ستایشی: پرونده فساد چای دبش، در مرحله تحقیقات مقدماتی است / آخرین وضعیت پرونده‌ امیر تتلو

سخنگوی قوه قضاییه گفت که پرونده فساد در چای دبش، در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مسعود ستایشی در نشست خبری امروز ضمن تبریک فرارسیدن میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: در اهمیت مقام و منزلت این بانوی اول جهان اسلام‌ همین بس است که پیامبر (ص) با عناوین مختلف جایگاه والای ایشان را در مسیر حرکت عالم اسلام تبیین فرمودند. این روز فرصتی برای قدردانی از عموم مادران و بانوانی ایرانی است که نسل آماده به حضور در عرصه‌های مختلف را پرورش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

ستایشی: چند مدیر دولتی در رابطه با پرونده فساد چای بازداشت شدند / آخرین وضعیت اکبر طبری

وی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) نیز مظهر اعتماد مردم به حاکمیت اسلامی بود. آرمان ایشان برای تحقق عدالت همچنان باید سرلوحه اقدامات مسوولان باشد.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در مورد فساد چای دبش، دولت گفته ۶۰ مدیر متخلف برکنار شده، چه تعدادی از آنها به قوه قضاییه معرفی شده‌اند؟ گفت: این پرونده فعلا در مرحله تحقیقات مقدماتی است و آنچه مطلع شدم این است که بازپرس محترم از مبادی ذی ربط استعلامات لازم را به‌عمل آورده اما از نتیجه استعلامات اطلاع ندارم. ان شاءالله نتیجه آن حاصل شد، اطلاع رسانی می‌کنم.

آخرین وضعیت پرونده «داریوش مهرجویی»

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده داریوش مهرجویی گفت: پیرو نشست‌های قبلی و نکاتی که گفتیم، پرونده با تکمیل تحقیقات و اخذ آخرین دفاع از ۴ متهم، متضمن کیفرخواست قانونی به دادگاه صالح ارسال شده است. در این زمان رییس قوه قضاییه مقرر کردند که پرونده در عین سرعت و توجه ویژه به مولفه‌های دقت و صحت، رسیدگی شود و در کمتر از دو ماه این مهم انجام شد و کیفرخواست صادر شد و برای دادگاه ارسال شد.

وی افزود: پرونده در دادگاه کیفری یک البرز مطرح است و اولین جلسه دادگاه آن ۱۹ دی ماه سال جاری است.

آخرین وضعیت پرونده‌های تتلو

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو، گفت: فرد مورد نظر چند پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مطمح رسیدگی دارند و یک پرونده اکنون در ناحیه ۳۳ دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مرحله تحقیقات مقدماتی است و قرار بازداشت موقت صادر و وی اکنون در زندان به سر می‌برد.

یکی دیگر از پرونده‌ها کیفرخواست صادر شده است و بعد از بازگشت وی به کشور بازپرس در موقعیت او حاضر شده است و پرونده با کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است و پرونده در این موضوع هم متضمن قرار بازداشت موقت است.

برای نامبرده در دو پرونده دیگر هم رأی غیابی صادر شده است و چنانچه اعتراضی از سوی وی صورت گیرد، رسیدگی خواهد شد.

جزییاتی از پرونده دومین عملیات تروریستی شاهچراغ(ع)

ستایشی گفت: در پرونده دومین عملیات تروریستی شاهچراغ(ع) در مورخ ۲۲ مرداد امسال تاکنون ۶۵ نفر شناسایی و بازداشت شدند. عنصر اصلی به‌اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به‌قصد جان مردم، به اعدام محکوم شده و پرونده با فرجام‌خواهی فرجام‌خواه به دیوان‌عالی کشور ارسال شده است. محکومیت دو نفر دیگر هم هر کدام به ۵ سال حبس و اخراج و طرد از کشور است. سایر متهمان با اتخاذ تصمیم تعیین تکلیف شدند و برای عمده این افراد قرار منع تعقیب صادر شده است.

دسترسی به خدمات قضایی برای ایرانیان خارج از کشور از طریق ۲ پیام‌رسان

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص تسهیلات خدمات الکترونیک قضایی ایرانیان خارج از کشور گفت: با توجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده امکان دسترسی به خدمات قضایی برای ایرانیان خارج از کشور از طریق دو پیام‌رسان گپ و آی‌گپ فراهم است و به‌زودی سایر پیام‌رسان‌ها افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: این کار نوآورانه است و همکاران ما در حوزه امور بین‌الملل قوه قضاییه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این کار را با استفاده از دو پیام‌رسان صورت داده‌اند. افراد می‌توانند ابلاغ الکترونیک، اطلاع‌رسانی پرونده، قرارداد الکترونیک وکالت و سایر خدمات را با این امکان و پتانسیلی که محقق شده است، دریافت کنند.

اعاده دادرسی پرونده «هادی رضوی» رد شد

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده «هادی رضوی» از متهمان بانک سرمایه گفت: اعاده دادرسی این فرد رد شد و دادنامه اولیه مورد تأیید واقع شد. پرونده در مرحله اجرای حکم قطعی است؛ وی با توجه به شرایط جسمانی و عمل جراحی بعد از بهبودی برای تحمل کیفر به زندان برمی‌گردد.

تدوین سند دیپلماسی از اهداف راهبردی حکمرانی قضایی تلقی می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه درباره تدوین سند دیپلماسی گفت: نیل به این مهم جزء اهداف راهبردی حکمرانی قضایی تلقی می‌شود. پیگیری دیپلماسی حقوقی و قضایی در دستور کار مشترک قوه قضاییه و وزارت خارجه است، اهدافی هم در بحث سند دیپلماسی مطمح نظر است همچون ایجاد سازوکارهای همکاری حقوقی و قضایی با کشورهایی که با آنها موافقت‌نامه‌ همکاری حقوقی و قضایی منعقد نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =