طوفان الاقصی | سازمان ملل، سه‌شنبه برای آتش‌بس در غزه تشکیل جلسه می‌دهد

درگیری‌های بسیار شدید در شمال غزه، یورش به کرانه باختری و وقوع درگیری مسلحانه، احتمال نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای رأی گیری در مورد آتش بس در غزه و تداوم تظاهرات ضدجنگ و ضد صهیونیستی در گوشه نقاط جهان، از تحولات مهم فلسطین اشغالی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد دوشنبه، شصت و ششمین روز حمله به نوار غزه، مناطقی از جمله شهر خان‌یونس و شمال را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| هلاکت ۱۰ نظامی صهیونیست در شمال غزه

در شمال غزه، درگیری‌های بسیار شدیدی بین مقاومت فلسطین و ارتش متجاوز رژیم اسرائیل شروع شده و برای ساعاتی این درگیری ادامه داشته است.

همزمان به اعلام احتمال برگزاری جلسه رأی گیری برای توقف جنگ علیه غزه در مجمع عمومی، مناطقی در جهان مانند کانادا، ایرلند و آمریکا شاهد تظاهرات ضد جنگ و ضد صهیونیستی بوده است.

مخاطبان گرامی می‌توانند مهمترین تحولات شصت و ششمین روز از عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنند:

درگیری‌های بسیار شدید در شمال غزه

🔹شبکه المیادین لبنان به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که در منطقه الفالوجا واقع در شمال نوار غزه، درگیری‌های بسیار شدیدی هم‌اکنون بین مقاومت فلسطین و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل جاری است.

تظاهرات ضد اسرائیلی باشکوه در دوبلین پایتخت ایرلند

🔹صدها تن در پایتخت ایرلند، ضمن شرکت در راهپیمایی ضد صهیونیستی، شعار "آزاد باد فلسطین" را سر دادند و از رژیم صهیونیستی خواستند که به جنگ و کشتار مردم غزه پایان دهد.

درگیری مسلحانه مبارزان فلسطینی با متجاوزان صهیونیست در کرانه باختری

🔹نظامیان رژیم اسرائیل در نزدیکی منطقه نظامی جرزیمِ نابلس مبارزان فلسطینی در این شهر درگیر شده و طرفین در حال تبادل آتش هستند.

سازمان ملل، سه شنبه برای آتش‌بس در غزه تشکیل جلسه می‌دهد

🔹خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به احتمال زیاد، در مورد درخواست توقف جنگ علیه غزه بنا به دلایل انسانی رأی گیری خواهد کرد.

بمباران مناطقی در خان‌یونس

🔹جنگنده های رژیم اسرائیل در نخستین ساعات بامدادی روز دوشنبه شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

۲۲ شهید در بمباران منطقه‌ای مسکونی در غزه

🔹رسانه‌های فلسطینی بامداد امروز دوشنبه گزارش دادند که در بمباران منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه که آوارگان جنگ اخیر در آن پناه گرفته بودند، ۲۲ نفر شهید شده‌اند.

🔹رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که ارتش رژیم اسرائیل شرق منطقه نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

۲۹ شهید در خان‌یونس طی ۲۴ ساعت گذشته

🔹وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بر اساس آمار اولیه، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ نفر در بمباران خان‌یونس واقع در جنوب غزه شهید شده‌اند.

کد خبر: 1210375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =