بدون مشارکت مراکز دانشگاهی، رویدادهای نمایشگاهی ناقص برگزار می‌شود

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب ضمن دعوت از جامعه دانشگاهی و مراکز پژوهشی برای مشارکت در نمایشگاه‌ها گفت: وقت آن رسیده نمایشگاه خودرو بستری برای فهرست کردن چالش‌های خودروسازی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای آن‌ها باشد.

عباس تقدسی‌نژاد مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از تهران درباره توانمندی صنایع مشارکت‌کننده در رویدادهای نمایشگاهی گفت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های برگزاری نمایشگاه‌ها، امکان بررسی توانمندی‌های فعالان صنعتی و اقتصادی و میزان تحقق هدف‌گذاری‌های کلان برای هر بخش از صنایع است. به عبارت دیگر، نمایشگاه‌ها انعکاس دهنده وضعیت صنایع کشورند و برگزاری نمایشگاه بدون ارزیابی توانمندی صنایع، فعالیتی ناقص محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه در نمایشگاه شهر آفتاب مورد تأکید و توجه قرار گرفته، توانایی حل مساله در هر یک از نمایشگاه‌ها است. معتقدیم، بدون مشارکت جامعه دانشگاهی و شکل‌گیری سمپوزیوم‌های علمی در جریان برگزاری نمایشگاه‌ها، سطح برگزاری رویدادها تا غرفه‌ و متراژفروشی تنزل پیدا می‌کند.

تقدسی‌نژاد با اشاره به برگزاری قریب‌الوقوع نمایشگاه خودروی تهران نیز توضیح داد: پنجمین نمایشگاه خودرو، فناوری‌های نوین و صنایع وابسته تهران از ۱۰ تا ۱۵ بهمن‌ماه با مشارکت خودروسازان، قطعه‌سازان و صاحب‌نظران و فعالان حوزه خودرو در شهر آفتاب برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد، وقت آن رسیده نمایشگاه خودرو بستری برای فهرست کردن چالش‌های خودروسازی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع و رجوع آن‌ها باشد.

وی با اشاره به انتظار به جای مردم از خودروسازی، عنوان فناوری‌های نوین را بخشی از موضوع برگزاری نمایشگاه آتی خودرو برشمرد و افزود: مجری پنحمین نمایشگاه خودروی تهران، برنامه منسجمی برای آسیب‌شناسی چالش‌های مزمن صنعت خودرو ارائه داده و به طور مثال در جریان برپایی نمایشگاه، بابت برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل و خدمات پس از فروش خودروسازان، پنل‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران برگزار خواهد شد.

تقدسی‌نژاد ضمن دعوت از جامعه دانشگاهی و مراکز پژوهشی برای مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی گفت: نمایشگاه شهر آفتاب به واسطه میزبانی رویدادهی نمایشگاهی، برای ایجاد ارتباط موثر میان جامعه علمی کشور با صنایع مختلف اعلام آمادگی و استقبال می‌کند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1213287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =