تهران- ایسکانیوز: حدود سه ماه پیش، فرجی دانا؛ وزیر علوم با رای مجلس، عزل شد و از ادامه ی کار بازماند، این اتفاق در شرایطی روی داد که با وجود برخورداری مجلس از حق قانونی استیضاح وزرا و بازپس گیری رای اعتماد خود، جامعه ی دانشگاهیان کشور، فعالیت های فرجی دانا را مطلوب ارزیابی می کردند و خواستار تداوم حضور وی در راس هرم وزارت علوم بودند.


براساس این گزارش، پس از این که نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم، سکان هدایت این وزارت خانه را به دست گرفت، چند روز پیش و با نزدیک شدن به اتمام مدت فعالیت نجفی، رییس جمهوری با ارائه نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی، محمود نیلی احمدآبادی سرپرست فعلی دانشگاه تهران را به عنوان وزیر پیشنهادی دولت معرفی کرد.


احمد معتمدی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص وزیر پیشنهادی علوم از سوی روحانی به خبرنگار گروه دانش و آموزش ایسکانیوز گفت: وزارت علوم با عنایت به اهمیت و حساسیت رسالتی که بر دوش دارد، نهاد مهم و موثری در مسیر توسعه آموزش عالی کشور است، از این منظر، باید نسبت به انتخاب ریاست عالی آن با دقت نظر ویژه ای اقدام شود. 


رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه یادآور شد: رییس جمهوری، با توجه به سوابق خوب و شایستگی فردی دکتر نیلی، انتخاب خوب و مناسبی را به مجلس پیشنهاد داده است.


به گفته ی معتمدی، عملکرد مطلوب نیلی احمدآبادی در مدت زمانی که به عنوان سرپرست دانشگاه تهران فعالیت کرد، موید انتخاب شایسته ی دکتر روحانی است و بدیهی است در صورتی که مجلس به نیلی رای اعتماد بدهد، روسای تمام دانشگاه های کشور به عنوان بدنه ی وزارت علوم از ایشان حمایت خواهند کرد تا سیاست های عالی این وزارتخانه در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه ی علم و فناوری اجرایی شوند.


 

کد خبر: 120846

وب گردی

وب گردی