اسقف اعظم انگلیس با غیرنظامیان گرفتار در جنگ غزه اعلام همبستگی کرد

اسقف اعظم انگلیس در پیام روز کریسمس خود با غیرنظامیان گرفتار در جنگ غزه اعلام همبستگی کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جاستین ولبی در سخنانی در کلیسای کانتربوری، به حملات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری اشاره و اظهار کرد که زادگاه حضرت عیسی (ع) به جای فرشتگان پر از ترس و وحشت است.

بیشتر بخوانید:

اعتراف خبرساز رئیس اسرائیل به شرایط سخت در غزه

وی با مقایسه شرایط آشفته تولد حضرت عیسی (ع) و وضعیت اسفناک کنونی کودکان فلسطینی، افزود: «امروز کودکان زیادی (در جنگ) گرفتار هستند و هیچکس نمی‌تواند به والدینشان که شدیداً به سرپناه نیاز دارند کمک کند.»

اسقف اعظم انگلیس با نیم نگاهی به سایر تحولات بین‌المللی از جمله جنگ در اوکراین و اوضاع سیاسی در سودان، گفت: ما در سراسر جهان گرفتار خشونت هستیم. وی بر همین اساس از رهبران جهان خواست که برای برقراری صلح تلاش کنند.

پیشتر رهبر کاتولیک‌های جهان نیز در پیام روز کریسمس خود با اشاره به کودکانی که در جنگ غزه جان خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد که حملات رژیم صهیونیستی نتیجه‌ وحشتناکی از کشته شدن غیرنظامیان بی‌گناه برجای گذاشته است.

پاپ فرانسیس با اشاره به بچه‌های کوچکی که جنگ، دوران کودکی‌شان را ویران کرده است، گفت: آن‌ها چقدر بی‌گناه در دنیای ما قتل عام می‌شوند!

بر اساس این گزارش، پاپ فرانسیس توجه ویژه‌ای به سرزمین مقدس از جمله غزه کرد، جایی که به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، حملات هوایی اسرائیل در یکی از مرگبارترین شب‌های نبرد ۱۱ هفته‌ای اسرائیل با حماس، دست کم جان ۷۸ نفر را گرفت.

وی همچنین در موضع‌گیری امروز خود بار دیگر خواستار آزادی حدود یکصد اسیر اسرائیلی شد و گفت: خواهان پایان دادن به عملیات نظامی و راه حلی برای وضعیت بسیار سخت بشردوستانه [در غزه] با گشایش در ارائه کمک‌های بشردوستانه هستم.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، حملات گسترده‌ای را علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌انداخته است.

بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیش از ۲۰ هزار شهروند فلسطینی در این حملات شهید و بیش از ۵۲ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند و ده‌ها هزار نفر با خطر قطحی مواجه هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1212612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =