دهقانی فیروزآبادی: ۳۴ میلیون ایرانی ۹۵ دقیقه در روز بازی می‌کنند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: آخرین مطالعات افکار سنجی نشان می‌دهند که متوسط ۳۴ میلیون نفر ایرانی درروز ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند که عدد بزرگی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح‌الله دهقان فیروزآبادی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر صنعت بازی سازی را یکی از بزرگترین فرصت های توسعه و پیشرفت دانست و گفت: بازی‌های رایانه‌ای یکی از بزرگترین فرصت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این کشور و همه کشورهای دنیا است.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی رشته‌های «هوش مصنوعی» و «بازی‌های رایانه‌ای»

وی با ذکر آماری درباره تعداد بازیکن‌های ایرانی گفت: اخرین مطالعات افکار سنجی نشان می‌دهند که متوسط ۳۴ میلیون نفر ایرانی درروز ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند که عدد بزرگی است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از بازی به عنوان بستری برای فرهنگ سازی نام برد و افزود: بازی به رشد ذهنی کودک و نوجوان کمک کرده همچنین برای آموزش و بسیاری از مسائل مورد توجه است و بحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

وی تصریح کرد: امسال با همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ستاد توسعه فناوری‌های نرم در معاونت علمی، یک جزء خیلی روشن به جشنواره فجر اضافه شد و آن بحث اضافه شدن سکوی سرمایه گذاری بود.

دهقانی ادامه داد: در کشور استعدادهای بسیار بالایی در تولید بازی‌ها داریم که اگر سرمایه گذاری‌های خرد، متوسط و درشت خوبی روی آن انجام شود حتما می‌تواند بازار بزرگی را در کشور داشته بوده و در دنیا نیز تاثیرگذار باشند. امسال جریان سرمایه گذاری هدفمند روی بازی‌های رایانه‌ای به خوبی انجام شد و امیدواریم در سال‌های آینده پر رنگ‌تر و پر معناتر جلو برود.

دهقانی با ذکر برنامه سال آینده معاونت علم و فناوری در حوزه بازی سازی تصریح کرد: یکی از وظایف ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی در معاونت علمی حمایت از شرکت‌های خلاق است. ما امسال هم از نظر سرمایه مالی کمک‌های بلاعوض برای شرکت‌های خلاق در نظر گرفتیم همچنین سکوهای تامین مالی جمعی و سکوهای تامین مالی از الگوهای مختلف برای اینکه بتوانیم از جریان شرکت‌های خلاق حمایت کنیم.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور درآخر گفت: یکی از مهم‌ترین و پرنگ ترین حوزه مجموعه‌های خلاق، حوزه بازی سازی و پویا نمایی هستند که مورد توجه معاونت علمی بوده و ودر سال‌های آینده نیز خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =