کارگاه‌های آموزشی هوش مصنوعی را برای دانشجویان برگزار می‌کنیم

اریبی: برنامه داریم که کارگاه‌های آموزشی هوش مصنوعی و داده‌های کلان را که در سر فصل درس‌های دانشگاهی نیست را برای دانشجویان برگزار می کنیم.

میرتوحید اریبی رئیس مرکز تحقیقات هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز آذربایجان غربی در ارتباط با پروژه کاری مرکز گفت: تفاهم‌نامه‌ای با موسسه تحقیقات دِیم کل کشور منعقد شد تا نیاز آن ها به داده‌های کلان را با توجه به پتانسیل بالای دانشگاه آزاد استان و ظرفیت علمی اساتید، فراهم کنیم.

اریبی در زمینه ظرفیت علمی اساتید تحقیقات هوش مصنوعی ادامه داد: مرکز با احصای ارتباطات موجود و بخش‌های مختلف جامعه و نیازسنجی‌های انجام شده، چند طرح برون دانشگاهی را با همکاری پارک علم و فناوری استان، شرکت توزیع برق، مرکز رشد شرکت‌های صنعتی و چند شرکت دانش بنیان در حوزه‌ی مواد غذایی، کشاورزی و علوم زیستی اجرا کرده است.

وی ادامه داد: با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، طرح دستیار آموزشی و توسعه و پشتیبانی سامانه جامع باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، در حال اجراست که با ورود به زمینه ساخت دستگاهی در خصوص کنترل از راه دور و اینترنت اشیا، توانستیم تحقیات اولیه آن را به اتمام رسانده و به زودی پلتفرم و یک نمونه‌ از دستگاه مورد نظر را ساخته و تحویل کارفرما نماییم.

رئیس مرکز تحقیقات هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته با کمک همکاران، نزدیک به دوازده مقاله ISI ، هشت مقاله‌ی ISC و چندین مقاله در همایش‌ها و کنفرانس‌های معتبر توسط اعضای هیأت علمی مرکز چاپ شده است؛ علاوه بر مقالات، دو کتاب کاربردهای هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات در حوزه‌ی کشاورزی، یکی تالیفی و دیگری ترجمه در دست چاپ هستند.

وی افزود: در زمینه ارتباط مرکز با دانشجویان برنامه داریم که کارگاه‌های آموزشی هوش مصنوعی و داده‌های کلان را که در سر فصل درس‌های دانشگاهی نیست را به صورت تکمیلی برای دانشجویان پیاده سازی و اجرا کرده و برخی از دوره‌هایی را که جذابیت زیادی دارند و بحث روز هستند را برای دانشجویان برگزار می کنیم.

اریبی در پایان در خصوص برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌ها گفت: در یک سال اخیر موفق شده‌ایم که ۸ کارگاه برگزار کنیم که ۲ تای آن‌ها مختص اعضای هیأت علمی بوده و استقبال خوبی از آن ها شده است. تلاش ما بر این است که دوره‌های آتی با کیفیت بیشتر و استقبال بالاتری برگزار شوند.

خبرنگار: اسری رحیمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1214273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =