کاهش جمعیت ایران از هر خطری بزرگتر است

مؤسس و مدیر مؤسسه جهادی تبلیغی روایتگران نور گفت: وضعیت فرزندآوری در کشور اکنون در حد جانشینی و بقا هم نیست که به گفته رهبری این خطر از همه خطرها، بزرگتر و خبر دهشتناکی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمسلم وافی‌یزدی در دوره خانواده سنگر تمدن‌سازی که توسط سپاه الغدیر استان یزد در شهر قم برگزار شد با اشاره به مسئله جمعیت گفت: وضعیت فرزندآوری در کشور اکنون در حد جانشینی و بقا هم نیست که به گفته رهبری این خطر از همه خطرها، بزرگتر و خبر دهشتناکی است، در سال 1401، 17 استان در وضعیت قرمز جمعیتی قرار داشتند و چهار سال دیگر 30 استان کشور دو سوم زنان بارور خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: 41 میلیون خانم در کشور داریم که 63 درصد آنها متولد دهه 30، 40، 50 و نیمه اول دهه 60 هستند و تمام آنها تا چند سال دیگر از سن باروری خارج می‌شوند و 37 درصد زنان ایران متولد نیمه دوم دهه 60 به بعد هستند که دو پنجم آنها نابارور هستند.

مؤسس و مدیر مؤسسه جهادی تبلیغی روایتگران نور گفت: ما تا چهار سال آینده به 8 میلیون تولد نیاز داریم که در تله جمعیتی نیفتادیم که اگر در این تله جمعیتی بیفتیم تا 130 سال دیگر از این تله بیرون نمی‌آییم اما با توجه اینکه 12 میلیون و 800 هزار نفر زن بارور داریم اگر نصف این جمعیت یک فرزند بیاورند مشکل جمعیت ایران تا 130 سال دیگر حل می‌شود اما آنها دلایل زیادی برای عدم فرزندآوری ندارند که باید به حل این مسئله پرداخت و در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد.

وافی ادامه داد: طی سال‌های متمادی رهبر معظم انقلاب نسبت به کاهش جمعیت تذکر دادند و در سال 90 در بین مسئولان ایشان فرمودند ما با امکاناتی که داریم باید جمعیت ایران به شکل قابل توجهی رشد کند و هر اقدام و تدبیری برای متوقف کردن رشد جمعیت انجام گیرد باید بعد از تحقق این جمعیت صورت گیرد اما مسئولان دولتی در این زمینه تدبیری نیندیشند و درست یک سال بعد نیز رهبری مجدد فرمودند روند کنونی اشتباه است مسئولان نیز در این اشتباه سهیم هستند و اگر به این وضع پیش برویم کشور پیرخواهد شد.

وافی افزود: رهبری در دولت بعدی نیز نسبت به وضعیت جمعیت هشدار دادند و فرمودند جمعیت جوان کاهش پیدا کند به جایی می‌رسیم که قابل علاج نیست و این اعلام خطر نسبت به کاهش جمعیت و جمعیت جوان به دفعات توسط رهبری بیان شد.

وافی عنوان کرد: آمریکا با اقداماتی که انجام داد جزو سه کشوری است که در 80 سال آینده به هیچ وجه دچار مشکل جمعیتی نخواهد شد، این کشور و کشورهای نیجریه و هندوستان در 80 سال تنها کشورهای جوان دنیا هستند.

پدر پرجمعیت ترین خانواده جوان ایرانی گفت: آمریکایی‌ها اعتراف کردند رقبای ما دین و اسلام هستند و به تازگی فاش شد که منظور آنها از کشورهای اسلامی، ایران بوده است.

انتهای خبر/

کد خبر: 1214989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =