبرگزاری قطر (قنا) گزارش داد که بایدن و آل ثانی همچنین به بررسی تلاش‌های مشترک بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها، حمایت از غیرنظامیان، احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و افزایش ارسال کمک‌های انساندوستانه به فلسطینیان در غزه، پرداختند.

دو طرف همچنین روابط راهبردی دو کشور و موضوعات دارای اهتمام مشترک را بررسی کردند.

پیشتر «ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر از تبادل 39 نفر از غیر نظامیان فلسطینی با 13 اسیر صهیونیست خبر داد و گفت که 7 نفر از افرادی که آزاد خواهند شد، تبعه خارجی هستند.

جنبش حماس شامگاه شنبه خبر داد که به تلاش‌های مصر و قطر برای تضمین ادامه توافق آتش‌بس موقت انجام شده بود،‌ پاسخ مثبت داده است.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه اجرایی شده است.

بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم اسرائیل، صبح روز چهارشنبه گذشته، توافق آتش‌بس با میانجیگری‌ دولت قطر و مصر را پذیرفت.

تظاهرات اسکاتلندی‌ها در حمایت از فلسطین

معترضان اسکاتلندی مجددا در حمایت از فلسطین تظاهرات کرده و خواستار برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی روز شنبه حامیان فلسطین در اسکاتلند با برپایی تظاهرات خواستار آتش‌بس دائمی در نوار غزه شده و در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی شعار دادند.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، در شهر گلاسکوی اسکاتلند، معترضان با تجمع در خیابان بوچانان پلاکاردها و بنرهایی که روی آنها شعار «آتش‌بس هم اکنون» نوشته شده بود را به نمایش گذاشتند.

بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم اسرائیل، صبح روز چهارشنبه، توافق آتش‌بس با میانجیگری‌ دولت قطر و مصر را پذیرفت.

تظاهرکنندگان حامی فلسطین در شهر گلاسکو پرچم‌های فلسطین را تکان داده و برخی از آنها نیز دست‌نوشته‌هایی حامل شعارهای «شما نمی‌توانید برای نسل‌کشی وقفه برقرار کنید» و «از رود تا دریا» را حمل کردند.

در چند شهر دیگر اسکاتلند شامل ادینبورگ، ابردین و داندی نیز تظاهرات در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

یک سازمان اسکاتلندی حامی فلسطین موسوم به «کارزار همبستگی با فلسطین اسکاتلند» در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «هر چند در نسل‌کشی وقفه برقرار شده اما مردم غزه از وحشتی غیرقابل تصور رنج می‌برند. آنها نیازمند حمایت ما هستند.»

روز شنبه همچنین هزاران نفر از مردم انگلیس با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای حمایت خود را از فلسطینیان اعلام کردند.

احساسات ضد صهیونیستی در کشورهای سراسر جهان در حال افزایش است.

مقام‌های شهر بارسلونا، دومین شهر پرجمعیت اسپانیا روز جمعه در اعتراض به مواضع رژیم صهیونیستی روابط با این رژیم را به آتش بس دائمی در غزه منوط کردند.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز گذشته (به وقت محلی) اجرایی شده است.

در همین راستا شامگاه روز گذشته نیز ۳۹ زن و کودک اسیر فلسطینی و در مقابل ۱۳ اسیر اسرائیلی، آزاد شدند. هچنین به گفته ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر، ۱۰ شهروند تایلندی و یک شهروند فیلیپینی که در میان اسرا بودند، شب گذشته آزاد شدند.

گزارش هولناک از سرقت اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

در حالی که آمار دولتی در غزه تخمین می‌زنند که حدود ۷۰۰۰ مفقود وجود دارد که پیکر ده‌ها تن از آنها توسط رژیم صهیونیستی ربوده شده‌اند، نهادهای حقوق بشری نسبت به اخباری مبنی بر سرقت اعضای بدن آنها توسط رژیم اشغالگر ابراز نگرانی کرده‌اند.

در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی مستقل در خصوص ربودن اجساد شهدای مجتمع پزشکی الشفا در غزه و بیمارستان اندونزی در شمال این باریکه توسط ارتش رژیم صهیونیستی شد.

این سازمان همچنین به موارد دیگری از ربوده شدن اجساد شهدا از مجاورت گذرگاه محل حرکت آوارگان به مرکز و جنوب نوار غزه در جاده اصلی صلاح الدین اشاره کرد.

در این گزارش آمده است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گور جمعی را که بیش از ۱۰ روز پیش در یکی از حیاط‌های مجتمع پزشکی الشفا حفر شده بود، نبش قبر کرد و اجساد برخی شهدا را از آن بیرون آورد و آنها را ربود.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در گزارش خود آورده است: در حالی که ده‌ها جسد به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تحویل داده شدند و این کمیته  نیز آنها را برای تکمیل مراحل تدفین به جنوب نوار غزه منتقل کرد، اما ارتش اسرائیل همچنان اجساد دیگری را تحویل نداده است.

این سازمان به موضوع هولناک سرقت اعضای بدن شهدا با استناد به اظهارات پزشکان در غزه اشاره کرد. این پزشکان گفته‌اند که معاینه سریع برخی از اجساد پس از تحویل نشان دهنده سرقت اعضای بدن مانند قرنیه چشم و سایر اندام‌های حیاتی مانند کبد، کلیه‌ها و قلب بوده است.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اعلام کرد: اسرائیل سابقه طولانی در ربودن اجساد فلسطینی‌ها دارد، چراکه اجساد دست‌کم ۱۴۵ فلسطینی را در یخچال‌های مخصوص نگهداری می‌کند و پیکر ۲۵۵ شهید فلسطینی را نیز در گورستان معروف به «گورستان اعداد» نگهداری می‌کند. در گذشته نیز مشاهده شده بود که مقامات اسرائیل اجساد شهدای کرانه باختری را پس از مدتی به بستگانشان تحویل داده بود، اما پیکر آنها در دمای منفی چهل یخ زده بودند و رژیم صهیونیستی تحویل اجساد را مشروط به عدم کالبد شکافی کرده بود، موضوعی که ممکن است در راستای پنهان کردن سرقت اعضای بدن آنها بوده باشد.

در ادامه این گزارش آمده است، رژیم صهیونیستی که به عنوان بزرگترین مرکز جهانی تجارت غیرقانونی اعضای بدن انسان شناخته می‌شود، به توجیه سیاست ربودن اجساد تحت عنوان «تلاش برای بازدارندگی امنیتی» روی آورده و منشورها و توافق نامه‌های بین‌المللی در این زمینه را نادیده می‌گیرد.

این سازمان حقوق بشری همچنین بر لزوم ملزم کردن رژیم صهیونیستی به پایبندی به قواعد حقوق بین‌الملل تاکید کرد.

ادعای سی‌بی‌اس: یکی از مهمترین برندهای صنعتی اسرائیل هک شد

به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، متیو موتس رئیس هیئت مدیره اداره آب شهری آلیکوییپا در ایالت پنسیلوانیا تایید کرد که یک گروه شبه نظامی سایبری که وی مدعی شد مورد حمایت دولت ایران است با نام سایبر اونجرز (انتقام‌جویان سایبری)، کنترل یکی از ایستگاه‌های تقویت فشار آب این شهر را در دست گرفته بودند.

وی افزود: این ایستگاه آبی در خارج شهر واقع شده و فشار آب برای مناطق راکون و پاتر را تنظیم می‌کند.

موتس در ادامه بیان داشته علاوه بر اختلال در زیرساخت های پمپاژ آب شبکه های کامپیوتری و دوربین های نظارتی نیز مورد حمله قرار گرفته اند.

براساس این گزارش، این شبکه هکری بین‌المللی پیچیده، که هدف از آن حمله به سخت افزارهای زیرساختی حیاتی ساخته شده به وسیله شرکت‌های اسرائیلی است، پمپ خط تامین آب آشامیدنی از این ایستگاه آبی برای مناطق راکون و پاتر را از کار انداخته است.

این مقام با اشاره به اینکه به محض روی دادن این حمله هکری زنگ‌های هشدار به صدا درآمد، خاطرنشان کرد در حال حاضر هیچ خطری جریان آب آشامیدنی و آب لوله کشی این شهر را تهدید نمی‌کند.

وی تصریح کرد دستگاهی که هک شده توسط شرکتی به نام یونیترونیکس ساخته شده است که اخیراً در بازار سهام تل آویو معامله شده است. در حال حاضر این سیستم از کار افتاده است.

یونیترونیکس: شرکت اسرائیلی که در زمینه سیستم اتوماسیون کنترل صنعتی در بخش‌های مختلفی همچون تصفیه آب و فاصلاب، تولید انرژی(نیروگاه برق، پتروشیمی، پالایشگاه) کشاورزی و ... فعالیت می‌کند.

باتوجه به راهکارهای امنیت سایبر ارائه شده توسط این شرکت تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری آن در بیش از ۵۵ کشور جهان با ۱۶۰ نمایندگی فعال عرضه می شود.

سهام این شرکت از سال ۱۹۹۹ در بورس های تل آویو و اروپا بصورت عمومی عرضه شده است. از سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ تجهیزات کنترل صنعتی این شرکت برنده جوایز مختلف بین‌المللی نیز شده  است.

پس از این حمله هکری، پیامی تهدیدآمیز بر روی صفحه نمایشگر کنترل سیستم با این مضمون به نمایش درآمد: «شما هک شده‌اید. مرگ بر اسرائیل. تمام تجهیزات ساخته شده توسط اسرائیل، هدف قانونی انتقام‌جویان سایبری است.»  

انتقام جویان سایبری در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس، مسئولیت حملات متعدد به زیرساخت های مختلف رژیم صهیونیستی از جمله حمله به ۱۰ ایستگاه تصفیه آب تنها طی یک ماه گذشته را بر عهده گرفته است.

این گروه هکری ابتدا در پانزدهم سپتامبر کانالی را در تلگرام راه اندازی کرد اما این گروه که با نام سایبر اونجرز شناخته می‌شود، دستکم از سال ۲۰۲۰ فعالیت داشته است.

بررسی رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد سایبر اونجرز، از فلسطین حمایت می‌کند و متعهد به جنگ علیه اسرائیل و تمام کسانی است از این رژیم حمایت می‌کنند.

براساس این گزارش، کارکنان اداره آب آلیکوییپا تجهیزات آسیب دیده را غیرفعال کرده و در حال حاضر در حال کار بر روی روش‌های حفظ فشار آب برای مناطق هدف هستند.

احتمال تمدید آتش‌بس

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (یکشنبه) به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت که اگر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بخواهد آتش‌بس در غزه تمدید شود، باید گروگان‌های بیشتری را آزاد کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین به «ان.بی.سی» گفت انتظار می‌رود «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صحبت و تمدید آتش‌بس را بررسی کند.

آتش‌بس موقت چهار روزه و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین از روز جمعه وارد فاز اجرایی شد و تاکنون طی ۲ نویت، تبادل اسرا انجام گرفته است.

همزمان کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد «کابینه جنگ امشب برای بررسی امکان تمدید آتش بس در غزه نشست برگزار می‌کند».

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» نیز امروز خبر داده مذاکره‌کنندگان امیدوار هستند آتش‌بس موقت چهار روزه در غزه احتمالا به مدت چهار روز دیگر تمدید شود.

پیش از این، وزیر مشاور دولت قطر در امور همکاری‌های بین‌المللی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره در سومین روز از آتش بس چهار روزه غزه گفت که تلاش‌هایی برای تمدید آتش‌بس موقت در غزه در جریان است.

آتش‌بس موقت در غزه از صبح روز جمعه آغاز شده است و امروز سومین روزی است که با میانجی‌گری قطر و طرف‌های بین‌المللی برقرار است.

حماس سومین گروه از اسیران اسرائیلی را تحویل داد
مقاومت فلسطین امروز (یکشنبه) در راستای اجرای مفاد توافق آتش بس چهار روزه، سومین گروه از اسیران رژیم صهیونیستی را تحویل صلیب سرخ در غزه داد.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد که در حال حاضر ۱۳ اسیر اسرائیلی از جمله ۹ کودک به صلیب سرخ در غزه تحویل داده شدند.

از سوی دیگر، هیات امور اسیران و باشگاه اسیران فلسطینی اسامی ۳۹ فلسطینی را که قرار است امروز توسط رژیم صهیونیستی آزاد شوند، منتشر کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی نیز در اطراف زندان عوفر به حالت آماده باش درآمده‌اند تا مانع از جمع شدن فلسطینی‌ها برای استقبال از اسیران فلسطینی آزاد شده شوند.

جنبش حماس همچنین یک اسیر دارای تابعیت روسی را آزاد کرد.

نتانیاهو امروز یکشنبه با کلاه و جلیقه ایمنی وارد مناطق اشغالی نوار غزه شد و با نظامیان اسرائیلی گفتگو کرد.

نتانیاهو در جریان این بازدید مدعی شد: ما تا انتها ادامه خواهیم داد، تا پیروزی. هیچ چیز ما را متوقف نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد خبر: 1208086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =