طوفان الاقصی| دور جدید حملات صهیونیست‌ها به بیمارستان‌های غزه / آژیر هشدار در عسقلان به صدا در آمد

تماس تلفنی وزیران خارجه قطر و آمریکا در مورد غزه، تداوم بمباران مناطق مختلف غزه از جمله ورودی برخی از بیمارستان ها که منجر به شهادت برخی از ساکنان غزه شده، اعلام انجام ۱۰ هزار پرواز طی ۵۸ روز علیه غزه از مهمترین تحولات فلسطین اشغالی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،‌ جنگنده‌های رژیم اسرائیل در پنجاه و نهمین روز از حملات خود به نوار غزه، اطراف دو بیمارستان را هدف قرار دادند که در اثر آن شماری شهید و تعدادی نیز زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| حمله به شهرک بیت‌هالیل در مرز لبنان/ حملات موشکی تلافی جویانه مقاومت به شهرکهای صهیونیست نشین

در بمباران محله التنور در شهر رفح، واقع در جنوب غزه هشت اعضای خانواده‌ای به شهادت رسیدند و حملات هوایی همچنان ادامه دارد و بیشتر حملات در خان‌یونس متمرکز بود.

مخاطبان گرامی، مهمترین‌ تحولات بامدادی ۵۹ـمین روز طوفان الأقصی را در ادامه دنبال کنید:🔸🔹🔸🔹🔸🔹

شلیک ۲۰ موشک به از جنوب لبنان به منطقه الجلیل

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ۲۰ موشک از جنوب لبنان به سمت دو شهرک شومیرا و متات در منطقه الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

مقاومت فلسطین یک تانک و ۳ خودرو نظامی رژیم اسرائیل را هدف قرار داد

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقامت فلسطین اعلام کرد ۳ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را در محور شرق غزه با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است.

گردانهای مقاومت قسام همچنین اعلام کرد که  یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق بیت لاهیا با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادیم.

موشکباران عسقلان اشغالی

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد: شهر اشغالی عسقلان را در پاسخ به جنایات صهیونیستها علیه مردم غزه موشکباران کردیم.

آژیر هشدار در عسقلان به صدا در آمد

منابع محلی فلسطین از به صدا در آمدن آژیر هشدار در «عسقلان» و دیگر شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه خبر دادند.

حمله موشکی حزب‌الله به تجمع نظامیان اسرائیلی

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی امروز دوشنبه تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در منطقه شرق «مسکاف» با موشک هدایت شونده هدف قرار دادند که در نتیجه آن تلفات قطعی به دشمن وارد شده است.

 نبرد سخت و نفسگیر رزمندگان مقاومت با ارتش پیشرفته صهیونیستی

سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: رزمندگان ما با نظامیان دشمن در محورهای شمال و شرق غزه به شدت درگیر هستند و ادوات نظامی رژیم صهیونیستی را با راکت هدف قرار می دهند.

اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به ناکامی در برابر مقاومت فلسطین

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: همچنان نتوانسته‌ایم حماس را در شمال غزه شکست دهیم، عملیات دشوار است.

درخواست سازمان پزشکان بدون مرز برای توقف فوری جنگ علیه غزه

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در نامه ای به کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: باید برای توقف فوری جنگ و برقراری آتش بس پایدار در نوار غزه اقدام کرد.

حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

منابع خبری از حملات توپخانه‌ای مجدد ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.

 قطر: فلسطینیان غزه در معرض کشتار دسته جمعی قرار دارند

نماینده قطر در نشست شورای حقوق بشر اعلام کرد : نقض خطرناک حقوق فلسطنیان در غزه به وقوع یک فاجعه کشتار جمعی علیه آنها اشاره می‌کند.

مجروح شدن ۵ فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به قدس اشغالی

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان یورش نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به اردوگاه «قلندیا» واقع در شمال قدس اشغالی، ۵ فلسطینی مجروح شدند.

القسام از انهدام ۵ تانک و ۵ نفربر صیهونیستی خبر داد

گردانهای عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) از عملیات غافگیرکننده رزمندگان مقامت علیه نظامیان صهیونیست که در محور شرق شهر  غزه متمرکز شده بودند، خبر داد و اعلام کرد در این عملیات مقاومت فلسطین موفق شد ۵ دستگاه تانک و ۵ نفربر رژیم صهیونیستی را با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کند.

حملات راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌ صهیونیست نشین «نیریم»

گردان‌های «القسام» شاخه نظامی جنبش حماس امروز اعلام کرد که شهرک «نیریم» در مجاورت نوار غزه را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای قرار داده است.

حزب‌الله لبنان ۳ پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی امروز پایگاه‌های «الراهب»، «البغدادی» و تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در پایگاه «شتولا» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است.

حمله مقاومت فلسطین به تجمع نظامیان صهیونیست در «ماجین» 

گردانهای عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) اعلام کرد که تجمع نظامیان اسرائیل را در شهرک صهیونیست‌نشین «ماجین» هدف حملات راکتی قرار داده است.

کوبا: آمریکا همدست اسرائیل در بزرگترین جنایت قرن ۲۱ است

معاون وزیر خارجه کوبا در ایکس (توییتر سابق) نوشت:

طبق گزارش خبرگزاری‌ها ۷۰۰ فلسطینی در ۲۴ ساعت اخیر قتل‌عام شده‌اند. اگر این نسل‌کشی نیست باید این واژه را تغییر داد.
دولت آمریکا باید بابت همدستی در بزرگترین جنایت قرن ۲۱ پاسخگو شناخته شود.

انصارالله: هرگز مقاومت را رها نخواهیم کرد/ هیچ ترسی از تهدیدهای آمریکا و اسرائیل نداریم

احمد غالب الرهوی عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: آمریکا می‌گوید هرگز اسرائیل را رها نخواهد کرد، ما هم به آمریکا می‌گوییم هرگز مقاومت را رها نخواهیم نکرد و اجازه نخواهیم داد که در برابر دشمن صهیونیستی شکست بخورد.

وی تاکید کرد تهدیدهای اسرائیلی- آمریکایی هرگز ما را مرعوب خود نمی‌کند و هرگز حمایت ما از فلسطین را متوقف نخواهد کرد.

رئیس شاباک: نتوانستیم در اسرائیل احساس امنیت ایجاد کنیم

رئیس آژانس امنیت داخلی اسرائیل اذعان کرده که رژیم صهیونیستی در روز عملیات ۷ اکتبر قادر به تأمین احساس امنیت برای ساکنان فلسطین اشغالی نشده است.

رونن بار در مصاحبه‌ای با شبکه صهیونیستی کان گفت: «وظیفه ما ایجاد امنیت و حس امنیت است. متاسفانه در روز ۷ اکتبر ما قادر به انجام این کار نبودیم.»

بمباران یک مدرسه دیگر در شمال نوار غزه

مدرسه ای که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار گرفت.

۱۳۷ اسرائیلی همچنان در غزه اسیر هستند

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در جریان مبادله اسرا با حماس ۱۱۳ اسرائیلی اسیر از غزه بازگردانده شدند و هنوز ۱۳۷ اسرائیلی دیگر اسیر هستند.

شهادت ۲۵۶ نفر در کرانه باختری از ابتدای عملیات طوفان الاقصی

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از ابتدای سال جاری میلادی،۴۶۴ نفر به ضرب گلوله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری به شهادت رسیده اند که ۲۵۶ نفر از آنها از هفتم اکتبر(عملیات طوفان الاقصی) تا کنون به شهادت رسیده‌اند.

تماس تلفنی وزیران خارجه آمریکا و قطر

🔹وزارت خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی بر موضع ثابت دوحه در محکومیت همه اشکال حمله به غیرنظامیان تأکید کرده است.

🔹وزیر امور خارجه قطر همچنین گفته است که کشورش با شرکا ملزم به تداوم تلاش‌ها به منظور بازگشت به آتش‌بس در غزه است.

۱۰ هزار حمله هوایی علیه غزه در ۵۸ روز

🔹ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که از زمان آغاز طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) تا به امروز ۱۰ هزار حمله هوایی در غزه انجام داده است.

واکنش جهاد اسلامی به کمک نیروی هوایی انگلیس به تل‌آویو در حمله به غزه

🔹جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به مشارکت نیروی هوایی انگلیس و کمک این کشور به ارتش رژیم اسرائیل در انجام پروازها بر فراز غزه به منظور جمع آوری اطلاعات، گفت که این اقدام، مشارکت واقعی در جنگ بوده و لندن شریک جرم است.

دور جدیدی از حملات صهیونیست‌ها به بیمارستان‌های غزه

🔹رسانه‌های فلسطین دقایقی پیش، از وقوع انفجار شدید در اطراف بیمارستان الاقصی در دیر البلح (مرکز غزه) خبر دادند. از سوی دیگر، ورودی بیمارستان کمال عدوان نیز هدف حمله هوایی قرار گرفته و این حملات کم سابقه است.

🔹تصاویر به دست آمده از بیمارستان کمال عدوان، واقع در شمال غزه نشان می‌دهد که در اثر بمباران ورودی این بیمارستان شماری از فلسطینیان به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز زخمی شده است.

۸ شهید از اعضای یک خانواده در جنوب غزه

🔹جنگنده های ریم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه منزل خانواده الجزار، واقع در شهر رفح را بمباران کردند که تاکنون هشت تن به شهادت رسیده اند.

این خبر در حال بروزرسانی است...

کد خبر: 1209306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =