طوفان الاقصی| حمله گردان‌های القسام به تل‌آویو / 
۱۷۴۸۷ شهید؛ نتیجه ۶۳ روز شهیونیست‌ها تجاوز به غزه

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس با چندین موشک از نوار غزه به تل آویو حمله کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد جمعه چند منطقه از نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند که در اثر آن شماری از ساکنان این منطقه به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| حمله راکتی مقاومت به عسقلان / عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از شمال غرب شهر غزه

در شمال غزه، بمباران ادامه داشت که در اثر آن یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اسلامی غزه به شهادت رسید و بنا به اعلام رسانه‌های مقاومت، درگیری‌های شدید در منطقه خانیونس رخ داده و همچنان این درگیری‌ها ادامه دارد.

دولت مصر بنا به ادعای رسانه‌های آمریکا به طرف اسرائیلی هشدار داده چنانچه به دنبال کوچاندن فلسطینیان غزه به شبه جزیره سیناء باشد، قاهره روابط خود را قطع خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا که در هفته اول طوفان الاقصی به تل‌آویو رفت و گفت به عنوان یک یهودی در اراضی اشغالی حضور پیدا کرده است، بار دیگر تماما از مواضع و روایات و ادعاهای رژیم اسرائیل در قضیه درگیری‌های اخیر حمایت کرد و مدعی شد که تل‌آویو، بین نظامی و غیرنظامی فرق قائل است!

بلینکن با بیان اینکه تلاش دارد کمک‌های زیادی به غزه وارد شود، مدعی شد که حماس به دنبال آتش بس نبود و تشکیلات خودگردان باید بعد از جنگ کنترل غزه را به دست بگیرد.

مهمترین تحولات شصت و سومین روز از عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

استفاده از پهپاد برای حمله به جنوب لبنان

رسانه‌های لبنان و فلسطین گزارش دادند که رژیم اسرائیل با پهپاد شهرک «مجدل زون» واقع در بخش غربی جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

زخمی شدن چند لبنانی در حمله رژیم اسرائیل

رسانه‌های لبنان از زخمی شدن چند نفر در حملات رژیم اسرائیل به شهرک‌های مجدل زون و المنصوری واقع در جنوب لبنان خبر می‌دهند. تصاویر منتشر شده از محل حمله حجم ویرانی را گسترده نشان می‌دهد.

شهادت عضو هیئت علمی دانشگاه غزه

دکتر رفعت العرعیر، عضو هیئت علمی دانشگاه اسلامی غزه در بمباران خانه‌اش از سوی رژیم اسرائیل در محله الشجاعیه به شهادت رسید.

او پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود که قصد ترک غزه و منزل خود را ندارد و تنها وسیله‌ دفاعی خود قلمی است که در خانه دارد و با آن، به مقابله با اشغالگران خواهد پرداخت.

مصر، رژیم اسرائیل را تهدید کرد

وب‌ سایت خبری تحلیلی آکسیوس آمریکا که به مقامات رژیم اسرائیل نزدیک است، به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست نوشت که مصر به تل‌اویو هشدار داده چنانچه فلسطینیان غزه را به شبه جزیره سیناء بکوچاند، روابط خود با اسرائیل را قطع خواهد کرد.

زخمی شدن ۲ نظامی صهیونیست در مرز لبنان

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که دو نظامی این رژیم در حمله از سمت لبنان طی عصر دیروز پنجشنبه زخمی شده اند.

بلینکن: خواهان سیطره تشکیلات بر نوار غزه هستیم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با همتای انگلیس خود گفت که واشنگتن خواهان سیطره تشکیلات خودگردان بر غزه و کرانه باختری بعد از پایان جنگ در غزه است. او همچنین حماس را به مخالفت با تمدید آتش بس متهم کرد و مدعی شد که برای بازگشت آتش بس تلاش می‌کند.

تماس بایدن با عبدالله دوم

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با پادشاه اردن مدعی شد که کشورش به تسهیل ورود منظم و مستمر کمک‌ها به نوار غزه پایبند است.

قاهره: اسرائیل همه‌کاره گذرگاه رفح است

صالح شکری، وزیر خارجه مصر به شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گفت که این اسرائیل است که اسامی را که اجازه عبور از رفح را دارند، تعیین می‌کند و برای ما لیست این افراد را ارسال می‌کند.

لازم به ذکر است که دولت مصر به دلیل عدم همکاری و ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه از طریق گذرگاه مرزی رفح در جنوب غزه مورد فشار و حملات افکار عمومی در داخل و خارج بوده است.

۵۲ هزار تن بر سر اهالی غزه ریخته شده است

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد که از ابتدای حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، تخمیناٌ، ۵۲ هزار تن بر سر مردم فلسطین در این منطقه ریخته شده است.

پنتاگون: تمایلی به ورود به درگیری‌ با یمن نداریم

وزارت دفاع آمریکا بار دیگر در واکنش به عملیات‌های همبستگی ارتش یمن با مردم فلسطین در غزه گفت که واشنگتن تمایلی به ورود به درگیری مسلحانه با یمنی‌ها ندارد.

حمله به اطراف بیمارستان الاقصی غزه

رسانه های فلسطینی از حمله جنگنده های رژیم اسرائیل به اطراف بیمارستان شهدای الاقصی خیر می‌دهند که ترکش‌های حاصل از انفجار به داخل بیمارستان اصابت کرده است.

تداوم یورش بامدادی به کرانه باختری

نظامیان رژیم اسرائیل از بامداد امروز جمعه به مناطق رام الله، جنین، قلقیلیه و چند نقطه دیگر در کرانه باختری یورش برده‌اند.

بنا به گفته رسانه‌های فلسطینی دست‌کم ۱۸ فلسطینی در یورش بامداد نظامیان رژیم اسرائیل به شهرک «الخضر» واقع در شهر «بیت‌لحم» در کرانه باختری زخمی شدند.

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به استان قنیطره سوریه

خبرنگار شبکه المیادین در دمشق گزارش داد: یک پهپاد اسراییلی یک خودرو در شهر البعث واقع در استان القنیطره سوریه را هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، در جریان حمله پهپاد اسراییلی که با شلیک ۲ موشک علیه یک خودرو در شهر البعث در استان القنیطره صورت گرفت دست کم چهار تن شهید شدند.

چند روز قبل نیز دشمن صهیونیستی تجاوز هوایی از سمت مناطق جولان اشغالی انجام داده و برخی مناطق اطراف شهر دمشق را هدف قرار داد.

در این حمله، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه موفق به انهدام بیشتر موشک‌های رژیم صهیونیستی شدند و انفجار برخی از این موشک‌ها خسارت‌های مادی به جای گذاشت.

خبرنگار شبکه المیادین در دمشق نیز گزارش داده بود که این حمله موشکی مناطقی در حومه جنوبی دمشق را هدف قرار گرفته بود که سامانه‌های هوایی سوریه به مقابله با آن پرداختند.

حمله گسترده حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی

مبارزان حزب‌اللله لبان با انتشار ۶ بیانیه جداگانه اعلام کردند که «در حمایت از مردم ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها» از ساعت ۱۵ تا ۱۶ شش پایگاه رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

در این بیانیه‌ها آمده است که پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در در شبعای اشغالی و پایگاه‌های رویسات العالم، الراحب، خربت و العباد، میتات را با «سلاح مناسب» هدف قرار گرفته و «تلفاتی قطعی» بر رژیم صهیونیستی تحمیل شده است.

دقایقی پیش رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که دقایقی پیش در پی حمله موشکی نیروهای مقاومت فلسطین، آژیر حمله موشکی در شهر تل‌آویو، مرکز رژیم صهیونیستی به صدا در آمده است.

هم‌زمان گفته می‌شود که مناطق شمالی فلسطین اشغالی هم آژیر حمله هوایی به صدا درآمده که احتمالا به علت نفوذ پهپادی باشد.

ساعاتی پیش نیز گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: نیروهای فلسطینی موفق شدند بامداد امروز نقشه صهیونیست‌ها برای آزاد کردن یکی از اسرای اسراییلی را ناکام بگذارند.

گردان‌های قسام تاکید کرد: نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی قصد داشتند خود را به یکی از اسرای اسراییلی برسانند که در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین برخی از آنها به هلاکت رسیده و برخی نیز به شدت زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای پوشش دادن نظامیان صهیونیست و فراری دادن آنها از منطقه وارد عمل شده و منطقه مذکور را بمباران کردند.

در این درگیری‌ها ساعر باروخ نظامی صهیونیست اسیر نزد نیروهای مقاومت به هلاکت رسید. رزمندگان فلسطینی همچنین با موشک‌های ۱۱۴ میلیمتری کوتاه برد «رجوم» مواضع نظامیان صهیونیست در محور جنوبی شهر غزه را هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی در گردان‌های قسام نیز اعلام کرد که نیروهای فلسطینی تلاش عناصر اشغالگر برای نفوذ به عمیق اردوگاه جبالیا را ناکام گذاشته و تعداد زیادی از تجهیزات این متجازان را منهدم کردند.

از سوی دیگر شبکه فلسطین الیوم به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی تجهیزات نظامی خود را از شهرک‌های نزدیک به نوار غزه به دلیل نامعلوم خارج کرده است.

دعوت حماس به خیزش سراسری در فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز (۱۷ آذر) در سالروز انتفاضه اول (موسوم به انتفاضه سنگ-۸ دسامبر ۱۹۸۷) از تمامی فلسطینی‌های ساکن در کرانه باختری و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ خواست تا دست به خیزش بزنند.

جنبش حماس در این بیانیه گفت: «از مردم خود در اراضی ۱۹۴۸ و کرانه باختری می‌خواهیم تا به سمت مسجدالاقصی راهی شوند؛ از جوانان انقلابی در شهرها و روستاها و اردوگاههای کرانه باختری خواستار درگیری با دشمن در ابراز همبستگی با نبرد طوفان الاقصی هستیم».

حماس افزود: «با طرح‌های اشغالگر نازی و حامیانش در کوچاندن مردممان از خاکشان و تحمیل راه‌حل‌هایی که حق آزادی و زندگی با عزت را از آن‌ها سلب می‌کند، مقابله کرده و آن‌ها را خنثی می‌کنیم؛ همچنین ما بر مخالفت خود با تمامی پروژه‌های شهرک سازی و عادی‌سازی با اشغالگر صهیونیستی که تهدید واقعی برای امنیت و ثبات امت اسلام و جهان است، تأکید می‌کنیم».

فراخوان امروز در حالی است که ۶۳ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و همراستا با نیروهای مقاومت در غزه، جوانان کرانه باختری نیز با هرآن‌چه که در دسترس دارند به مقابله با اشغالگران برخواسته‌اند. در این راستا حمله صبح امروز (۱۷ آذر) نظامیان اسرائیلی به اردوگاه «الفارعه» در جنوب شهر «طوباس» واقع در شمال شرق کرانه باختری، تا این لحظه شش شهید و چهار زخمی به جای گذاشته است.

دست‌کم ۱۸ فلسطینی نیز در یورش بامداد امروز نظامیان اسرائیل به شهرک «الخضر» واقع در شهر «بیت‌لحم» در کرانه باختری زخمی شدند. رسانه‌های فلسطین گزارش داده‌اند حملات شبانه اسرائیلی‌ها در چندین منطقه از کرانه باختری انجام شده است.

پیش از این، رسانه‌های فلسطین روز چهارشنبه از شهادت دست‌کم چهار فلسطینی در کرانه باختری خبر داده‌ بودند.

با شهادت این شش نفر، شمار شهدای کرانه باختری از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون به ۴۷۷ نفر رسید که ۲۶۸ نفر آن‌ها از هفتم اکتبر تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

امروز در حالی سی و هفتمین سالروز انتفاضه اول است که مقاومت فلسطین از تنها ابزار خود یعنی «سنگ» سال‌هاست که عبور کرده و اکنون با انواع سلاح‌ها نه تنها غزه بلکه کرانه باختری نیز مسلح شده است. انتفاضه اول از ۸ دسامبر ۱۹۸۷ الی ۱۳ سپتامبر ۱۹۹۳ درکرانه باختری، نوار غزه و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ شعله‌ور شد و ۲۱۶۲ فلسطینی به شهادت رسیدند.

۱۷۴۸۷ شهید؛ نتیجه ۶۳ روز شهیونیست‌ها تجاوز به غزه

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با اعلام افزایش شمار مجروحان در شصت و سومین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۴۶ هزار و ۴۸۰ تن در این باره گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل در حال کشتار و نسل‌کشی تمام خانواده‌ها در مدارس و محله‌های مسکونی است.

وی گفت که اشغالگران رژیم صهیونیستی از ورود آمبولانس‌ها برای خارج کردن مجروحان و شهدا جلوگیری می‌کند و مجروحان به‌دلیل شدت خونریزی جان خود را از دست می‌دهند.

القدره گزارش داد: تنها در چند ساعت گذشته ۳۱۳ شهید و ۵۵۸ مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شدند و تعداد زیادی از جان‌باختگان همچنان زیر آوار و در جاده‌ها رها هستند.

وی اعلام کرد: شمار شهدای تجاوزات نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به ۱۷ هزار و ۴۸۷ تن رسیده است.

القدره همچنین در ادامه گفت: ۷۰ درصد قربانیان تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.

سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری شد

دبیر کل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت افزود: ادامه عملیات نظامی دسترسی افراد نیازمند را به کمک های بشردوستانه محدود می کند. نگرانی از فروپاشی کامل سیستم حمایت بشردوستانه در غزه وجود دارد که عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.

گوترش تصریح کرد: سازمان ملل متعهد به ادامه کمک به ساکنان نوار غزه است. من با استناد به اصل ۹۹ به شورای امنیت نامه نوشتم زیرا به نقطه فروپاشی رسیده ایم. من نگرانم که پیامدهای آنچه در غزه اتفاق می افتد برای امنیت کل منطقه ویرانگر باشد.

وی تاکید کرد: محدودیت‌های اعمال‌شده توسط اسرائیل در غزه، تامین نیازهای مردم را برای آژانس‌های سازمان ملل دشوار می‌سازد. ما انتظار داریم که حوادث غزه منجر به فروپاشی کامل نظم عمومی و افزایش فشار برای مهاجرت دسته جمعی به مصر شود.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: ۸۵ درصد از جمعیت نوار غزه بدون نیازهای اولیه زندگی مجبور به ترک خانه های خود شدند. ما پیش از این شاهد گسترش آنچه در غزه در حال رخ دادن است به کرانه باختری اشغالی، لبنان، سوریه، عراق و یمن بوده ایم.

گوترش گفت: تهدید علیه کارکنان سازمان ملل در غزه بی سابقه است. ۱۳۰ کارمند سازمان ملل کشته شدند که بسیاری از آنها به همراه خانواده هایشان کشته شدند و این بزرگترین خسارت در تاریخ سازمان ملل متحد تاکنون است.

او ادامه داد: به دلیل بسته شدن گذرگاه رفح، بمباران مداوم، کمبود سوخت و اختلال در ارتباطات، کمک های امدادی دیگر امکان پذیر نیست.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: سازمان ملل همچنان از طریق گذرگاه رفح کمک می‌کند، زیرا دسترسی به سایر مناطق امکان‌پذیر نیست و از شورای امنیت می‌خواهم خواستار آتش‌بس فوری و تسریع در ورود کمک‌های بشردوستانه شود.

دبیرکل سازمان ملل در عین حال گفت که اقدامات گروه حماس «مجازات دسته‌جمعی» فلسطینی‌ها از سوی رژیم اسرائیل را توجیه نمی‌کند.

*حمله مقاومت به نیروهای پیاده ارتش اسرائیل*

تیپ‌های ناصر صلاح الدین اعلام کرد گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال مدرسه الفاخوره با بمب هدف قرار داده سپس با آن‌ها وارد درگیری شده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است.

حمله گردان‌های القسام به تل‌آویو

این گردان‌ها اعلام کردند در پاسخ به قتل عام فلسطینی ها دست به این حملات موشکی زده اند.

پیش از این هم گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تل آویو را با چندین موشک هدف قرار دادند.

به نقل از روسیا الیوم، انفجارهای مهیبی بدون فعال شدن آژیر، تل آویو را لرزاند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: راکت هایی از غزه به سمت تل آویو در حرکت بودند که به دریا سقوط کردند.

همچنین گردان های القسام اعلام کرد: در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه چند تن از اسرای صهیونیستی کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =