جریمه سنگین یک دبستان غیرانتفاعی به دلیل دریافت هزینه اضافی

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شعبه مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی، مدیر یک دبستان را برای اضافه دریافتی ثبت نام دانش آموزان به برگشت ۳۱ میلیارد ریال به اولیا و پرداخت ۷۶۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سازمان تعزیرات حکومتی، شهرام محسنی گفت: پرونده یک دبستان غیرانتفاعی در تهران که از ۱۵۳ نفر از اولیای دانش آموزان ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال وجه اضافه برای ثبت نام دریافت کرده ‌بود در شعبه هفتم مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید:

تداوم بلاتکلیفی والدین بابت سرویس مدارس / خلف وعده تپسی به هفته دوم مهر رسید!

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، میزان اضافه دریافتی این مدرسه به ازای هر نفر را ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: مدیر این مدرسه در دفاع از خود، اصرار داشت که اولیا از پرداخت شهریه مکمل رضایت داشته‌اند اما هیچ مدرکی برای اثبات این ادعای خود به شعبه رسیدگی کننده ارائه نکرد.

محسنی با اشاره به قاطعیت تعزیرات حکومتی در برخورد با سودجویانی که نگاه اقتصادی به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم دارند، گفت: شعبه با احراز تخلف گرانفروشی، متهم را به استناد قانون تعزیرات حکومتی و مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا به پرداخت ۷۶۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، شعبه همچنین با توجه به ضرورت مصون ماندن روند آموزشی دانش آموزان، حکم به پرداخت اضافه دریافتی ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی به اولیای دانش آموزان صادر و متهم را به ارائه مدارک و اسناد پرداخت این مبالغ به شعبه ملزم کرد.

محسنی افزود: اولیا به دلیل نگرانی‌هایی که از ایجاد اشکال در تحصیل فرزندشان دارند، عموماً در قبال این گرانفروشی‌ها سکوت می‌کنند اما با دستور رییس سازمان تعزیرات حکومتی از این پس، این سازمان تنها با دریافت گزارش مردمی و بدون نام شاکی به تخلفات شهریه مدارس رسیدگی می‌کند بنابراین اولیا بدون دغدغه می توانند گزارش خود را به شعبه ملی تعزیرات حکومتی منعکس کنند.

به گفته محسنی، پس از همراهی نکردن آموزش و پرورش در ارائه گزارش مدارس متخلف، گشت تعزیرات حکومتی با همراهی بازرسان صمت، سازمان حمایت و نماینده مدارس غیرانتفاعی در یک مدرسه، این تخلف را کشف و با توجه به اهمیت موضوع در شعبه مهم و ملی رسیدگی کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: دیگر پرونده‌های تخلف مدارس نیز روی میز قاضی شعبه مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =