ایسکانیوز: در حالی که به گفته رئیس جمهور ترکیه نیروهای "ارتش آزاد سوریه" برای دفاع از کوبانی راهی این شهر می‌شوند، حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه این خبر را تکذیب کرد.
رجب طیب اردوغان روز جمعه اعلام کرد که "ارتش آزاد سوریه" و "حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه" توافق کرده‌اند، ۱۳۰۰ رزمنده وابسته به ارتش آزاد به جمع محافظان مسلح کوبانی بپیوندند.
همچنین خبرگزاری "آناتولی" نوشت: به دنبال موافقت ترکیه و اقلیم کردستان عراق در مورد اعزام نیروهای پیشمرگ اقلیم به کوبانی در شمال سوریه، ارتش آزاد نیز بیانیه‌ای صادر کرد و از اعزام نیرو به کوبانی خبر داد.
اما خبرگزاری فرانسه نوشت که حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه خبر ارسال نیروهای ارتش آزاد سوربه به کوبانی را تکذیب کرده است. به گزارش این خبرگزاری، صالح مسلم به خبرگزاری کردی "فیرات نیوز" گفته است که هیچ گونه توافقی با ارتش آزاد سوریه صورت نگرفته است. به اعتقاد او، رئیس جمهور ترکیه با انتشار چنین خبری قصد تشویش اذهان را دارد.
از آنجایی که کوبانی از سه طرف در محاصره گروه تروریستی داعش قرار دارد، کسانی که قصد کمک به رزمندگان این شهر را دارند، باید از طریق مرز ترکیه وارد کوبانی شوند.
گفتنی است پنجشنبه دولت ترکیه اجازه داد، ۲۰۰ پیشمرگه کرد از طریق خاک این کشور به قصد مبارزه در کوبانی، وارد سوریه شوند.

 
کد خبر: 121210

وب گردی

وب گردی