کنعانی: وضعیت شورای امنیت نگران کننده است

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: تحولات اخیر نشان داد که یک بن‌بست در شورای امنیت سازمان ملل ایجاد شده است و درواقع این شورا در انجام وظایف ذاتی خود ناتوان است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی، در نشست مطبوعاتی این هفته خود با محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در نوار غزه گفت: ۶۷ روز است که شاهد تهاجم صهیونیست‌ها به نوار غزه هستیم و در طول این مدت ماشین آدم‌کشی رژیم صهیونیستی ۱۷ هزار و نهصد و نود و هفت نفر را به شهادت رسانده است.

بیشتر بخوانید:

کنعانی:‌ رژیم صهیونیستی تهدیدی برای بشریت است

وی همچنین با محکومیت اقدام اخیر آمریکا مبنی بر وتو کردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ایجاد آتش بس در نوار غزه گفت: آمریکا یک تنه در برابر خواست جامعه جهانی مبنی بر ایجاد آتش بس در نوار غزه ایستاده است و رای به ادامه توحش و بربریت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین داده است.

کنعانی گفت: وضعیت شورای امنیت نگران کننده است و این شورا نشان داده که در مقاطع حساس نمی‌تواند وظایف خود را به صورت کامل انجام دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما معتقدیم که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید مسئولیت‌پذیرتر و ترکیب آن دموکراتیک‌تر باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست در پاسخ به سوالی در مورد برخی از اظهارات مطرح شده مبنی بر لزوم بازنگری در برجام و ایجاد برجام ۲ گفت: ایده هایی تحت عنوان برجام ۲ معمولا از سوی کسانی مطرح می‌شود که از انجام تعهدات خود نسبت به توافق برجام استنکاف کرده‌اند و تعهدات پذیرفته خود را انجام نداده‌اند و اکنون با مطرح کردن برخی از ایده‌های انحرافی به دنبال شانه خالی کردن از مسئولیت و توجیه بدعهدی خود هستند .

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران به برجام دیگری معتقد نیست و ضرورتی بر آن قائل نیست.

وی همچنین با بیان اینکه برجام یک توافق امضا شده است که در آن مسئولیت‌ها و تعهدات تمام طرفین به صورت کامل مشخص شده است، افزود: آن طرفی که مسئولیت خود را در این توافق انجام داده است ایران است و کسانی که به مسئولیت‌ها و تعهدات خود عمل نکرده‌اند حق ندارند از موضوعات انحرافی مانند برجام ۲ صحبت کنند.

کد خبر: 1210429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =