۷۰ هزار معامله مشکوک به پولشویی انجام شد

معاون وزیر اقتصاد گفت: بالغ بر ۷۰ هزار معامله مشکوک به پولشویی انجام شده در بازه زمانی ۴ ساله را شناسایی کردیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هادی خانی درباره شناسایی حساب‌های بانکی مشکوک در رابطه با پولشویی اظهار داشت: حساب بانکی مشکوک شناسایی نمی‌کنیم و معاملات مشکوک در تیررس قرار دارند و مورد شناسایی قرار می‌گیرند. برای اجرای قوانین مبارزه با پولشویی معاملات تمامی اشخاص در بازار بورس، بیمه‌ها و بانک‌ها، صنعت و مشاغل مالی و غیر مالی شناسایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

حکم متهمان پرونده صرافی کریپتولند اعلام شد

وی ادامه داد: در قانون تمام این مشاغل تکلیف دارند که براساس شاخص‌و معیارهایی که اعلام شده وقتی معامله مشکوکی را مشاهده می‌کنند، به ما اعلام کنند. در یک سال گذشته به سرعت در حال بازنگری معیارها و شاخص‌ها هستیم و این اصلاحات ابلاغ می‌شوند تا روند دریافت اطلاعات معاملات مشکوک با کیفیت و دقت بیشتر و با تاثیرگذاری بالاتر داشته باشیم.

رییس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ هزار معامله مشکوک انجام شده در بازه زمانی ۴ ساله را شناسایی کردیم، گفت: به سمتی حرکت می‌کنیم که کیفیت و کمیت اطلاعات معاملات مشکوک را مدیریت کنیم و به معاملات درشت و تاثیرگذار ورود می‌کنیم.

خانی تاکید کرد: بهترین راه مبارزه با فساد در کشور، جلوگیری از بهره‌برداری فاسد از پول کثیف فساد است که نتیجه آن مبارزه با پولشویی است چراکه انگیزه فساد را کاهش می‌دهد. اگر افراد نتوانند از پول کثیفی که به دست‌شان رسیده، استفاده کنند، به طور قطع انگیزه آن برای انجام فساد کاهش پیدا می‌کند.

معاون وزیر اقتصاد افزود: کل روح قانون مبارزه با پولشویی و آیین نامه اجرایی آن همین موضوع است و هدف از اجرای این قانون این است که افرادی تخلف می‌کنند و مرتکب به فساد می‌شوند و با هدف کسب درآمد نامشروع این اقدام را انجام می‌دهند، نتوانند از این درآمد استفاده کنند و از منافع آن بهره‌مند نشوند.

وی با بیان اینکه مرکز اطلاعات مالی با این رویکرد در یک سال گذشته بازنگری شاخص‌ها با سرعت در حال انجام است، گفت: بازنگری‌ها برای حوزه‌های را برای صنعت بانک، بیمه، مالیات و گمرک، سامانه ثبت اسناد بازنگری و ابلاغ شده است. در یک سال گذشته واحدهای مبارزه با پولشویی را از ۳۰ واحد به ۳۵۰ واحد افزایش دادیم که ردگیری‌ها و رصدها به طور دقیق‌تر انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =