از سرگیری پروازها بین ایران و عربستان با شروع حج عمره

وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری محور دوم ترانزیتی اصلی ایران در حوزه آستارا به جمهوری آذربایجان طی چند روز آینده خبر داد و گفت: با شروع حج عمره، پروازها بین ایران و عربستان از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهرداد بذرپاش اظهار کرد: طی چند روز آینده، محور دوم ترانزیتی اصلی کشور در حوزه آستارا به جمهوری آذربایجان به بهره برداری خواهد رسید و تلاش همه دست‌اندرکاران از جمله گمرک، مرزبانی، پلیس گذرنامه و غیره این است تا هرچه سریعتر این محور ترانزیتی وارد مدار فعالیت شود.

بیشتر بخوانید:

پروازهای فرودگاه مشهد به دلیل کاهش دید متوقف شد

وی افزود: مطابق اعلام معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان رشد حمل‌ونقل بین دو کشور در سال 2023 نسبت به سال میلادی گذشته بیش از 40 درصد و رشد ترانزیت افزون بر 57 درصد بوده است که نشان‌دهنده به ثمر نشستن توافقات و تعاملات است و این رشد را در سایر کشورهای همسایه نیز شاهد هستیم.

وی تصریح‌ کرد: در کنار توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای، توسعه نرم‌افزاری برای رشد ترانزیت هم در دستور کار بوده که یکی از اصلی‌ترین تاکیدات دولت است.

وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه «حرم تا حرم» یادآور شد: تامین اعتبار این پروژه از محل تهاتر زمین از منابع عمومی دولت در حال انجام بوده و استانداری خراسان رضوی پیگیر آن است. ضمن این‌که به دنبال تزریق بخشی از کار از مسیر مولدسازی هستیم تا پروژه سرعت بگیرد.

بذرپاش درباره از سرگیری پروازها بین ایران و عربستان بیان کرد: با شروع حج عمره، پروازها بین ایران و عربستان از سر گرفته خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1213006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =