طوفان الاقصی| حمله راکتی مقاومت به عسقلان / عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از شمال غرب شهر غزه

در حالی وارد اولین دقایق شصتمین روز عملیات طوفان الاقصی می‌شویم که سردمداران رژیم صهیونیستی بر گسترش دامنه کشتار و جنایات خود در نوار غزه تاکید کردند، مقاومت هم بر ادامه نبرد تمام عیار با متجاوزان تاکید کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در اولین دقایق بامداد شصتمین روز عملیات طوفان الاقصی، مقاومت فلسطین از نبرد سخت و تمام عیار رزمندگان فلسطینی با نظامیان متجاوز صهیونیست در شمال و شرق شهر خان یونس خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| دور جدید حملات صهیونیست‌ها به بیمارستان‌های غزه / آژیر هشدار در عسقلان به صدا در آمد

سران رژیم صهیونیستی هم که تا کنون هیچ دستاوردی در نوار غزه به جز کشتار کودکان و زنان بی دفاع و تخریب گسترده منازل و مدارس و بیمارستانها و دیگر زیرساختهای این منطقه کسب نکرده اند، بر ادامه جنگ و تجاوزات و جنایات خود تاکید کرده اند.

این در حالی است که طی روز گذشته، مقاومت لبنان و فلسطین ضربات کوبنده ای به اشغالگران صهیونیست وارد کردند و مناطق صهیونیست نشین و پایگاه ها و مواضع نظامی رژیم اشغالگر بارها هدف حملات راکتی و خمپاره ای مقاومت قرار گرفت.

جنگنده های رژیم صهیونیستی در اولین دقایق بامداد امروز جنوب دیرالبلح و شهر خان یونس را به شدت بمباران کردند.

مخاطبان گرامی، مهمترین‌ تحولات شصتمین روز طوفان الأقصی را در ادامه دنبال کنید:

***************************************************

وحشت آمریکا از گسترش جنگ در منطقه: نزاع گسترده در راستای منافع آمریکا و متحدانش در منطقه نیست

وزارت خارجه آمریکا: نزاع گسترده در خاورمیانه در راستای منافع ایالات متحده و شرکای منطقه ای آن قرار ندارد.

تیم لیندرکینگ نماینده ویژه آمریکا در امور یمن برای ادامه هماهنگی منطقه ای در خصوص حفظ امنیت دریایی به کشورهای منطقه خلیج فارس سفر می کند.

یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه شعفاط و الدهیشه و ادامه مبارزه جوانان مقاوم به آنها

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به اردوگاه شعفاط در شمال قدس اشغالی و اردوگاه الدهیشه در بیت لحم حمله ور شده و اقدام به تخریب املاک مردم کردند.

از سوی دیگر در پی یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه الجلزون در شمال رام الله درگیریهایی میان آنها و جوانان مبارز رخ داد.

بولدوزرهای ارتش اسرائیل در جنین و اردوگاه آن همچنان به تخریب زیرساختهای آن ادامه می دهند. درگیری جوانان مبارز با متجاوزان صهیونیست همچنان ادامه دارد.

ادامه تخریب عامدانه زیرساختهای جنین و اردوگاه آن

ارتش رژیم صهیونیستی با بولدوزرهای خود به تخریب زیرساختهای جنین و اردوگاه آن پرداخت.

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به دیرابومشعل در شمال غربی رام الله، یک دختر جوان فلسطینی بازداشت شد.

ادامه یورش اشغالگران به شهرهای کرانه باختری و رویارویی شدید جوانان مقاوم با آنها

یگانهای مختلف ارتش رژیم صهیونیستی به صورت همزمان به جنین، اریحا و شهرکهای شمال و غرب رام الله در کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

به گفته منابع خبری، در پی یورش نظامیان صهیونیست به جنین و اردوگاه آن، درگیری های شدیدی میان آنها و جوانان مقاوم رخ داده است.

جوانان مقاومت کرانه باختری با بسته های انفجاری خودروهای اشغالگران را هدف قرار دادند.

نظامیان صهیونیست همچنین با یورش به شهرک نعلین و بیت لقیا در غرب رام الله اقدام به نصب موانع نظامی در ورودی های آن کردند.

اشغالگران همچنین در یورش به دیرابومشعل در شمال غربی رام الله، یک دختر جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

منابع خبری از حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک بلیدا و عیتا الشعب در جنوب لبنان خبر دادند. صهیونیستها از بمبهای فسفری نیز علیه این مناطق استفاده کردند.

دهها شهید در پی بمباران منازل مردم در جنوب محله الشیخ رضوان غزه

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه منازل مردم در جنوب محله الشیخ رضوان غزه را بمباران کردند که به شهادت دهها نفر از آنها منجر شده است.

اعتراف ارتش آمریکا به شلیک ۱۵ راکت به پایگاه غیرقانونی این کشور در سوریه

فرماندهی مرکزی آمریکا بامداد سه شنبه اعتراف کرد که روز یکشنبه، ۱۵ راکت به سمت پایگاه الرمیلان در سوریه محل استقرار نظامیان آمریکایی شلیک شده است.

این ستاد تروریستی آمریکا مدعی شده که این حمله تلفاتی به دنبال نداشته است.

شلیک موشک هدایت شونده مقاومت لبنان به ادوات زرهی ارتش رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که دو خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در موضع رامیا با موشک هدایت شونده هدف قرار داده که منجر به سوختن آن دو خودرو شده است که طی آن سرنشینانش کشته و یا زخمی شدند.

یورش اشغالگران به اریحا و رام الله

منابع فلسطینی از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اریحا و شهرکهای در شمال و غرب رام الله در کرانه باختری اشغالی خبر دادند.

نظامیان صهیونیست همچنین به اردوگاه عقبه جبر در اریحا حمله ور شدند.

اقدامات تجاوزکانه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری/ آغاز تخریب عمدی زیرساختهای جنین و اردوگاه آن

بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی تخریب عمدی زیرساختهای جنین را پس از یورش به این شهر و اطراف اردوگاه آن آغاز کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که بیش از ۵۰ خودروی نظامی و چهار بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین یورش برده اند.

یورش بامدادی نظامیان صهیونیست به جنین و محاصره بیمارستان آن

منابع خبری از حمله نظامیان صهیونیست به جنین در کرانه باختری اشغالی و محاصره بیمارستان آن خبر دادند.

یورش گسترده نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به شهرهای مختلف کرانه باختری

منابع خبری از یورش گسترده شهرک نشینان مسلح و نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرهای نابلس، الخلیل، جنین و محله های فلسطین نشین قدس اشغالی و همچنین محاصره برخی شهرها خبر دادند.

هدف قرار گرفتن سه تانک و یک نفربر ارتش اسرائیل

سرایاالقدس شاخه جنبش مقاومت جهاد اسلامی اعلام کرد: رزمندگان ما در تیپ شمال توانستند سه دستگاه تانک و یک نفربر و بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت تاندوم و آر پی چی در محورهای بیت لاهیا، الفالوجا و جبالیا هدف قرار دهند.

موضع انفعالی آمریکا در برابر عملیات کوبنده ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی

پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد: موج حملاتی که حوثی ها(ارتش یمن) به راه انداخته اند، ممکن است فقط کشتی های جنگی آمریکایی را هدف قرار ندهد.

این وزارت مدعی شد در صورتی که تصمیم به تحرک علیه حوثی ها بگیریم، این امر در زمان و مکان مناسبی خواهد بود که ما انتخاب می کنیم!

بمباران سنگین خان یونس و دیرالبلح/ نبرد تمام عیار رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست

جنگنده های رژیم صهیونیستی شهرهای دیرالبلح و خان یونس را به شدت بمباران کردند.

از سوی دیگر سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از نبرد شدید و تمام عیار رزمندگانش با نظامیان صهیونیست در شمال و شرق خان یونس خبر داده است.

حمله توپخانه‌ای صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

شبکه المیادین گزارش داد که ارتش رژیم اسرائیل اطراف شهرک‌های رامیه و عیتا الشعب واقع در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

هلاکت دو نظامی دیگر صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت دو نظامی دیگر این رژیم در درگیری‌های شمال غزه اذعان کرد که بدین ترتیب تعداد کشته‌های نظامیان صهیونیست از صبح امروز سه شنبه به ۵ نفر رسید.

سخنگوی ارتش اسرائیل: چندین مرکز نظامی از خاک لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفته است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که چندین مراکز نظامی وابسته به ارتش این رژیم از صبح امروز از خاک لبنان هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که تک‌تیراندازان این جنبش دو نظامی اسرائیلی را در شرق خان یونس به طور مستقیم هدف قرار دادند.

القسام همچنین اعلام کرد که دو خودروی زرهی دیگر رژیم صهیونیستی را با راکت الیاسین ۱۰۵ در شرق خان‌یونس هدف قرار داده است.

عملیات مشترک سرایا القدس و گردان‌های القسام علیه نظامیان صهیونیست

گردان‌های القسام و سرایا القدس اعلام کردند که در عملیات مشترکی توانسته‌اند یک خودروی زرهی ارتش اسرائیل را با آر.پی.جی و راکت یاسین ۱۰۵ در شرق خان‌یونس هدف قرار داده‌اند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که در واکنش به بمباران‌های غزه از سوی صهیونیست‌ها، شهرک صهیونیست‌نشین «ماجین» را با موشک هدف قرار داده است.

صهیونیست‌ها ۴۰ فلسطینی دیگر را در کرانه باختری ربودند

باشگاه اسرای فلسطینی از بازداشت ۴۰ فلسطینی دیگر در کرانه باختری از سوی نظامیان صهیونیست خبر داد.

بدین ترتیب با بازداشت این افراد، تعداد بازداشتی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه تاکنون به ۳هزار و ۸۵۰ تن رسیده است.

حزب الله دو پایگاه نظامی دیگر رژیم اسرائیل را هدف قرار داد

حزب الله لبنان در سومین بیانیه امروز خود اعلام کرد که پایگاه «زبدین« در مزارع اشغالی شبعا را با موشک هدف قرار داده است.

حزب الله همچنین در بیانیه چهارم خود از حمله به مرکز نظامی «بیاض بلیدا» در شمال فلسطین اشغالی با سلاح مناسب خبر داد.

حمله راکتی مجدد مقاومت اسلامی فلسطین به بئر السبع

گردان‌های القسام اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه، شهرک صهیونیست نشین «بئر السبع» را هدف حمله راکتی قرار داده است.

دومین بیانیه حزب الله در هدف قرار دادن تجمع نظامیان صهیونیست

حزب الله لبنان در دومین بیانیه امروز خود اعلام کرد که تجمع نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در م«ثلث الطیحات» با سلاح مناسب هدف قرار داده که به هدف اصابت کرده است.

ادعای وال‌استریت‌ژورنال درباره طرح اسرائیل برای پمپاژ آب دریا به تونل‌های غزه

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده اسرائیل در حال بررسی طرحی برای ایجاد سیل در تونل‌های غزه است.

این روزنامه مدعی شده اسرائیل ممکن است طرح مذکور را با استفاده از یک شبکه بزرگ پمپ آب که قادر به پمپاژ ده‌ها هزار متر مربع آب است عملی کند.

مطابق ادعای مقام‌های آمریکایی رژیم صهیونیستی ماه گذشته اقدام به احداث دست‌کم ۵ شبکه پمپاژ آب در نزدیکی اردوگاه الشاطی در غزه کرده است.

با وجود این، مقام‌های اسرائیلی با توجه به اینکه برخی از اسرا ممکن است در تونل‌های غزه نگهداری شوند هنوز تصمیمی برای اجرای این طرح نگرفته‌اند.

حمله تلافی جویانه حزب الله لبنان به یک مرکز نظامی اسرائیلی

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در مرکز نظامی «رویسه العاصی» را با سلاح مناسب هدف قرار داده که به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.

درگیری‌های شدید سرایا القدس با متجاوزان صهیونیست در غزه

سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی گفت که رزمنده‌های این جنبش با راکت‌های «تاندوم» دو تانک اسرائیلی را در منطقه الشجاعیه واقع در شمال غزه هدف قرار داده‌اند.

بر اساس بیانیه سرایا القدس، مجاهدان فلسطینی وارد درگیری‌های شدیدی با متجاوزان صهیونیست از فاصله نزدیک در شرق شهر خان‌یونس شده‌اند.

یونیسف: بیمارستان‌های غزه به میدان جنگ تبدیل شده است

سخنگوی یونیسف به الجزیره گفت که بیمارستان‌های نوار غزه به میادین جنگ و درگیری تبدیل شده است و کودکان غزه با استخوان‌های شکسته و گرسنه و در حالی که ترکش‌ها وارد بدن‌های آن‌ها شده است، به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

این مسئول سازمان ملل همچنین با بیان اینکه اوضاع در غزه کشنده و به‌شدت تیره و تار است، گفت که ساکنان غزه نیاز فوری به آب و غذا و دارو نیاز دارند.

سخنگوی یونیسف گفت که اگر نابودی خانه ها و زیرساخت‌ها در غزه ادامه داشته باشد این منجر به افزایش دوقطبی در جهان خواهد شد.

سازمان ملل: تنها ۱۰۰ کامیون کمک وارد غزه شدند

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسانی گفت روز دوشنبه تنها ۱۰۰ کامیون حامل کمک و ۶۹ هزار لیتر سوخت از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد غزه شدند.
طبق این بیانیه، این رقم بسیار کمتر از ورود متوسط ۱۷۰ کامیون و ۱۱۰ هزار لیتر سوخت به غزه در دوران آتش‌بس موقت بین ۲۴ تا ۳۰ نوامبر است.
دفتر سازمان ملل برای هماهنگی‌های امور انسانی گفت که توزیع کمک‌ها در خان یونس در روز دوشنبه به دلیل درگیری‌های شدید متوقف شده است.

شلیک ۱۰ راکت از جنوب لبنان به پایگاه نظامی «زبدین» اسرائیل

شبکه خبری الجزیره قطر از شلیک ۱۰ راکت از جنوب لبنان به سمت پادگان «زبدین» اسرائیل در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

نهاد سازمان ملل: ده‌ها هزار آواره فلسطینی وارد رفح شدند

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسانی در بیانیه‌ای گفت ده‌ها هزار نفر از فلسطینی‌هایی که آواره شده‌اند طی دو روز گذشته وارد استان رفح در جنوبی‌ترین نقطه غزه شده‌اند.

این نهاد سازمان ملل گفته با توجه به اینکه ظرفیت پناهگاه‌ها در شهر رفح به حداکثر خود رسیده اکثر آواره‌هایی که به تازگی وارد شده‌اند در خیابان‌ها و اماکن باز در شهر ساکن شده‌اند.

از میان ۱.۹ میلیون فلسطینی که در غزه آواره شده‌اند حدود یک میلیون نفر در ۹۹ ساختمان تحت اداره آژانس پناهندگان سازمان ملل، آنروا از جمله در خان یونس و رفح ساکن شده‌اند.

الجزیره از عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از شمال غرب شهر غزه خبر داد

شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود در نوار غزه گزارش داد که ارتش رژیم اسرائیل بعد از درگیری های شدید با نیروهای مقاومت فلسطین از مناطق شمال غرب شهر غزه عقب نشینی کرده است.

تیراندازی نظامیان صهیونیست به بیمارستان کمال عداون غزه

رئیس وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ارتش رژیم اسرائیل بیمارستان کمال عدوان را به محاصره درآورده است و به صورت مستقیم به اطراف این بیمارستان تیراندازی می‌کند.

منیر البرش گفت که اوضاع این بیمارستان در سایه تداوم حملات و افزایش شمار شهدا که ۱۰۸ نفر است، وخیم بوده و ده‌ها زخمی نیز در این بیمارستان حضور دارند.

یک منبع بیمارستانی هم به الجزیره گفت: وضعیت در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه با پیشروی نیروهای اسرائیلی به سمت مجتمع این بیمارستان ، وخیم است.

حمله توپخانه‌ای صهیونیست ها به جنوب لبنان

شبکه المیادین گزارش داد که ارتش رژیم اسرائیل اطراف شهرک‌های رامیه و عیتا الشعب واقع در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

مقاومت اسلامی فلسطین ۵ خودروی زرهی دیگر اسرائیل را منهدم کرد

رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین (القسام) ۵ دستگاه خودروی زرهی رژیم صهیونیستی را با راکت ۱۰۵ در شرق خان‌یونس هدف قرار داد.

با انهدام این پنج خودرو، تعداد خودروهایی زرهی رژیم اسرائیل که امروز هدف مقاومت فلسطین قرار گرفته به ۹ دستگاه می‌رسد.

الجزیره از شهادت ۳۰ نفر در خان‌یونس غزه خبر داد

شبکه الجزیره قطر گزارش داد که ۳۰ نفر شهید و ده‌ها زخمی به بیمارستان ناصر واقع در خان‌یونس در جنوب غزه منتقل شده است که همه آن‌ها در بمباران جنکنده‌های رژیم اسرائیل زخمی یا شهید شده‌اند.

در بمباران رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه نیز ۱۰ نفر شهید و چندین نفر دیگر هم زخمی شدند.

رژیم اسرائیل در دور دوم حملات خود به غزه منطقه خان یونس را تحت حملات شدید قرار داده است.

عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری

رسانه‌های رژیم اسرائیل از وقوع عملیات ضد صهیونیستی در اردوگاه قلندیا واقع در کرانه باختری خبر دادند که گفته می‌شود با سلاح سرد صورت گرفته است.

اذعان چهره نزدیک به نتانیاهو به ناکامی حمله نظامی اسرائیل به غزه

افشای یک نوار محرمانه از عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی رژیم صهیونیستی از اعتراف وی به شکست یورش نظامی اسرائیل به غزه حکایت دارد.

براساس نوار افشا شده از دنی دانون نماینده حزب لیکود در کنست و عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی پارلمان اسرائیل، این چهره نزدیک به نتانیاهو اذعان می دارد که بین گفته‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم و آنچه ارتش اسرائیل در غزه انجام داده، تفاوت بسیاری وجود دارد.

حمله به مدرسه‌ای در غزه

جنگنده‌های رژیم اسرائیل مدرسه البرش در خان‌یونس را هدف قرار دادند که در اثر آن شماری از مردم زخمی و به بیمارستان این شهر منتقل شده‌اند.

القدس از هدف قرار دادن یک دستگاه خودروی زرهی اسرائیل خبر داد

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که یک خودروی نظامی صهیونیستی را با خمپاره (RPG) در شرق خان‌یونس هدف قرار داده است.

حمله راکتی مقاومت به عسقلان

شهر اشغالی عسقلان دقایقی پیش هدف حمله راکتی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =