دریادار ایرانی: ناوشکن دیلمان نماد اقتدار نیروی دریایی ارتش است

فرمانده نیروی دریایی ارتش اشاره به ساخت ناوشکن تمام ایرانی دیلمان و الحاق آن به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ناوشکن دیلمان نماد اقتدار نیروی دریایی ارتش و همچنین نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی است که به دست توانمند دانشمندان جوانان ایرانی ساخته شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در مراسم الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه حفظ امنیت دریا در خلیج فارس و دریای خزر برای ارتش و تمامی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: دشمنان همواره از طریق دریا سعی در ایجاد نفوذ به جمهوری اسلامی را دارند ولی نیروی دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر اجازه چنین کاری را به دشمنان این مرز و بوم نخواهد داد.

بیشتر بخوانید:

سردار فدوی: طوفان‌الاقصی شکست مسلمی بود که‌ صهیونسیت‌ها نمی‌توانند از آن‌ رهایی پیدا کنند

وی با اشاره به ساخت ناوشکن دیلمان و الحاق آن به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ناوشکن دیلمان نماد اقتدار نیروی دریایی ارتش و همچنین نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی است که به دست توانمند دانشمندان جوانان ایرانی ساخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، ساخت ناوشکن دیلمان در این شرایط سخت تحریمی را نشان دهنده توان علمی بسیار زیاد دانشمندان ایرانی دانست و افزود: ناوشکن دیلمان قابلیت نصب انواع بالگرد، انبار تسهیلات و انجام دریانوردی در شرایط نامساعد جوی را دارد که به نوع خود در منطقه و حتی جهان کم نظیر است.

ایرانی، با تاکید بر لزوم توجه به بروزرسانی تجهیزات نیروی دریایی و ساخت انواع شناورها در ارتش، بیان کرد: ناوشکن دیلمان قابلیت میزبانی از نیروهای ویژه، تفنگدار و پیاده‌سوار در راستای مقابله با چالش‌ها را دارا است که می‌تواند امنیتی پایدار را در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر ایجاد کند.

وی با اشاره به نقش دریای خزر در توسعه صادرات و رشد اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: گیلان و خزر در منطقه قطب اقتصادی و استراتژیک قرار گرفته و الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان نظامی نیروی راهبردی ارتش یکی از ضرورت‌ها بود، زیرا امنیت خزر با ناوگان شمال تحقق یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =