گل‌محمدی در حال تبدیل شدن به یکی از افسانه‌های پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی با هدایت پرسپولیس ایران در بازی امروز مقابل استقلال خوزستان از جهت تعداد بازی‌های که در این تیم سرمربی بود از حدنصاب برانکو ایوانکوویچ عبور می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، یازده سال پیش از این، باشگاه درگیر اخذ تصمیمی بود که طی روزهای قبل‌تر به آن فکر می‌کرد. در سال‌هایی که ناگهان تعدادی از مربیان جوان و به ظاهر کم تجربه ولی با ایده‌های نو در فوتبال دنیا ظهور کرده بودند. این‌جا در ایران، پرسپولیس برای دوره گذر از مانوئل ژوزه به سرمربیگری یحیی گل‌محمدی فکر می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

بهانه جدید برای واگذاری پرسپولیس و استقلال!

او در نهایت در روز چهارشنبه ۲۹ آذر، به شکل رسمی و با حکم محمد رویانیان، مدیرعامل وقت، هدایت پرسپولیس را به عنوان سرمربی برعهده گرفت. این انتخاب کاملا قابل پیش‌بینی بود و البته مثل هر انتخابی منتقدان ذی‌نفع و بی‌نفع داشت. در این بین بعضی مسوولان وقت باشگاه که نقش کلیدی در این اتفاق داشتند، عنوان می‌کردند او قطعا آینده مربیگری و یکی از ستاره‌ها خواهد بود. در بیان مهمترین فاکتور او از خوش‌فکر بودن یاد می‌شد ولی از سوی دیگر تردیدها هم کم نبود. به هر حال هدایت پرسپولیس امری متفاوت با هدایت دیگر تیم‌ها بود. آیا او تحمل و کاریزمای مواجهه با مشکلات و این کار بزرگ را داشت. پاسخ این سوال قطعا در این زمان با افتخارات و عناوین کسب شده آسان است ولی برای آن دوره بسیار سخت بود.

یازده سال قبل کمتر کسی تصورش را هم می‌کرد که یحیی تبدیل به یکی از باسابقه‌ترین و عنوان‌دارترین مربیان تاریخ باشگاه بدل شود آن هم با آن همه بی‌ثباتی و تغییرات مکرر که باشگاه در بخش فنی دچارش بود و این روزها هم بسیاری در تلاش هستند با تاثیر گذاری بر هواداران پرسپولیس و از طریق آن ها پرسپولیس را به آن روزها برگردانند.

یازده سال از آن روزها گذشته است. در پایان آن فصل یحیی تصمیم به جدایی گرفت تا برود و با تجاربی که اندوخت، قویتر بازگردد.

یحیی گل‌محمدی چندی پیش به جایگاه دوم کسب بیشترین پیروزی در میان تاریخ مربیان باشگاه رسید و این جایگاه دوم را از آن جهت دارد که در تبه نخست نام یک اسطوره و افسانه چون علی پروین را می‌بینیم. او در مجموع مقاطع مختلف نزدیک به دودهه سرمربی و مرد نخست فنی این باشگاه بود.

حالا او در حال تبدیل شدن به یکی از افسانه‌ها است.

یحیی گل‌محمدی، امروز با هدایت پرسپولیس مقابل استقلال برای یکصد و ۷۶مین بار به عنوان سرمربی پرسپولیس فعالیت خواهد کرد و به این ترتیب از رکورد ۱۷۵ بازی برانکو می‌گذرد تا بعد از علی پروین در جایگاه دوم جدولی بنشیند که نام‌های بزرگ را در آن می‌بینیم. مردانی که روی داغ‌ترین صندلی فوتبال ایران نشسته‌اند.

گل محمدی در این مدت با مردانش ۱۰۵ پیروزی، ۴۹ تساوی و ۲۱ باخت را رقم زد. کمتر از برانکو باخت داشت و بیشتر از او پیروزی.

پرسپولیس یحیی همچنین بیش از ۶۹ درصد امتیازات را بر اساس معیار سه امتیاز برای هر پیروزی کسب کرده که جالب توجه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1211878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =