افزایش تعطیلات آخر هفته به مجلس یازدهم خواهد رسید؟

ابوترابی با بیان اینکه برای اولویت بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته امضا جمع شده گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ طرح و لایحه با اولویت در نوبت رسیدگی در جلسه علنی قرار دارد لذا احتمال دارد بررسی آن به مجلس یازدهم نرسد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت ساماندهی تعطیلات آخر هفته، اظهار کرد: قرار بود در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور افزایش تعطیلات آخر هفته را در این لایحه بگنجانیم اما این موضوع در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم رای نیاورد.

بیشتر بخوانید:

توضیحات معاون رئیس جمهور درباره تعطیلی شنبه‌ها

وی افزود: در حال حاضر لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در نوبت دستور کار بررسی در جلسه علنی قوه مقننه قرار دارد، اما طرح‌ها و لوایح اولویت‌دار که در نوبت رسیدگی در مجلس هستند بسیار زیاد است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه البته برای اولویت بررسی لایحه مذکور با استفاده از ظرفیت آیین‌نامه داخلی مجلس امضا جمع شده است، بیان کرد: موارد اولویت‌دار زیاد است و در حال حاضر حدود ۱۵ طرح و لایحه با اولویت در نوبت رسیدگی در جلسه علنی قرار دارد. بنابراین احتمال دارد بررسی لایحه مذکور به این دوره مجلس نرسد.

ابوترابی گفت: بر اساس لایحه اصلاح ماده ۸۳ قانون مدیریت خدمات کشوری تعطیلات آخر هفته به دو روز افزایش و ساعت کاری نیز در هفته ۴ ساعت کاهش می‌یابد.

نماینده نجف‌آباد در مجلس اظهار کرد: در این لایحه مجلس و دولت مصمم هستند با افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز و ۴ ساعت کاهش کار در هفته در جهت ارتقاء منزلت کارکنان و تقویت کیفیت کار، حضور بیشتر اعضای خانواده کنار همدیگر و تقویت خانواده‌محوری در جامعه بر اساس ارزش‌های ایرانی و اسلامی و توسعه گردشگری و رفاه اجتماعی هموطنان اقدام کنند.

منبع: تسنیم

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1212901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =