مشکل کمبود شیرخشک برطرف شد؟

سازمان غذا و دارو طی روزهای گذشته اعلام کرد که مشکل کمبود شیرخشک برطرف شده، اما تولیدکنندگان همچنان با برخی مشکلات مواجه هستند که به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اگر چاره‌ای برای حل آنها اندشیده نشود، عرضه شیرخشک در آینده با نوسان همراه خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،‌ هانی تحویل زاده با بیان اینکه موضوع کمبود شیرخشک در بازار حل شده‌ است، گفت: تامین شیر خشک مورد نیاز بازار توسط تولیدکنندگان داخلی انجام شده و برندهای وارداتی هنوز بعد از چند ماه از ورود به کشور در مرحله تست و آزمایش به سر می برند و تاثیری در حل این مشکل نداشتند.

بیشتر بخوانید:

سهم شیرخشک نوزادان در ماه چقدر است؟

وی ادامه داد: سه هفته پیش به یکباره ارز ترجیحی برای واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد تبدیل به ارز نیمایی شد. این موضوع باعث شد که تولیدکنندگان مجبور شوند ماده اولیه مورد نیاز خود را ۷ برابر گران‌تر خریداری کنند و فشار بیشتری به آنها وارد شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد اضافه کرد: از طرفی بانک مرکزی دو هفته پیش بیانیه داده در صورتی که تولیدکنندگان ماده اولیه شیرخشک وارد و ترخیص کنند از زمان ترخیص دوماه فرصت دارند تا مابه‌التفاوت ارز نیمایی و ترجیحی را پرداخت کنند که این مابه‌التفاوت رقم بسیار زیادی است.

وی تصریح کرد: علاوه بر تغییر نرخ ارز و فرصت دوماهه برای پرداخت مابه‌التفاوت، سازمان غذا و دارو برای شیرخشک نوزاد قیمت جدیدی تعیین کرده که مورد اعتراض تولیدکنندگان است و باعث می شود که آنها ضرر دهند.

این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: اگر مشکلات تولیدکنندگان مرتفع نشود ممکن است مجددا در ماه‌های آینده عرضه شیر خشک نوزاد با نوسان همراه شود.

تحویل‌زاده در پایان گفت: شایسته است سازمان غذا و دارو و ارگان‌های مربوطه به جای تخصیص ارز به شرکت‌های فوریتی برای واردات محصول آماده، همان را در جهت حل نقدینگی تولیدکنندگان استفاده کنند تا مجبور به هزینه ارزی سه برابری از محل بانک مرکزی نشوند و شیرخشک با قیمت پایین تر و کیفیت بهتر در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1211561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =