سید حسن نصرالله: آمریکا نگران گسترش جنگ است

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی اعلام کرد: آمریکا نگران گسترش جنگ است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم هفتم درگذشت «الحاج محمد یاغی» ملقب به «ابوسلیم» معاون اجرایی سابق دبیرکل حزب‌الله و نماینده سابق پارلمان لبنان، گفت: مجدداً شهادت شماری در گلزار شهدا در کرمان را به امام خامنه ای و جمهوری اسلامی تسلیت می‌گوییم. همچنین به عراق و مرجعیت و حشد شعبی و جنبش النجبا شهادت حاج ابوتقوی السعیدی از فرماندهان حشد شعبی را تسلیت می‌گوییم.

بیشتر بخوانید:

سید حسن نصرالله: رویدادهای ۳ ماه اخیر ضربه‌ای به عادی‌سازی بود

دبیر کل حزب الله در ادامه به زندگی و سیره مرحوم الحاج محمد یاغی پرداخت و با اشاره به اینکه از دوره جوانی با یکدیگر در لبنان فعال بوده‌اند، بیان کرد: مرحوم ابوسلیم شیفته امام موسی صدر بود. من ایشان را از جوانی در سال ۱۹۷۸ می‌شناسم از همان ساعات اول آشنایی ما، رابطه برادری، دوستی، محبت و اعتماد کامل به وجود آمد. او از ابتدای جوانی در بعلبک فردی مجاهد، فعال و انقلابی بود و اینکه اولین فردی که مایه الهام حاج ابوسلیم شد، حضرت امام سید موسی صدر بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود گفت که سوار بر خودرو به همراه مرحوم ابوسلیم از روستایی به روستای دیگر و از شهری به شهر دیگر می‌رفته و به سخنرانی و تحلیل مسائل می‌پرداخت و اینکه ایشان با تأسیس حزب‌الله به عضویت این گروه مقاومت در آمد و به تعبیر سید نصرالله «ذوب در این مسیر جدید» شد و خالصانه باقی عمر خود را صرف این جنبش و آرمان آن کرد.

وی در ادامه به جانفشانی ساکنان بقاع لبنان اشاره کرد و اینکه ابوسلیم جوانی خود را وقف ساکنان بقاع کرد.نصرالله گفت: امروز شاهد هستیم که ساکنان بقاع و عشایر آن شهیدان را تشییع می کنند و بر ادامه راه اصرار دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه بیان کرد: در امتداد بیش ۱۰۰ کیلومتر و با گذشت بیش از نود روز همه مراکز دشمن و مواضع زیادی در پشت خطوط مقدم و شهرک ها در واکنش به حمله ها به غیرنظامیان هدف قرار گرفته است. مرکز نظامی مرزی رژیم صهیونیستی، نمانده که چند بار هدف قرار نگرفته باشد.

وی افزود: در مرحله دوم نظامیان دشمن به شهرک های خالی از سکنه و اطراف مواضع از بیم گروههای مقاومت و حمله به برخی مواضع گریختند. ما اطلاعات عالی و دقیق، تصاویر و فیلم ها درباره مراکز تجمع دشمن دست می یابیم. بسیاری از تانکها و تجهیزات نظامی دشمن منهدم شده است و افسران و نظامیان پنهان شده اند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: دشمن تلاش کرد که با پهپادها و هواپیماهای جاسوسی خسارات فنی خود را جبران کند. دشمن سانسور شدید رسانه ای درباره شمار کشته و مجروحان خود اعمال می کند. کارشناسان رژیم صهیونیستی شمار کشته شدگان را سه برابر میزان اعلام شده از سوی ارتش اشغالگر می دانند. طبق آمار وزارت بهداشت اسراییل تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر در جبهه شمال زخمی شده اند.

وی افزود: اگر از میزان تلفات انسانی دشمن و تجهیزات منهدم شده آن آگاه می شدید به خود اجازه نمی دادید درباره بیهودگی جنگ در جبهه شمالی سخن بگویید.یکی از وزیران جنگ اسراییل آنچه در مرزهای جنوبی رخ می دهد را خواری و تحقیر برای اسراییل دانست. ما اهداف نظامی افسران و نظامیان را هدف قرار می دهیم و اگر خانه ای هدف قرار می دهیم در واکنش به هدف قرار دادن غیرنظامیان ما است.

نصرالله تاکید کرد: این آوارگی فشار سیاسی و امنیت به کابینه دشمن وارد می کند. هدف جبهه لبنان، سوریه، عراق و یمن، فشار به کابینه دشمن و فرسودن آن و وارد کردن ضربات دردناک به آن برای توقف جنگ در غزه است. هدف دوم از گشودن جبهه جنوبی لبنان کاهش فشار میدانی از روی جبهه غزه است. هنگامی که دشمن مجبور به عقب کشیدن نیروها در اعیاد شد نیروهایش را از غزه عقب برد نه از جبهه شمالی.

وی افزود: از سال ۱۹۴۸ این اسراییل بوده که به جنوب لبنان و مردم و ارتش لبنان حمله کرده و مرتکب کشتار شده است. همیشه ساکنان جنوب لبنان آواره می شدند و امروز اشغالگران اسرائیلی آواره شده اند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: به شهرک نشینان که هر روز ضجه می زنند و در هراس هستند و از کابینه خود می خواهند که اقدام نظامی درباره لبنان انجام دهند می گویم که این گزینه اشتباهی برای شما و کابینه شما است و اول طرفی که تاوان خواهد داد شما و شهرک های شمال فلسطین اشغالی است. نظامیان دشمن همانند موش مخفی شده اند. چادر برپا شده مربوط به گذشته بود و هم اکنون ما در حال نبرد واقعی هستیم. در گذشته اگر یک عملیات انجام می شد، جنوب لبنان نابود می شد.

وی افزود: ما در برابر فرصت تاریخی برای آزادی کامل وجب به وجب اراضی مان و تثبیت معادله ای که مانع از رخنه دشمن به حاکمیت کشور شود، قرار داریم. این فرصت گشوده شده است. ترور شیخ صالح العاروری نقض بزرگ و خطرناکی محسوب می شود. ترور العاروی به طور حتم بدون واکنش و مجازات نخواهد ماند و حتمی است. ما نمی توانیم درباره این نقض بزرگ در این سطح خطرناک ساکت بمانیم زیرا این وضعیت لبنان را آسیب پذیر خواهد کرد. واکنش حتمی و اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =