توجیه عجیب رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم مظلوم فلسطین

۲ مقام نظامی رژیم صهیونیستی در ادعایی، تلاش ارتش این رژیم برای مقابله با رزمندگان فلسطینی را دلیل افزایش تلفات شدید انسانی در غزه خواندند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در حالی که جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در هفتاد و پنجمین روز جنگ، باعث شهادت حدود ۲۰ هزار غیرنظامی در غزه شده است، ۲ مقام نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شدند: گسترش ابعاد تلفات انسانی در میان غیرنظامیان غزه در واقع بهای حمله شدیدی است که اسرائیل با وجود نگرانی افکار عمومی، آن را برای نابودی حماس در غزه و مقابله با استراتژی جنگ چریکی نیروهای آن آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

رویترز از آتش‌بس احتمالی در غزه خبر داد

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، برخی مسوولان غزه نیز اظهار کردند: اسرائیل طی ۱۰ هفته گذشته، هزاران تُن مهمات را شلیک کرد که موجب تخریب منطقه کوچک نوار غزه و شهادت نزدیک به ۲۰ هزار نفر شد و بسیاری از این شهدا زیر آوار ساختمان‌ها جان باختند؛ همین‌طور ۵۰ هزار نفر دیگر در این حملات زخمی شده و تقریبا تمام مراکز درمانی نوار غزه تعطیل شد.

۲ نظامی صهیونیست در گفت‌وگویی که سه‌شنبه در پایگاه هوایی «بلماحیم» در فاصله ۴۵ کیلومتری غزه با خبرنگاران داشتند، گفتند: اسرائیل می‌داند بهای کشته‌شدن غیرنظامیان در هر حمله‌ای برابر با ارزیابی وضعیت نظامی است.

یکی از این ۲ منبع که مشاور حقوقی ارتش رژیم صهیونیستی است، در ژستی انسان‌دوستانه که خلاف رفتار تل‌آویو در طول ۷۵ سال گذشته و خصوصا مدت اخیر است، گفت: نیروی هوایی ارتش در حال حاضر هزاران حمله را انجام می‌دهد و برای نابود کردن تونل‌ها به قدرت آتش زیادی نیاز دارد، واقعا فجیع است که این حملات موجب تلفات بسیار زیادی در میان غیرنظامیان می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی به دلایل امنیتی نخواست نام این ۲ مسوول خود فاش شود.

تلفات بالای غیرنظامیان در حملات این ارتش باعث کاهش حمایت‌های غربی از این رژیم شده و اکنون تل‌آویو با فشارهای روبه‌فزونی برای کاهش دامنه حملاتش روبه‌رو است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا که کشورش حامی اصلی جنایات جنگی تل‌آویو است، روز دوشنبه از «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواست خسارات وارده به غیرنظامیان غزه کاهش یابد.

آستین در ادامه هشدار داد که «خشونت افراطی موجب نارضایتی شده و در راستای منافع حماس بوده و همزیستی مسالمت‌آمیز را در بلند مدت سخت‌تر می‌کند».

فرانسه، انگلیس و آلمان نیز یکشنبه برای برقراری آتش‌بس در غزه فراخوان‌هایی دادند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1211886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =