واکنش رئیس قوه قضاییه به تخلف واردات چای

رئیس قوه قضائیه با تشریح روند رسیدگی به تخلف در واردات چای گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه وقتی از این تخلف مطلع شدند، از کنار آن نگذشتند و فرآیندی که منجر به تخلف شده بود، اصلاح شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای که به استان اردبیل سفر کرده است، در مراسم روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: به جای اینکه مصداقی با مسائل برخورد کنیم، باید نگاهمان را ریشه‌ای کنیم و بسترهایی که باعث تضییع حقوق عامه شده است، را برچینیم.

بیشتر بخوانید:

اژه‌ای: جریانات تروریستی یک چهره و نقاب ندارند

وی اضافه کرد: ما می‌خواهیم یک مبارزه با فساد واقعی، بدون تبعیض، علنی و آشکار داشته باشیم و شما هم کمک کنید این اتفاق بیفتد.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: باید تلاش کنیم همه دادگاه‌های ما غیر از آنچه قانون اساسی گفته است را علنی برگزار کنیم و در معرض مردم باشد چرا که منافع آن خیلی بیشتر از مضراتش هست حتی اگر احیانا آسیبی هم دارد، آن را برطرف کنیم و از منافع آن نگذریم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در پاسخ به اظهارات یکی از دانشجویان درباره تخلف در پرونده چای اظهار کرد: خود دولت پیگیر این پرونده شد و وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور به صورت جدی پرونده را پیگیری کردند.

وی ادامه داد: جلوی ارزها گرفته شد، مبلغ ریالی آن اصلاح شد، افراد متخلف تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و فرآیندی که منجر به تخلف شده بود، اصلاح شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: در مورد آلودگی هوا، هم سال قبل و هم امسال گفتیم که اگر کاری نکردید و هوا از این بابت آلوده‌تر شد و یا برای سال بعد فکری نکردید، ترک فعل کرده‌اید.

وی تصریح کرد: ترک فعل برای یک دولت و یک دوره نیست هر وقت اگر کاری کسی می تواند بکند و نکرد، ترک فعل شده است.

حجت الاسلام اژه ای در پاسخ به اظهارات یکی از دانشجویان در خصوص مطالبه‌گری خاطرنشان کرد: من واقعا تقدیر و تشکر می‌کنم از شما که مطالبه‌گری می‌کنید و با این کار مسئولیت ما را دو چندان می‌کنید اما در این مطالبه‌گری کاری نکنیم که دشمن بهره ببرد و به کسی توهین شود که خود آن یک دردسر خواهد بود.

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: مطالبه گری باید به نحوی باشد که نتیجه و ثمر داشته باشد و اگر به نتیجه و هدف نرسیم فایده ای ندارد.

گفتنی است، حضور رئیس قوه قضاییه در دانشگاه محقق اردبیلی با استقبالی پرشور روبه‌رو شد و ۱۲ نفر به نمایندگی از دانشجویان مسائلی را از جمله در تقدیر ورود دستگاه قضا به پرونده واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان، لزوم مبارزه ریشه‌ای با فساد، برخورد بدون مصلحت‌اندیشی نسبت به ترک فعل و اقدام‌های غلط بعضی مسئولان پیشین و لزوم تبیین جزییات پرونده موسوم به چای دبش مطرح کردند.

همچنین لزوم توجه به ارتقای کیفیت تولیدات صنعتی، رسیدگی به مقوله فروش صندلی دانشگاه‌ها، کاهش امید به آینده با افزایش سن بازنشستگی، مقابله با سالن‌های زیبایی زیرزمینی، کتمان برخی تخلف‌ها از سوی مسئولان، مقابله با مافیای کنکور، توجه بیشتر به میراث فرهنگی و اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی از دیگر مسائل مطرح شده از سوی دانشجویان در این نشست بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =