امیرعبداللهیان: روابط ایران و کویت روابطی رو به گسترش بوده است

وزیر خارجه کشور گفت: ارزیابی مشترک ما این بود که در چهارچوب سیاست همسایه‌محور بودن ایران، روابط ایران و کویت روابطی رو به گسترش بوده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگی از سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به منظور ابراز تسلیت و همدردی با دولت و مردم کویت به مناسبت درگذشت امیر فقید شیخ نواف الاحمد الصباح تهران را به مقصد کویت ترک کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش امیرعبداللهیان به حمله تروریستی به کلانتری راسک

وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر و در دیدار با مقامات ارشد کویت بر لزوم گسترش روابط دوستانه و برادرانه کنونی در همه زمینه‌ها تاکید خواهد کرد.

روز گذشته «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت به‌دلیل وخامت حال که در بیمارستان بستری شده بود، در سن ۸۶ سالگی در گذشت.

بعد از اعلام رسمی درگذشت نواف الاحمد جابر الصباح امیر ۸۶ساله کویت، شورای وزیران این کشور با انتخاب مشعل الاحمد به‌عنوان امیر جدید این کشور موافقت کرد.

شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ به مقام امیری کویت انتخاب شد. او در ۷ اکتبر همان سال، «مشعل الاحمد» را به‌عنوان ولیعهد خود انتخاب کرد.

امیرعبداللهیان با امیر جدید کویت دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به نمایندگی ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به منظور ابراز تسلیت و همدردی با دولت و مردم کویت به مناسبت درگذشت امیر فقید شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح به کویت سفر کرده با امیر جدید این کشور دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن ابلاغ مراتب تسلیت و همدردی رئیس جمهور و ملت و دولت  جمهوری اسلامی ایران، انتخاب امیر جدید کویت را تبریک گفته و حمایت جمهوری اسلامی ایران از این کشور را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه هرچه بیشتر مناسبات تاکید کرد.

امیر جدید کویت با ابلاغ سلام خدمت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان، از پیام تسلیت و همدردی جمهوری اسلامی ایران تشکر و تاکید کرد به وزیر امور خارجه و سایر اعضای دولت کویت ماموریت داده ام تا گسترش همه جانبه روابط را در دستور کار قرار دهند.

ماموریت امیر جدید کویت به وزیر خارجه این کشور در ارتباط با ایران

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار خود با امیر جدید کویت گفت: امیر جدید کویت به وزیر خارجه و سایر مقامات این کشور ماموریت دادند که با سرعت بیشتری توافقات دو کشور ایران و کویت را برای اجرایی شدن پیگیری کنند.

حسین امیر عبداللهیان یکشنبه شب  ۲۶ آذر ماه بعد از دیدار با شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح»، امیر جدید کویت در جمع خبرنگاران گفت: امروز در کویت حامل پیام تسلیت جناب  آقای دکتر رئیسی به امیر محترم جدید کویت جناب آقای شیخ مشعل و دولت و ملت کویت بودم.

 وی افزود: در این دیدار فرصتی شد تا با امیر جدید کویت مروری بر مناسبات دو کشور داشته باشیم و جناب آقای امیر شیخ مشعل سلام‌های گرم خود را خدمت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان اعلام کردند.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در عین حال ارزیابی مشترک ما این بود که در سال گذشته و در دولت آقای دکتر رئیسی در چهارچوب سیاست همسایه محور بودن ایران، روابط تهران و کویت روابط رو به گسترشی بوده و در دوره جدید نیز درخصوص گسترش هرچه بیشتر مناسبات از زبان امیر شیخ مشعل کلمات مثبتی را شنیدیم و ایشان به وزیر خارجه و دیگر مقامات کشور ماموریت دادند که با سرعت بیشتری توافقات دو کشور را پیگیری کنند.

بر اساس این گزارش، حسین امیر عبداللهیان به نمایندگی از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران به منظور ابراز تسلیت و همدردی با دولت و مردم کویت در پی درگذشت شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر پیشین کویت به این کشور حاشیه خلیج فارس سفر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =