اولویت‌های جدید برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

سازمان حج و زیارت اولویت‌های جدیدی را برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ فراخواند.

به گزارش گره فرهنگی ایسکانیوز، براساس اطلاعیه جدیدی که از سوی سازمان حج و زیارت در اختیار کارگزاران زیارتی قرار گرفته است، ودیعه‌گذاران حج تمتع تا ۳۱ مردادماه ۱۳۸۶ برای ثبت‌نام در کاروان‌های ۱۴۰۳ فراخوانده شدند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت حج عمره تا ۳ روز آینده مشخص می‌شود / بازگشت وجه به زائران

از این اولویت‌ها خواسته شده است پیش از نام‌نویسی با مراجعه به سامانه reserve.haj.ir اطلاعات خود را به‌روزرسانی و کدرهگیری دریافت کنند و پس از انتخاب کاروان، علی‌الحساب مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان (پس از کسر مبلغ ودیعه‌گذاری و سود سپرده آن) واریز کنند تا رزرو ثبت‌نام آن‌ها قطعی شود.

ثبت‌نام حج تمتع از ۱۵ دی‌ماه آغاز شده است و تا کنون در سه مرحله، ودیعه‌گذاران حج تا ۲۹ اسفند ۸۵، تا ۳۱ اردیبهشت ۸۶ و تا ۳۱ تیرماه ۸۶ فراخوانده شده‌اند.

سازمان حج پیش‌تر اعلام کرده بود در صورت خالی ماندن کاروان‌ها از روز ۲۵ دی‌ماه تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ ۱۳۸۶/۰۵/۰۱ به بعد را به‌صورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت اختصاصی هر استان (به تناسب ظرفیت خالی) فرامی‌خواند. فراخوان این ودیعه‌گذاران عمومی نبوده و با پیامک به آن‌ها اطلاع داده می‌شود.

همچنین اعلام شده است افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، ولی به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت‌نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت‌نام قطعی، به‌صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را خواهند داشت.

سهمیه حج ایران در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است، که بنا بر آخرین آمار سازمان حج و زیارت تا کنون ثبت‌نام بیش از ۲۰ هزار نفر قطعی شده است.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، قرار است اعزام کاروان‌های حج تمتع از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) آغاز شود و با پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) خاتمه یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رحمانی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 0
      سلام آیا امکان دارد این فراخوان به ماه مهر۱۳۸۶هم برسد
    • اکبر IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      0 0
      ایا امکانداردکه تبت نام حج تمتع به برج مهرهم برسد جواب
    • محسن IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      ما پول رو واریز کردیم اما صفحه برای انتخاب کاروان باز نشد چرا