۱۳۰۰ دانشمند علیه تحقیقات سلاح‌سازی بیانیه صادر کردند / حمایت از دانشگاهیان فلسطینی برای فعالیت علمی در شرایط سخت

هزار و ۳۰۰ نفر از دانشمندان ۴۰ کشور جهان علیه تحقیقات علم و فناوری در حوزه سلاح‌سازی بیانیه صادر کردند. امضاکنندگان این بیانیه خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه و حمایت بین‌المللی برای بازسازی این منطقه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشمندان جهان علیه تحقیقات سلاح‌سازی بسیج شده‌اند. بیش از هزار و ۳۰۰ دانشمند از ۴۰ کشور جهان، اعلامیه‌ای «علیه نسل‌کشی و در حمایت از فلسطین» تصویب کردند.

بیشتر بخوانید:

جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا؛ چرا جامعه دانشگاهی زیر آتش است؟

این دانشمندان شامل فیزیکدانان، ریاضیدانان، زیست‌شناسان، شیمی‌دانان، پزشکان، مهندسان و دانشمندان علوم اجتماعی است و اتحادیه بین‌المللی جدیدی علیه جنگ و سواستفاده از علم تاسیس کردند. آنها همچنین از دانشمندان همه کشورها خواستند که صدای خود را علیه جنگ‌ها و نابودی بشریت بلند کنند.

تاسیس این اتحادیه بین‌المللی و این بیانیه، نتیجه یک کنوانسیون بین‌المللی دانشمندان بود که به صورت آنلاین توسط انجمن مطالعات پیشرفت (BSS) هند، یک سازمان غیرانتفاعی رفاه اجتماعی برگزار شد. این کنوانسیون از سوی یک کمیته بین‌المللی شامل ۱۹ عضو از ۹ کشور ساماندهی می‌شود.

سخنران اصلی این کنوانسیون استاد بازنشسته حقوق بین‌الملل در دانشگاه پرینستون بود که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در حوزه فلسطین فعالیت می‌کرد.

در این بیانیه که ۱۰ روز پیش تصویب شد، هشدار داده شد که درگیری غزه می‌تواند به «جنگ منطقه‌ای یا جهانی تبدیل شود»، به همین دلیل، امضاکنندگان خواستار «آتش‌بس فوری و دائمی در غزه، رفتار برابر با فلسطینیان مانند همه مردم جهان و حمایت بین‌المللی برای بازسازی غزه شدند.»

حملات هوایی و تهاجم زمینی نظامیان اسرائیل در نوار غزه تاکنون منجر به کشته‌ شدن ۱۸ هزار نفر شده که ۷۰ درصد آن‌ها زن و کودک هستند. همچنین بیش از ۲ میلیون نفر ساکن این منطقه مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

این بیانیه اقدامات اسرائیل که شامل بمباران بی‌رویه مناطق غیرنظامی غزه، قطع برق، سوخت، آّب و تجهیزات پزشکی، تخریب بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و اردوگاه‌های آوارگان در غزه می‌شود را محکوم می‌کند.

حمایت از دانشجویان و استادان فلسطینی به دلیل فعالیت علمی در شرایط سخت

دانشمندان خود را متعهد به حمایت از همکاران و دانشجویان فلسطینی می‌دانند که در ایجاد تحقیقات علمی و آموزش در فلسطین و خارج از کشور تحت شرایط فوق‌العاده سخت ثابت‌قدم هستند.

فراتر از درگیری کنونی در غزه، در این بیانیه آمده است که «جنگ مستمر در نقاط مختلف جهان در حال انجام است» و «فروش تسلیحات جهانی موجب نظامی‌سازی جوامع، عادی‌سازی جنگ و گسترش درگیری‌های مسلحانه شده است.»

امضاکنندگان به «افزایش بودجه‌های تحقیقات علمی و فناوری برای اهداف نظامی» اشاره کرده و عمیقا نگران افزایش تسلیحات علم و فناوری هستند که تاثیر مخربی بر بشریت دارد.

به گزارش ایسکانیوز، مؤسسه مطالعات پیشرفته BSSS یک موسسه مدیریت حرفه‌ای برتر در هند مرکزی است. هدف این موسسه پاسخگویی به نیاز نیروی انسانی آموزش دیده با مهارت های مدیریتی و تحلیلی در حوزه های مدیریت بازرگانی و مدیریت توسعه از طریق دوره های آموزشی منظم و همچنین به روز رسانی دانش و مهارت های مدیریتی متخصصان خدمتگزار در حوزه های فوق از طریق کوتاه مدت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =