فراهم شدن بستر اشتغال و حضور دانشجویان در صنایع با طرح پویش

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح پویش امکان حضور دانشجویان در صنایع و یادگیری یک حرفه و ارائه خدمت به صنعت و بستر اشتغال را فراهم کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هم اندیشی رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های فارس و بوشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو، قریب به ۳۰ هزار نفر عضو هیأت علمی تمام وقت و وابسته و ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی است.

بیشتر بخوانید:

سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد به دنبال رفع چالش‌های اجتماعی است

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه آموزش محور به دانشگاه مسأله محور تبدیل شده است، گفت: هر کدام از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود مأموریت ویژه‌ای را تعریف و دنبال می‌کنند، در همین راستا سراهای نوآوری متناسب با مأموریت هر واحد در حال راه‌اندازی و توسعه هستند. به عنوان مثال هوش مصنوعی مأموریت مهم واحد علوم و تحقیقات است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه دانشگاهی است و تصمیم گیری در آن به صورت متمرکز و چابک است، از اینرو به راحتی می‌تواند با صنایع همکاری داشته باشد و اعضای هیأت علمی می‌توانند بخشی از موظفی خود را در صنایع یا حوزه کشاورزی سپری کنند.

سروری مجد به طرح پویش اشتغال اشاره کرد و افزود: این طرح امکان حضور دانشجویان در صنایع و یادگیری یک حرفه و ارائه خدمت به صنعت و بستر اشتغال برای آنان را فراهم کرده است.

وی از استقبال رئیس جمهور از طرح پویش اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: رئیس جمهور با صدور دستوراتی به برخی وزارتخانه‌های مرتبط خواستار توجه جدی به این طرح و همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی و نیز الگوبرداری دیگر دانشگاه‌ها از طرح پویش اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی شد.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شعار «هر دانشجو یک مهارت» در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با در نظر گرفتن این شعار زمینه عقد تفاهم‌نامه‌هایی با صنایع مختلف به منظور حضور و فعالیت بیش از پیش دانشجویان و اعضای هیئت علمی در صنایع را فراهم کرده است.

سروری مجد تأکید کرد: حضور مشترک دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان بوشهر و فارس در منطقه عسلویه موید آن است که دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا ظرفیت‌های دیگر استان‌ها که مورد نیاز و خواست صنایع است را به میدان آورد در این راستا ضروری است دفتر مشترک میان دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع عسلویه تشکیل شود.

وی به ظرفیت های عسلویه اشاره و تصریح کرد: هرچه بیشتر به شهرستان عسلویه و صنایع مستقر در آن می‌نگریم، بیشتر به اهمیت خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پی می‌بریم که چگونه با توان متخصصان داخلی منطقه عسلویه را که زمانی بیابانی خشک بود امروز تبدیل به قطب صنعت و پایتخت انرژی کشور شده است.

لازم به ذکر است سروری مجد و هیأت همراه از پتروشیمی نوری و پالایشگاه پنجم در عسلویه بازید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =